Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Ferrari 246GT Dino E Series Top quality restored example! Mat
€ 435.000,-5
Gallery Aaldering
Kilometerstand
84.495 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1972
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- FE-27-68
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 84.495 km
- Bouwjaar
- 01/1972
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blauw metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Matching numbers, matching colours, een volledige restauratie en revisie achter de rug en dan ook nog in één van de mooiste kleuren: deze Dino nadert de perfectie. We geven toe: dat van de kleur is natuurlijk subjectief maar verder is er werkelijk geen reden om deze Dino over te slaan in uw zoektocht naar een fantastische 246 GT.
De Dino 246 GT die u hier ziet werd in 1972 afgeleverd aan de eerste eigenaar via Auto Becker in Duitsland. Het betreft een tweede serie van de 246, waar een aantal upgrades ten opzichte van vroege exemplaren in zijn voordeel spreken. De Dino werd gerestaureerd door een vakspecialist, een bekende en hoog aangeschreven naam in die van de klassieke Ferrari's. De Dino is vanwege de kloppende kleurstelling en originele motor al Pre Ferrari Classiche Certified.
Het resultaat is een exceptioneel goede en mooie Dino. De carrosserie, die volledig is gerestaureerd en in zijn originele kleur is gespoten verkeert feitelijk in nieuwstaat. Passingen, lakwerk, chroom: er is simpelweg niets aan te merken op de conditie. De auto staat op de correcte Campagnolo wielen, zorgend voor een niet te evenaren uitstraling.
Het interieur, uitgevoerd in prachtig combinerend naturel-kleurig leder is eveneens in de originele kleuren. De lederen bekleding, inclusief de zwarte banen op de stoelen zijn precies zoals het hoort en alles is in een uitmuntende staat verkerend. Dashboard, meters van Veglia Borletti, stuur, tapijten, hemel en overige delen: 'waanzinnig mooi' is het eerste dat in ons opkomt.
Nog niet helemaal bekend met de inmiddels legendarische Dino? Dan vertellen we u graag wat meer. De Dino GT was een rijdend eerbetoon aan de zoon van Enzo Ferrari, Alfredo ‘Dino’ Ferrari. Dino Ferrari, ingenieur, had in de jaren vijftig een kleiner motorengamma voorgesteld, maar door zijn vroegtijdige overlijden in 1956 zag hij zijn droom nooit werkelijkheid worden.
Uiteindelijk keurde Enzo het 'submerk' Dino goed om als merk te dienen dat de strijd aan kon gaan met auto's als de Porsche 911. Met zijn in het midden gemonteerde V6 die een ideale gewichtsverdeling en een meer gestroomlijnde neus mogelijk maakte, werd de Dino een echte sportwagen die de naam Ferrari meer dan waardig was.
Die V6 is overigens een prachtig van motor. 2.419 cc groot, met vier bovenliggende nokkensassen, drie Weber 40DCNF/6 carburateurs, handgeschakelde vijfversnellingsbak, onafhankelijke wielophanging bij alle vier de wielen en schijfremmen rondom. 195 pk klinkt tegenwoordig misschien hooguit als 'sportief' maar destijds was het een zeer respectabel vermogen voor een sportwagen. De snelste reguliere Porsche, de 911S, had een vermogen dat in die jaren schommelde tussen 160 en 190 pk. Overige varianten van de 911 zaten daar (ver) onder.
Aanvankelijk had de Dino een 2,0 liter zescilinder maar in 1969 werd deze vergroot naar de al genoemde 2.419 cc variant, zoals in deze Dino. De door Fiat gebouwde krachtbron, waarbij de cilinderbanken in een hoek van 65 graden liggen, heeft een gietijzeren blok met lichtmetalen koppen en was voldoende om de door Leonardo Fioravanti ontworpen 246 GT naar een groot verkoopsucces te katapulteren. Al was dat niet alleen te danken aan de motor, ook de zeer directe en goed communicerende besturing speelden daarbij een rol.
De Ferrari Dino stijgt alsmaar qua waardering en die trend zal zich gewoon blijven voortzetten, het is tenslotte één van de meest stijlvolle Ferrari's ooit gebouwd.
Meer informatie
Interieurkleur: Beige/zwart
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Dino 246 GT die u hier ziet werd in 1972 afgeleverd aan de eerste eigenaar via Auto Becker in Duitsland. Het betreft een tweede serie van de 246, waar een aantal upgrades ten opzichte van vroege exemplaren in zijn voordeel spreken. De Dino werd gerestaureerd door een vakspecialist, een bekende en hoog aangeschreven naam in die van de klassieke Ferrari's. De Dino is vanwege de kloppende kleurstelling en originele motor al Pre Ferrari Classiche Certified.
Het resultaat is een exceptioneel goede en mooie Dino. De carrosserie, die volledig is gerestaureerd en in zijn originele kleur is gespoten verkeert feitelijk in nieuwstaat. Passingen, lakwerk, chroom: er is simpelweg niets aan te merken op de conditie. De auto staat op de correcte Campagnolo wielen, zorgend voor een niet te evenaren uitstraling.
Het interieur, uitgevoerd in prachtig combinerend naturel-kleurig leder is eveneens in de originele kleuren. De lederen bekleding, inclusief de zwarte banen op de stoelen zijn precies zoals het hoort en alles is in een uitmuntende staat verkerend. Dashboard, meters van Veglia Borletti, stuur, tapijten, hemel en overige delen: 'waanzinnig mooi' is het eerste dat in ons opkomt.
Nog niet helemaal bekend met de inmiddels legendarische Dino? Dan vertellen we u graag wat meer. De Dino GT was een rijdend eerbetoon aan de zoon van Enzo Ferrari, Alfredo ‘Dino’ Ferrari. Dino Ferrari, ingenieur, had in de jaren vijftig een kleiner motorengamma voorgesteld, maar door zijn vroegtijdige overlijden in 1956 zag hij zijn droom nooit werkelijkheid worden.
Uiteindelijk keurde Enzo het 'submerk' Dino goed om als merk te dienen dat de strijd aan kon gaan met auto's als de Porsche 911. Met zijn in het midden gemonteerde V6 die een ideale gewichtsverdeling en een meer gestroomlijnde neus mogelijk maakte, werd de Dino een echte sportwagen die de naam Ferrari meer dan waardig was.
Die V6 is overigens een prachtig van motor. 2.419 cc groot, met vier bovenliggende nokkensassen, drie Weber 40DCNF/6 carburateurs, handgeschakelde vijfversnellingsbak, onafhankelijke wielophanging bij alle vier de wielen en schijfremmen rondom. 195 pk klinkt tegenwoordig misschien hooguit als 'sportief' maar destijds was het een zeer respectabel vermogen voor een sportwagen. De snelste reguliere Porsche, de 911S, had een vermogen dat in die jaren schommelde tussen 160 en 190 pk. Overige varianten van de 911 zaten daar (ver) onder.
Aanvankelijk had de Dino een 2,0 liter zescilinder maar in 1969 werd deze vergroot naar de al genoemde 2.419 cc variant, zoals in deze Dino. De door Fiat gebouwde krachtbron, waarbij de cilinderbanken in een hoek van 65 graden liggen, heeft een gietijzeren blok met lichtmetalen koppen en was voldoende om de door Leonardo Fioravanti ontworpen 246 GT naar een groot verkoopsucces te katapulteren. Al was dat niet alleen te danken aan de motor, ook de zeer directe en goed communicerende besturing speelden daarbij een rol.
De Ferrari Dino stijgt alsmaar qua waardering en die trend zal zich gewoon blijven voortzetten, het is tenslotte één van de meest stijlvolle Ferrari's ooit gebouwd.
Meer informatie
Interieurkleur: Beige/zwart
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Gallery Aaldering
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.280,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.280,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 20.688,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,72
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 431,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Verkoper op AutoScout24 sinds 2016ContactpersoonAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.