Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Corvette StingrayC2 Matching Numbers, Long term ownership, Rare col
€ 104.000,-5
Gallery Aaldering
Kilometerstand
84.998 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
07/1965
Brandstof
Benzine
Vermogen
143 kW (194 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- DM-04-98
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 84.998 km
- Bouwjaar
- 07/1965
- Vorige eigenaren
- 3
Technische Gegevens
- Vermogen
- 143 kW (194 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 5.740 cm³
- Versnellingen
- 2
- Cilinders
- 8
- Gewicht
- 1.420 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Futuristisch: zo kun je de Corvette van de jaren '60 wel noemen. In die tijd was er niets zoals de dan nieuwe C2. Het model oogt ontzettend modern en natuurlijk 100% Amerikaans. Het model krijgt de bijnaam Sting Ray, natuurlijk omdat de ontwerpers ergens op een hun moodboard een pijlstaartrog hadden geplakt toen ze de auto aan het ontwerpen waren. De Corvette C2 is enorm aan populariteit aan het winnen en we zijn dan ook blij dat we deze schitterende Milano Maroon coupé kunnen aanbieden.
De C2 die u hier ziet is er eentje uit 1965. Dat betekent dat het de versie met één grote achterruit is, in plaats van de eerdere Split Window. De Corvette verliet de fabriek in St. Louis in Missouri in de Verenigde Staten om daar de eerste eigenaar ongelofelijk blij te maken. Ruim dertig jaar later, het is inmiddels 1996, verhuist de auto naar Nederland om daar ruim 25 jaar bij dezelfde eigenaar in bezit te blijven. Dat is nog eens een overzichtelijke historie!
De Nederlandse eigenaar was, vanzelfsprekend, een groot liefhebber van de Corvette en koesterde de auto met veel overtuiging. De auto werd slechts gebruikt voor plezierritten met goed weer en de auto stond immer in een verwarmde garage wanneer hij niet werd gebruikt. Pekel en sneeuw zijn de auto dus altijd bespaard gebleven. De Corvette heeft hierdoor slechts 53.000 mijl gereden.
Naast het perfecte onderhoud gedurende de gehele periode in Nederland is de auto ook zeldzaam origineel. Zo zijn rondom de originele ruiten uit 1965 gemonteerd. Het interieur is enkele jaren geleden gedeeltelijk vernieuwd. Geen complete restauratie, dan loopt je namelijk het risico dat de ziel er een beetje uit verdwijnt. Het interieur oogt echter weer helemaal frit en strak. In de middenconsole is, in verticale positie, de originele Delco AM/FM-radio gemonteerd. Net als het tijdklokje werkt ook de radio zoals hij dat hoort te doen.
Bouwjaar 1965 betekent dat er de nodige verbeteringen aan de auto zijn doorgevoerd. Zo werden in dat jaar voor het eerst schijfremmen gemonteerd. Geventileerd en voorzien van vier remzuigers per klauw. Allesbehalve vanzelfsprekend in die tijd! De wielen zijn van het type met de centrale vleugelmoer, de zogenaamde Knock-off wielen.
Deze Corvette is uitgevoerd met de ontspannende Powerglide automaat en stuur- en rembekrachtiging waardoor het een geweldige auto is om makkelijk en snel mee onderweg te zijn. De Turbo-Fire V8 is 5,3 liter groot en volgens een lekker 'foolproof' klassiek recept. De 250 pk leverende krachtbron is Matching Numbers en datzelfde geldt ook voor transmissie en cardan.
Een prijspakker kunnen we deze Sting Ray wel noemen want door de jaren heen wist de auto verschillende prijzen in de wacht te slepen voor de eigenaar. Als bedankje liet de eigenaar de Corvette enkele jaren geleden voorzien van een nieuwe laklaag na helemaal kaal te zijn gemaakt. Uiteraard in de originele kleur, Milano Maroon.
De Corvette oogt niet alleen geweldig, zo rijdt de zeer goed onderhouden Amerikaan ook. De motor met soepele automaat, het onderstel en de remmen verkeren allemaal in een optimale conditie.
Van de laatste 15 jaar is een uitvoerig logboek aanwezig bij de auto. Alles bij elkaar kunnen we spreken van een uitzonderlijk goede, mooie en fijne Corvette C2.
Meer informatie
Modelreeks: 1963 - 1968
Tellerstand: 52.815 mijlen
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De C2 die u hier ziet is er eentje uit 1965. Dat betekent dat het de versie met één grote achterruit is, in plaats van de eerdere Split Window. De Corvette verliet de fabriek in St. Louis in Missouri in de Verenigde Staten om daar de eerste eigenaar ongelofelijk blij te maken. Ruim dertig jaar later, het is inmiddels 1996, verhuist de auto naar Nederland om daar ruim 25 jaar bij dezelfde eigenaar in bezit te blijven. Dat is nog eens een overzichtelijke historie!
De Nederlandse eigenaar was, vanzelfsprekend, een groot liefhebber van de Corvette en koesterde de auto met veel overtuiging. De auto werd slechts gebruikt voor plezierritten met goed weer en de auto stond immer in een verwarmde garage wanneer hij niet werd gebruikt. Pekel en sneeuw zijn de auto dus altijd bespaard gebleven. De Corvette heeft hierdoor slechts 53.000 mijl gereden.
Naast het perfecte onderhoud gedurende de gehele periode in Nederland is de auto ook zeldzaam origineel. Zo zijn rondom de originele ruiten uit 1965 gemonteerd. Het interieur is enkele jaren geleden gedeeltelijk vernieuwd. Geen complete restauratie, dan loopt je namelijk het risico dat de ziel er een beetje uit verdwijnt. Het interieur oogt echter weer helemaal frit en strak. In de middenconsole is, in verticale positie, de originele Delco AM/FM-radio gemonteerd. Net als het tijdklokje werkt ook de radio zoals hij dat hoort te doen.
Bouwjaar 1965 betekent dat er de nodige verbeteringen aan de auto zijn doorgevoerd. Zo werden in dat jaar voor het eerst schijfremmen gemonteerd. Geventileerd en voorzien van vier remzuigers per klauw. Allesbehalve vanzelfsprekend in die tijd! De wielen zijn van het type met de centrale vleugelmoer, de zogenaamde Knock-off wielen.
Deze Corvette is uitgevoerd met de ontspannende Powerglide automaat en stuur- en rembekrachtiging waardoor het een geweldige auto is om makkelijk en snel mee onderweg te zijn. De Turbo-Fire V8 is 5,3 liter groot en volgens een lekker 'foolproof' klassiek recept. De 250 pk leverende krachtbron is Matching Numbers en datzelfde geldt ook voor transmissie en cardan.
Een prijspakker kunnen we deze Sting Ray wel noemen want door de jaren heen wist de auto verschillende prijzen in de wacht te slepen voor de eigenaar. Als bedankje liet de eigenaar de Corvette enkele jaren geleden voorzien van een nieuwe laklaag na helemaal kaal te zijn gemaakt. Uiteraard in de originele kleur, Milano Maroon.
De Corvette oogt niet alleen geweldig, zo rijdt de zeer goed onderhouden Amerikaan ook. De motor met soepele automaat, het onderstel en de remmen verkeren allemaal in een optimale conditie.
Van de laatste 15 jaar is een uitvoerig logboek aanwezig bij de auto. Alles bij elkaar kunnen we spreken van een uitzonderlijk goede, mooie en fijne Corvette C2.
Meer informatie
Modelreeks: 1963 - 1968
Tellerstand: 52.815 mijlen
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Gallery Aaldering
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 485,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 29.665,86
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Verkoper op AutoScout24 sinds 2016ContactpersoonAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.