Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Audi CoupeUrQuattro Test-car from Pon first registrated UrQu
€ 123.500,-5
Gallery Aaldering
Kilometerstand
176.900 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1980
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- GL-79-XB
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 176.900 km
- Bouwjaar
- 01/1980
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Bruin
- Interieur
- Stof
Beschrijving
“Het is een rallywapen in burgerpak, een vervoermiddel waarbij prestaties voorop staan. Het rijden met een Quattro is een geestverruimende ervaring.” Het is de mening van Ric van Kempen, in de Autovisie van januari 1981. Het mooie is: deze woorden gaan niet over de Audi Quattro in het algemeen, maar over deze specifieke Audi Quattro die u hier ziet. Het betreft hier de eerste in Nederland geleverde Quattro, de auto die bij importeur PON dienstdeed als persauto en zodoende in talloze magazines heeft gestaan. De GL-79-XB is niet zomaar een Quattro maar de uiterst vroege en zeldzame homologatie-exemplaren met 'Sielzüge-sperren' (kabelbediende sperren).
De auto was in 1980 en 1981 van PON en kreeg daarna een andere eigenaar. De auto blijft in het zicht van de radar en rond 2010 komt de auto in handen van de eigenaar die doet wat de auto op dat moment verdient: een extreme restauratie. Zoals veel jaren '80 auto's is de Audi natuurlijk door weer en wind gestuurd en kenmerkend voor auto's uit die periode is dat ze daar niet verschrikkelijk goed tegenkunnen. Wat volgt is een auto tot op het kale bot en zelfs dat bot wordt nog volledig aangepakt. Foto's hiervan zijn beschikbaar, het laat zien dat de auto naar de volledige specificaties van 1980 is gerestaureerd en nog immer in topconditie verkeert.
Het idee voor de Audi 'Urquattro' ontstond nadat in de jaren '70 de Audi 100 aan de pers wordt voorgesteld in Scandinavië. Nat, glad, ijs, sneeuw: voor het evenement had men een paar Volkswagens Iltis meegenomen, een handig klein 4x4-terreinautootje om daar wat rond te kunnen rijden. Jörg Bensinger, testrijder bij Audi, reed het autootje en bedacht zich dat een dergelijk systeem in een straatauto helemaal geen verkeerd idee zou zijn. Hij ging met het plan naar Ferdinand Piëch en het systeem vond zijn weg naar Audi: de Quattro was geboren.
Dat Audi met de Quattro een rallylegende in handen zou hebben wist men natuurlijk nog niet maar zo ging de Quattro wel de geschiedenis in. Samen met de Lancia Delta en andere rallylegendes behoort de vierwielaangedreven Duitse coupé nu tot de meest gezochte auto's uit de jaren '80.
Een Urquattro als deze zult u zelden tot nooit tegenkomen. Eén van de eerst geproduceerde exemplaren, de eerste in Nederland geregistreerde, reportages in tal van vooraanstaande magazines, zowel toen als nu, een ordner vol documentatie en facturen, folders en fotonegatieven uit de vroege jaren '80. Een legende qua auto, een legende qua Nederlandse historie.
Als u in de markt bent voor een dergelijke auto hoeven we u vast niets meer uit te leggen over de techniek maar voor de volledigheid vermelden we toch even waar we hier mee te maken hebben. Voor u op de foto staat één van de 400 gebouwde homologatie-specials. Van die 400 is het ook nog eens een zeer vroeg exemplaar. De pers looft in die tijd de prestaties, zoals Bart van den Acker die in Autorevue schrijft: “De acceleratie blijkt echter wel een van de meest indrukwekkende aspecten, vooral als we vanuit stilstand de raket-start doen.” Uit de meetgegevens blijkt dat de Audi in amper 6,5 seconden naar de 100 spuit, in die jaren een waarde waarmee de Quattro zich midden in sportwagenterritorium plaatst. Hij wordt dan ook vergeleken met auto's als de Porsche 911 SC en BMW 635 CSi. Waar de twee concurrenten beschikken over een zescilinder, is de Audi uitgerust met een waanzinnige vijfcilinder turbomotor die zijn oorsprong vindt in de Audi 200. Wel werd de motor behoorlijk aangepast, met onder andere een intercooler. Het resultaat? 200 pk voor een auto van 1.290 kilogram.
U merkt het: we zijn nogal enthousiast over deze auto. Niet alleen vanwege de talloze kampioenschappen die zijn rallybroers wisten te behalen, ook niet alleen vanwege de uitstraling en rijeigenschappen. Nee, het totaalpakket van deze auto, inclusief de historie en conditie van deze specifieke Quattro maken het tot een unieke klassieker.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De auto was in 1980 en 1981 van PON en kreeg daarna een andere eigenaar. De auto blijft in het zicht van de radar en rond 2010 komt de auto in handen van de eigenaar die doet wat de auto op dat moment verdient: een extreme restauratie. Zoals veel jaren '80 auto's is de Audi natuurlijk door weer en wind gestuurd en kenmerkend voor auto's uit die periode is dat ze daar niet verschrikkelijk goed tegenkunnen. Wat volgt is een auto tot op het kale bot en zelfs dat bot wordt nog volledig aangepakt. Foto's hiervan zijn beschikbaar, het laat zien dat de auto naar de volledige specificaties van 1980 is gerestaureerd en nog immer in topconditie verkeert.
Het idee voor de Audi 'Urquattro' ontstond nadat in de jaren '70 de Audi 100 aan de pers wordt voorgesteld in Scandinavië. Nat, glad, ijs, sneeuw: voor het evenement had men een paar Volkswagens Iltis meegenomen, een handig klein 4x4-terreinautootje om daar wat rond te kunnen rijden. Jörg Bensinger, testrijder bij Audi, reed het autootje en bedacht zich dat een dergelijk systeem in een straatauto helemaal geen verkeerd idee zou zijn. Hij ging met het plan naar Ferdinand Piëch en het systeem vond zijn weg naar Audi: de Quattro was geboren.
Dat Audi met de Quattro een rallylegende in handen zou hebben wist men natuurlijk nog niet maar zo ging de Quattro wel de geschiedenis in. Samen met de Lancia Delta en andere rallylegendes behoort de vierwielaangedreven Duitse coupé nu tot de meest gezochte auto's uit de jaren '80.
Een Urquattro als deze zult u zelden tot nooit tegenkomen. Eén van de eerst geproduceerde exemplaren, de eerste in Nederland geregistreerde, reportages in tal van vooraanstaande magazines, zowel toen als nu, een ordner vol documentatie en facturen, folders en fotonegatieven uit de vroege jaren '80. Een legende qua auto, een legende qua Nederlandse historie.
Als u in de markt bent voor een dergelijke auto hoeven we u vast niets meer uit te leggen over de techniek maar voor de volledigheid vermelden we toch even waar we hier mee te maken hebben. Voor u op de foto staat één van de 400 gebouwde homologatie-specials. Van die 400 is het ook nog eens een zeer vroeg exemplaar. De pers looft in die tijd de prestaties, zoals Bart van den Acker die in Autorevue schrijft: “De acceleratie blijkt echter wel een van de meest indrukwekkende aspecten, vooral als we vanuit stilstand de raket-start doen.” Uit de meetgegevens blijkt dat de Audi in amper 6,5 seconden naar de 100 spuit, in die jaren een waarde waarmee de Quattro zich midden in sportwagenterritorium plaatst. Hij wordt dan ook vergeleken met auto's als de Porsche 911 SC en BMW 635 CSi. Waar de twee concurrenten beschikken over een zescilinder, is de Audi uitgerust met een waanzinnige vijfcilinder turbomotor die zijn oorsprong vindt in de Audi 200. Wel werd de motor behoorlijk aangepast, met onder andere een intercooler. Het resultaat? 200 pk voor een auto van 1.290 kilogram.
U merkt het: we zijn nogal enthousiast over deze auto. Niet alleen vanwege de talloze kampioenschappen die zijn rallybroers wisten te behalen, ook niet alleen vanwege de uitstraling en rijeigenschappen. Nee, het totaalpakket van deze auto, inclusief de historie en conditie van deze specifieke Quattro maken het tot een unieke klassieker.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Gallery Aaldering
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 16.752,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,72
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 349,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Audi Leasing - Zweigniederlassung der Volkswagen Leasing GmbH - Gifhorner Straße 57 - 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Verkoper op AutoScout24 sinds 2016ContactpersoonAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.