Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
6.447 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
08/1962
Brandstof
Benzine
Vermogen
138 kW (188 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- JP-29-92
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 6.447 km
- Bouwjaar
- 08/1962
- Vorige eigenaren
- 1
Technische Gegevens
- Vermogen
- 138 kW (188 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.912 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Gewicht
- 1.110 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Rood
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
See for English down below. Also watch our video of this car!
Austin-Healey 3000 MKII 1962, LHD, Ruddspeed, period tuned
- Ruddspeed engine with tripple carburettors
- RVS exhaust with Side pipes
- Aluminum Fueltank
- Heritage Certificate
- Silver Bullet Gray metallic
- Fantastic history from the very beginning
- Restored with great attention to detail
- Overdrive
Deze Austin-Healey 3000 MKII 'Ruddspeed getuned' is totaal gerestaureerd. De auto is nieuw opgebouwd rondom de originele Ruddspeed motor van ex rallycoureur Egon Grabowski en is bij uitstek geschikt voor liefhebbers van rally's en tour-rally's, maar ook voor mensen die houden van historie en het bezitten van een Healey 3000 met meer vermogen (ca. 178 pk) dan elke andere standaard uitvoering. De historie en het rally-verleden (o.a.Tulpenrally, SLS, Sauerlandrally) is rijkelijk gedocumenteerd. In 1966 liep de Healey tijdens de tulpenrally zijschade op waardoor hij in de hoek van een garage belandde. In 1990 kocht de huidige eigenaar de Healey zonder te beseffen welke historie er achter de beschadigde rally-auto schuilde. Nadat dit gegeven meer en meer duidelijk werd besloot hij tot volledige restauratie over te gaan. Begeleid door de kennis van Egon Grabowski zelf, ging men aan de slag. Gezien het gegeven rondom de crash en de vrijwel onherstelbare schade werd er besloten rondom het legendarische "Ruddspeedhart" (ca. 178 pk) een nieuwe carrosserie met chassis te bouwen. De af fabriek geleverde kleur is Ivory White, echter, Grabowski liet de auto destijds overspuiten in de prachtige zilvergrijze metaal kleur 'Silver Bullet Gray Metallic' Ook nu koos men opnieuw voor deze krachtige, geheel bij de uitstraling passende kleur, professioneel in 2 componenten aangebracht.
De motor met Ruddspeed modificaties, de 3 SU carburateurs en versnellingsbak zijn totaal gerevideerd en voor de koeling is een vergrootte radiateur gemonteerd. In de kofferbak is een aluminium tank gemonteerd met een grotere inhoud en bevindt zich de stroomschakelaar. De grijs gespoten draadspaakwielen (72 spaken) met Michelin banden 185HR15 zijn eveneens nog als nieuw zijn. De Healey is technisch en mechanisch volledig in orde, zie hiervoor ook het verslag van het taxatie-rapport.
Het nieuwe rode interieur met rally accessoires (Halda Speedpilot, stopwatches, leeslamp en schijnwerper) is in perfecte staat en combineert smaakvol met de zilvergrijze metaal kleur. Ook de zwart stoffen kap in mohair uitvoering is nieuw en in goede staat. Het chroomwerk en de gepolijste RVS delen zijn mooi een gaaf. Het RVS uitlaatsysteem met 'side pipes' zorgt voor een waanzinnig geluid.
Reportages met historische foto's, deelname-lijsten en uitslagen zijn terug te vinden in de documentatie. Veel van de historie heeft betrekking op de welbekende Tulpen Rally waar Grabowski vele prijzen en goede klasseringen in de wacht sleepte. Een aantal van de gewonnen trofeeën zijn bij de auto aanwezig. Kortom: Een zeer bijzondere Austin-Healey 3000 MK2 waarbij veel aandacht is besteed aan techniek en restauratie met daarnaast een uniek verhaal en veel historie waar u geen tweede van zal vinden!
Algemene informatie over de Austin-Healey 3000
De Austin-Healey 3000 kwam in 1959 op de markt en werd geproduceerd tot en met 1967. De 3000 was de opvolger van de 100-6. Dit voorgaande model had een een motor met minder cilinderinhoud (2.6 liter) en minder pk’s ten opzichte van de 3000 die voorzien is van een 3-liter motor met 130 pk. Austin Healey's waren destijds zeer succesvol op races en rally's. Een voorbeeld hiervan is BMC team rijder Pat Moss, de zus van sir Stirling Moss. Zij behaalde een 4e plaats in de Rally van Luik-Rome-Luik in België in een Austin-Healey 100/6 en won de eerste van haar vijf Europese Rallykampioenschappen voor dames. In 1960 behaalde Moss de algemene overwinning in Luik-Rome-Luik in een Austin-Healey 3000 en eindigde ze 2de in de Coupe des Alpes. De MkII kreeg in 1962 een facelift met de MkIIA. Deze auto heeft neerdraaibare zijruiten en een eenvoudig bedienbaar dak. Het is hierdoor de meeste geliefde uitvoering van de 'Big Healey's' en er zijn 6.113 exemplaren gebouwd.
Austin-Healey 3000 MKII 1962, LHD, Ruddspeed, period tuned
- Ruddspeed engine with tripple carburettors
- Stainless steel exhaust with side pipes
- Aluminum fuel tank
- Heritage Certificate
- Silver Bullet Gray metallic
- Fantastic history from the very beginning
- Restored with great attention to detail
- Overdrive
This Austin-Healey 3000 MKII ‘Ruddspeed tuned’ has been totally restored. The car is newly built around the original Ruddspeed engine of ex rally driver Egon Grabowski and is ideally suited for rally and tour rally enthusiasts, as well as for people who love history and owning a Healey 3000 with more power (approx. 178 hp) than any other standard version. Its history and rally past (including Tulip rally, SLS, Sauerlandrally) is richly documented. In 1966, the Healey sustained side damage during the tulip rally, ending up in the corner of a garage. In 1990, the current owner bought the Healey without realising the history behind the damaged rally car. After this fact became more and more clear, he decided to carry out a full restoration. Guided by the knowledge of Egon Grabowski himself, they set to work. Given the fact surrounding the crash and the almost irreparable damage, it was decided to build a new body with chassis around the legendary ‘Ruddspeedhart’ (approx. 178 hp). The factory-supplied colour is Ivory White, however, Grabowski at the time had the car repainted in the beautiful silver-grey metallic colour ‘Silver Bullet Gray Metallic’ Once again, they opted for this powerful colour, fully matching the look, professionally applied in 2 components.
The engine with Ruddspeed modifications, the 3 SU carburettors and gearbox have been totally revamped and an enlarged radiator has been fitted for cooling. An aluminium tank with a larger capacity has been fitted in the boot and houses the power switch. The grey painted wire-spoked wheels (72 spokes) with Michelin tyres 185HR15 are also still like new. The Healey is technically and mechanically in full working order, see also the valuation report.
The new red interior with rally accessories (Halda Speedpilot, stopwatches, reading lamp and spotlight) is in perfect condition and combines tastefully with the silver-grey metallic colour. The black fabric hood in mohair finish is also new and in good condition. The chrome work and polished stainless steel parts are nice and flawless. The stainless steel exhaust system with ‘side pipes’ provides an insane sound.
Reports with historical photos, participation lists and results can be found in the documentation. Much of the history relates to the well-known Tulip Rally where Grabowski won many prizes and good placings. Some of the trophies won are present with the car. In short: A very special Austin-Healey 3000 MK2 in which much attention has been paid to technique and restoration, plus a unique story and a lot of history of which you will not find a second one!
General information about the Austin-Healey 3000
The Austin-Healey 3000 entered the market in 1959 and was produced through 1967. The 3000 was the successor to the 100-6. This previous model had an engine with less displacement (2.6 litres) and less horsepower compared to the 3000 which featured a 3-litre engine with 130 hp. Austin Healey's were very successful at races and rallies at the time. An example is BMC team driver Pat Moss, sister of sir Stirling Moss. She finished 4th in the Liege-Rome-Liège Rally in Belgium in an Austin-Healey 100/6 and won the first of her five Women's European Rally Championships. In 1960, Moss took overall victory at Liege-Rome-Liege in an Austin-Healey 3000 and finished 2nd in the Coupe des Alpes. The MkII received a facelift in 1962 with the MkIIA. This car had swing-down side windows and an easy-to-operate roof. This made it the most popular version of the ‘Big Healey's’ and 6,113 were built.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Austin-Healey 3000 MKII 1962, LHD, Ruddspeed, period tuned
- Ruddspeed engine with tripple carburettors
- RVS exhaust with Side pipes
- Aluminum Fueltank
- Heritage Certificate
- Silver Bullet Gray metallic
- Fantastic history from the very beginning
- Restored with great attention to detail
- Overdrive
Deze Austin-Healey 3000 MKII 'Ruddspeed getuned' is totaal gerestaureerd. De auto is nieuw opgebouwd rondom de originele Ruddspeed motor van ex rallycoureur Egon Grabowski en is bij uitstek geschikt voor liefhebbers van rally's en tour-rally's, maar ook voor mensen die houden van historie en het bezitten van een Healey 3000 met meer vermogen (ca. 178 pk) dan elke andere standaard uitvoering. De historie en het rally-verleden (o.a.Tulpenrally, SLS, Sauerlandrally) is rijkelijk gedocumenteerd. In 1966 liep de Healey tijdens de tulpenrally zijschade op waardoor hij in de hoek van een garage belandde. In 1990 kocht de huidige eigenaar de Healey zonder te beseffen welke historie er achter de beschadigde rally-auto schuilde. Nadat dit gegeven meer en meer duidelijk werd besloot hij tot volledige restauratie over te gaan. Begeleid door de kennis van Egon Grabowski zelf, ging men aan de slag. Gezien het gegeven rondom de crash en de vrijwel onherstelbare schade werd er besloten rondom het legendarische "Ruddspeedhart" (ca. 178 pk) een nieuwe carrosserie met chassis te bouwen. De af fabriek geleverde kleur is Ivory White, echter, Grabowski liet de auto destijds overspuiten in de prachtige zilvergrijze metaal kleur 'Silver Bullet Gray Metallic' Ook nu koos men opnieuw voor deze krachtige, geheel bij de uitstraling passende kleur, professioneel in 2 componenten aangebracht.
De motor met Ruddspeed modificaties, de 3 SU carburateurs en versnellingsbak zijn totaal gerevideerd en voor de koeling is een vergrootte radiateur gemonteerd. In de kofferbak is een aluminium tank gemonteerd met een grotere inhoud en bevindt zich de stroomschakelaar. De grijs gespoten draadspaakwielen (72 spaken) met Michelin banden 185HR15 zijn eveneens nog als nieuw zijn. De Healey is technisch en mechanisch volledig in orde, zie hiervoor ook het verslag van het taxatie-rapport.
Het nieuwe rode interieur met rally accessoires (Halda Speedpilot, stopwatches, leeslamp en schijnwerper) is in perfecte staat en combineert smaakvol met de zilvergrijze metaal kleur. Ook de zwart stoffen kap in mohair uitvoering is nieuw en in goede staat. Het chroomwerk en de gepolijste RVS delen zijn mooi een gaaf. Het RVS uitlaatsysteem met 'side pipes' zorgt voor een waanzinnig geluid.
Reportages met historische foto's, deelname-lijsten en uitslagen zijn terug te vinden in de documentatie. Veel van de historie heeft betrekking op de welbekende Tulpen Rally waar Grabowski vele prijzen en goede klasseringen in de wacht sleepte. Een aantal van de gewonnen trofeeën zijn bij de auto aanwezig. Kortom: Een zeer bijzondere Austin-Healey 3000 MK2 waarbij veel aandacht is besteed aan techniek en restauratie met daarnaast een uniek verhaal en veel historie waar u geen tweede van zal vinden!
Algemene informatie over de Austin-Healey 3000
De Austin-Healey 3000 kwam in 1959 op de markt en werd geproduceerd tot en met 1967. De 3000 was de opvolger van de 100-6. Dit voorgaande model had een een motor met minder cilinderinhoud (2.6 liter) en minder pk’s ten opzichte van de 3000 die voorzien is van een 3-liter motor met 130 pk. Austin Healey's waren destijds zeer succesvol op races en rally's. Een voorbeeld hiervan is BMC team rijder Pat Moss, de zus van sir Stirling Moss. Zij behaalde een 4e plaats in de Rally van Luik-Rome-Luik in België in een Austin-Healey 100/6 en won de eerste van haar vijf Europese Rallykampioenschappen voor dames. In 1960 behaalde Moss de algemene overwinning in Luik-Rome-Luik in een Austin-Healey 3000 en eindigde ze 2de in de Coupe des Alpes. De MkII kreeg in 1962 een facelift met de MkIIA. Deze auto heeft neerdraaibare zijruiten en een eenvoudig bedienbaar dak. Het is hierdoor de meeste geliefde uitvoering van de 'Big Healey's' en er zijn 6.113 exemplaren gebouwd.
Austin-Healey 3000 MKII 1962, LHD, Ruddspeed, period tuned
- Ruddspeed engine with tripple carburettors
- Stainless steel exhaust with side pipes
- Aluminum fuel tank
- Heritage Certificate
- Silver Bullet Gray metallic
- Fantastic history from the very beginning
- Restored with great attention to detail
- Overdrive
This Austin-Healey 3000 MKII ‘Ruddspeed tuned’ has been totally restored. The car is newly built around the original Ruddspeed engine of ex rally driver Egon Grabowski and is ideally suited for rally and tour rally enthusiasts, as well as for people who love history and owning a Healey 3000 with more power (approx. 178 hp) than any other standard version. Its history and rally past (including Tulip rally, SLS, Sauerlandrally) is richly documented. In 1966, the Healey sustained side damage during the tulip rally, ending up in the corner of a garage. In 1990, the current owner bought the Healey without realising the history behind the damaged rally car. After this fact became more and more clear, he decided to carry out a full restoration. Guided by the knowledge of Egon Grabowski himself, they set to work. Given the fact surrounding the crash and the almost irreparable damage, it was decided to build a new body with chassis around the legendary ‘Ruddspeedhart’ (approx. 178 hp). The factory-supplied colour is Ivory White, however, Grabowski at the time had the car repainted in the beautiful silver-grey metallic colour ‘Silver Bullet Gray Metallic’ Once again, they opted for this powerful colour, fully matching the look, professionally applied in 2 components.
The engine with Ruddspeed modifications, the 3 SU carburettors and gearbox have been totally revamped and an enlarged radiator has been fitted for cooling. An aluminium tank with a larger capacity has been fitted in the boot and houses the power switch. The grey painted wire-spoked wheels (72 spokes) with Michelin tyres 185HR15 are also still like new. The Healey is technically and mechanically in full working order, see also the valuation report.
The new red interior with rally accessories (Halda Speedpilot, stopwatches, reading lamp and spotlight) is in perfect condition and combines tastefully with the silver-grey metallic colour. The black fabric hood in mohair finish is also new and in good condition. The chrome work and polished stainless steel parts are nice and flawless. The stainless steel exhaust system with ‘side pipes’ provides an insane sound.
Reports with historical photos, participation lists and results can be found in the documentation. Much of the history relates to the well-known Tulip Rally where Grabowski won many prizes and good placings. Some of the trophies won are present with the car. In short: A very special Austin-Healey 3000 MK2 in which much attention has been paid to technique and restoration, plus a unique story and a lot of history of which you will not find a second one!
General information about the Austin-Healey 3000
The Austin-Healey 3000 entered the market in 1959 and was produced through 1967. The 3000 was the successor to the 100-6. This previous model had an engine with less displacement (2.6 litres) and less horsepower compared to the 3000 which featured a 3-litre engine with 130 hp. Austin Healey's were very successful at races and rallies at the time. An example is BMC team driver Pat Moss, sister of sir Stirling Moss. She finished 4th in the Liege-Rome-Liège Rally in Belgium in an Austin-Healey 100/6 and won the first of her five Women's European Rally Championships. In 1960, Moss took overall victory at Liege-Rome-Liege in an Austin-Healey 3000 and finished 2nd in the Coupe des Alpes. The MkII received a facelift in 1962 with the MkIIA. This car had swing-down side windows and an easy-to-operate roof. This made it the most popular version of the ‘Big Healey's’ and 6,113 were built.
Meer informatie
Modeljaar: 2024
Energielabel: A
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Carrosso
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 394,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 0,-
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Audi Leasing - Zweigniederlassung der Volkswagen Leasing GmbH - Gifhorner Straße 57 - 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfCarrosso
Verkoper op AutoScout24 sinds 2021ContactpersoonAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.