Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
110.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
02/1949
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Andere
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 110.000 km
- Bouwjaar
- 02/1949
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Grijs
Beschrijving
Een origineel Nederlands geleverde Traction Avant, dat kom je niet heel veel tegen. En dan ook nog een 6-cilinder. Helemaal gerestaureerd? Nee, alleen technisch gereviseerd en 20 jaar geleden eens herspoten. Hij heeft zelfs het originele interieur nog! En de historie is geheel beschreven.
Volgens het RDW-bestand staan er nog 61 15/6-en op Nederlands kenteken, waarvan 2 origineel Nederlands geleverd zijn. Op 2 februari ’49 werd hij door de Inspectie Groningen gewogen, waarna hij op 17 februari op naam van de heer Landweer kwam. Hij bestelde de auto bij Citroën Hoofdagent Garage Imex in Groningen, waarna de auto tegen betaling van 8700,- gulden door de importeur in Amsterdam geleverd werd. De auto kreeg het persoonlijk provinciaal kenteken van de heer Landweer, A9462.
De statige wagen werd gebruikt als directieauto voor NV Veenderij en Turfstrooiselfabriek v/h W.A. Scholten te Klazienaveen. Na een jaar stapt de directeur over op een Amerikaanse wagen en schuift de 15/6 door naar zijn rentmeester. De auto krijgt dan ook een ander provinciaal kenteken, A1586. De plaat is nog steeds bij de auto aanwezig.
Vanaf 1951 worden de provinciale kentekens vervangen door landelijke. Uiterlijk 31 december ‘56 moet de wissel op bestaande auto’s uitgevoerd zijn en deze Traction Avant wordt op het nippertje op 15 december omgedoopt naar VG-99-01. Het bijbehorende linnen kenteken bevat een aantal gestempelde data, vermoedelijk de momenten van eigendomsoverdracht. Eerst van het bedrijf naar rentmeester privé en in ’68 naar diens zoon.
De zoon houdt de auto en stalt hem bij de lokale garage Norden in Zandeweer, waar hij ook al jaren in onderhoud is. De zoon, en later ook een kleinzoon raken verknocht aan Citroën en rijden in de loop der jaren ook diverse DS-en en CX-en. Een van die DS-en is nog steeds in bezit.
Later wordt de auto gestald in een tegenoverliggende loods van de lokale groente groothandelaar, waar hij een vrij lang slapend bestaan leidt, tot begin deze eeuw. Bij een poging de auto aan te slepen wordt de motor beschadigd, waarna garage Blikwerk in Drachten een technische revisie uitvoert en daarna de auto ook herspoten wordt. Na deze revitalisatie staat hij weer klaar om genoten te worden.
Na 61 jaar in dezelfde familie te zijn gekoesterd wordt de Traction Avant in 2010 verkocht aan een liefhebber. Die woonde vroeger in Zandeweer en kende de auto. Bij een bezoek aan zijn familie ging hij steevast even bij de showroom van garage Norden naar de chique 15/6 kijken.
In 2021 verhuist de auto naar een volgende liefhebber in Friesland. De originaliteit, historie en vooral het origineel Nederlandse kenteken spreken hem erg aan. Er wordt mee gereden, maar eigenlijk te weinig. Mede omdat andere auto’s ook lonken. Vandaar dat een nieuwe beheerder voor dit Nederlands mobiel erfgoed gezocht wordt, waarbij behoud van het Nederlands kenteken een voorwaarde is.
Meer informatie
Interieurkleur: Lichtgrijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Volgens het RDW-bestand staan er nog 61 15/6-en op Nederlands kenteken, waarvan 2 origineel Nederlands geleverd zijn. Op 2 februari ’49 werd hij door de Inspectie Groningen gewogen, waarna hij op 17 februari op naam van de heer Landweer kwam. Hij bestelde de auto bij Citroën Hoofdagent Garage Imex in Groningen, waarna de auto tegen betaling van 8700,- gulden door de importeur in Amsterdam geleverd werd. De auto kreeg het persoonlijk provinciaal kenteken van de heer Landweer, A9462.
De statige wagen werd gebruikt als directieauto voor NV Veenderij en Turfstrooiselfabriek v/h W.A. Scholten te Klazienaveen. Na een jaar stapt de directeur over op een Amerikaanse wagen en schuift de 15/6 door naar zijn rentmeester. De auto krijgt dan ook een ander provinciaal kenteken, A1586. De plaat is nog steeds bij de auto aanwezig.
Vanaf 1951 worden de provinciale kentekens vervangen door landelijke. Uiterlijk 31 december ‘56 moet de wissel op bestaande auto’s uitgevoerd zijn en deze Traction Avant wordt op het nippertje op 15 december omgedoopt naar VG-99-01. Het bijbehorende linnen kenteken bevat een aantal gestempelde data, vermoedelijk de momenten van eigendomsoverdracht. Eerst van het bedrijf naar rentmeester privé en in ’68 naar diens zoon.
De zoon houdt de auto en stalt hem bij de lokale garage Norden in Zandeweer, waar hij ook al jaren in onderhoud is. De zoon, en later ook een kleinzoon raken verknocht aan Citroën en rijden in de loop der jaren ook diverse DS-en en CX-en. Een van die DS-en is nog steeds in bezit.
Later wordt de auto gestald in een tegenoverliggende loods van de lokale groente groothandelaar, waar hij een vrij lang slapend bestaan leidt, tot begin deze eeuw. Bij een poging de auto aan te slepen wordt de motor beschadigd, waarna garage Blikwerk in Drachten een technische revisie uitvoert en daarna de auto ook herspoten wordt. Na deze revitalisatie staat hij weer klaar om genoten te worden.
Na 61 jaar in dezelfde familie te zijn gekoesterd wordt de Traction Avant in 2010 verkocht aan een liefhebber. Die woonde vroeger in Zandeweer en kende de auto. Bij een bezoek aan zijn familie ging hij steevast even bij de showroom van garage Norden naar de chique 15/6 kijken.
In 2021 verhuist de auto naar een volgende liefhebber in Friesland. De originaliteit, historie en vooral het origineel Nederlandse kenteken spreken hem erg aan. Er wordt mee gereden, maar eigenlijk te weinig. Mede omdat andere auto’s ook lonken. Vandaar dat een nieuwe beheerder voor dit Nederlands mobiel erfgoed gezocht wordt, waarbij behoud van het Nederlands kenteken een voorwaarde is.
Meer informatie
Interieurkleur: Lichtgrijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Eendengarage Sander Aalderink
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.160,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.160,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 21.168,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,72
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 441,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage SEAT Bank/Leasing Zweigniederlassung der Volkswagen Bank GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Verkoper op AutoScout24 sinds 2015ContactpersoonSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.