Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
89 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
12/1989
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 89 km
- Bouwjaar
- 12/1989
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Beschrijving
We hebben al heel wat unieke eenden door onze handen gehad. Met mooie verhalen, van een speciaal model of uit een ver land. Met bijna geen kilometers erop, van de laatste dag van de Franse of Portugese productie, of juist uit het allereerste bouwjaar. Deze eend brengt 3 unieke eigenschappen bij elkaar.
Hij heeft maar 89km gereden!
Het is de enige Dolly die door de fabriek in deze kleurencombinatie geleverd is, voor zover wij hebben kunnen achterhalen.
Nooit eerder kwamen wij een door de fabriek zover op maat gemaakte eend tegen. Couture in plaats van confectie.
In ’89 bestelde de dealer uit het Zuid-Franse Romans twee nieuwe 2cv’s voor zijn kinderen. Een rood/zwarte Charleston en deze Dolly in Gris Cormoran en Rouge Delage. Ze werden in ’90 geleverd, in ’92 op kenteken gezet, waarna ze opgeslagen bleven tot zoon en dochter ze in ontvangst wilden nemen. Ze zagen er echter vanaf, wellicht reden ze liever iets vlotters.
Pas in 2017 zagen de auto’s weer het licht. Op een veiling op Rétromobile in Parijs werden ze beide aangeboden, met respectievelijk 40 en 20km op de tellers. In volledige nieuwstaat. Ze vonden er beide nieuwe eigenaren.
Waarom heb je ze destijds niet op de veiling gekocht, Sander? Nou, ik vond de Dolly erg leuk en vroeg meer info op bij het veilinghuis. Het antwoord op mijn vragen over historie, originaliteit en conditie was dusdanig ontwijkend, dat ik er geen vertrouwen in kreeg dat Citroën dit model origineel zo bedoeld had.
We zagen wel eens eerder eenden in Nederland en Duitsland die door hun kleur of schade onverkoopbaar waren en waar een dealer een speciaal model van maakte; gewoon een paar delen spuiten of stickers plakken.
Een buitenlandse klant van ons kocht de eend echter wel, omdat hij hem zo leuk vond en er fijn mee wilde gaan rijden. Hij kreeg nieuwe vloeistoffen en accu, en er werd vervolgens 69km van genoten. Alleen kreeg hij hem daar niet geregistreerd en kregen we de vraag of we hem alsnog in de showroom wilde hebben. Ja, dat leek ons een kans om alsnog wat huiswerk op te doen.
Bij binnenkomst hebben we gelijk alle details gecheckt en de lakdikte gemeten. De kleur- en controlestempels zijn door de fabriek gezet, het afwijkende interieur is exact als alle andere opgebouwd en de lakdikte geeft aan dat beide kleuren de eerste lak zijn.
Ook levert het archief van Citroën de leveringsbon met daarop een aantal codes. Deze geven aan dat deze 2cv6 Spécial besteld is met aparte voorstoelen met stoffen bekleding, in grijs en Rouge Delage en met een code die markeert dat het een afwijkende bestelling is. Daarmee valt veel op zijn plek, Citroën heeft het zo bedoeld!
Het was nog mooier geweest als we de dealer van destijds hadden kunnen spreken en hij nog foto’s of andere info had kunnen bijdragen, maar een archeoloog moet het ook vaak doen met wat hij vindt en daar de meest aannemelijke conclusie uit trekken. Onze conclusie is dat we een uniekere eend hebben ontmoet dan we dachten.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Hij heeft maar 89km gereden!
Het is de enige Dolly die door de fabriek in deze kleurencombinatie geleverd is, voor zover wij hebben kunnen achterhalen.
Nooit eerder kwamen wij een door de fabriek zover op maat gemaakte eend tegen. Couture in plaats van confectie.
In ’89 bestelde de dealer uit het Zuid-Franse Romans twee nieuwe 2cv’s voor zijn kinderen. Een rood/zwarte Charleston en deze Dolly in Gris Cormoran en Rouge Delage. Ze werden in ’90 geleverd, in ’92 op kenteken gezet, waarna ze opgeslagen bleven tot zoon en dochter ze in ontvangst wilden nemen. Ze zagen er echter vanaf, wellicht reden ze liever iets vlotters.
Pas in 2017 zagen de auto’s weer het licht. Op een veiling op Rétromobile in Parijs werden ze beide aangeboden, met respectievelijk 40 en 20km op de tellers. In volledige nieuwstaat. Ze vonden er beide nieuwe eigenaren.
Waarom heb je ze destijds niet op de veiling gekocht, Sander? Nou, ik vond de Dolly erg leuk en vroeg meer info op bij het veilinghuis. Het antwoord op mijn vragen over historie, originaliteit en conditie was dusdanig ontwijkend, dat ik er geen vertrouwen in kreeg dat Citroën dit model origineel zo bedoeld had.
We zagen wel eens eerder eenden in Nederland en Duitsland die door hun kleur of schade onverkoopbaar waren en waar een dealer een speciaal model van maakte; gewoon een paar delen spuiten of stickers plakken.
Een buitenlandse klant van ons kocht de eend echter wel, omdat hij hem zo leuk vond en er fijn mee wilde gaan rijden. Hij kreeg nieuwe vloeistoffen en accu, en er werd vervolgens 69km van genoten. Alleen kreeg hij hem daar niet geregistreerd en kregen we de vraag of we hem alsnog in de showroom wilde hebben. Ja, dat leek ons een kans om alsnog wat huiswerk op te doen.
Bij binnenkomst hebben we gelijk alle details gecheckt en de lakdikte gemeten. De kleur- en controlestempels zijn door de fabriek gezet, het afwijkende interieur is exact als alle andere opgebouwd en de lakdikte geeft aan dat beide kleuren de eerste lak zijn.
Ook levert het archief van Citroën de leveringsbon met daarop een aantal codes. Deze geven aan dat deze 2cv6 Spécial besteld is met aparte voorstoelen met stoffen bekleding, in grijs en Rouge Delage en met een code die markeert dat het een afwijkende bestelling is. Daarmee valt veel op zijn plek, Citroën heeft het zo bedoeld!
Het was nog mooier geweest als we de dealer van destijds hadden kunnen spreken en hij nog foto’s of andere info had kunnen bijdragen, maar een archeoloog moet het ook vaak doen met wat hij vindt en daar de meest aannemelijke conclusie uit trekken. Onze conclusie is dat we een uniekere eend hebben ontmoet dan we dachten.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Eendengarage Sander Aalderink
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.120,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 160,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.280,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 17.712,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,92
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 369,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0762
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0274
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Verkoper op AutoScout24 sinds 2015ContactpersoonSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.