Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Ferrari 308GTB Vetroresina First paint, Sought-after early dr
€ 169.950,-5
Gallery Aaldering
Kilometerstand
95.087 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
06/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen
185 kW (252 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 99-SE-74
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 95.087 km
- Bouwjaar
- 06/1977
Technische Gegevens
- Vermogen
- 185 kW (252 PK)
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Rood
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Soms komt een auto zo perfect samen dat hij niet alleen functioneert, maar ook een kunstwerk op wielen wordt. Deze Ferrari 308 GTB Vetroresina uit 1977, origineel Nederlands geleverd, uitgevoerd in de originele fabriekskleur en met matching numbers, is daar het levende bewijs van. Met zijn eerste lak, originele glasvezel carrosserie en de zeldzame EU Dry Sump uitvoering is dit een van de puurste en meest begeerlijke Ferrari’s ooit geproduceerd. Deze Ferrari heeft nog steeds hetzelfde kenteken als toen hij de Ferrari showroom Kroymans verliet in 1977.
*Volledig originele staat*
Deze 308 GTB heeft nooit een volledige restauratie nodig gehad, maar is zorgvuldig onderhouden in zijn originele staat. De carrosserie, met extreem originele panelen, behoudt de lichtgewicht charme van de originele glasvezelconstructie. De lak is nog steeds origineel en straalt zoals een Ferrari hoort te doen. De Gotti Competition-wielen, samen met de originele velgenset en reservewiel, benadrukken de sportieve roots van deze bijzondere Ferrari.
*Grondig gereviseerd en geoptimaliseerd*
Deze Ferrari is technisch in verbluffende staat. Tijdens een uitgebreide revisie is werkelijk elk essentieel onderdeel vernieuwd of geoptimaliseerd met behoud van de originele specificaties. Hieronder een selectie van de technische hoogtepunten:
Motor en brandstofsysteem
De 2.9-liter Dry Sump V8-motor is volledig gereviseerd, inclusief nieuwe cilinderbussen, zuigerveren, en krukaslagers.
Het complete brandstofsysteem, inclusief de dubbele aluminium benzinetanks (N.O.S. Ferrari Vetroresina), brandstofleidingen, en de carburateurs, is vervangen of herzien.
Nieuwe distributieriemen, nokkenastandwielen en klepgeleiders zorgen voor optimale prestaties.
Een vernieuwde waterpomp en verbeterde koeling dankzij Spal-ventilatoren dragen bij aan de duurzaamheid.
Transmissie en rijgedrag
De transmissielijn is gereviseerd met een nieuwe koppeling, drukgroep, en druklager.
Het stuurhuis is gereviseerd en voorzien van nieuwe ophangingsonderdelen en fuseekogels.
De wielophanging is volledig vernieuwd, inclusief draagarmbussen, wiellagers en een circuit-specifieke verstelbare schroefveerset van Formula GT.
Remsysteem en elektronica
Het remsysteem is geüpgraded met nieuwe remschijven, leidingen, en remblokken.
Het elektrische systeem is volledig nagekeken en hersteld in originele staat met Magneti Marelli-componenten, nieuwe zekeringhouders en gereviseerde koplampmotoren.
Deze uitgebreide revisies maken deze 308 GTB niet alleen betrouwbaar, maar ook uitzonderlijk plezierig om mee te rijden.
*Interieur en rijbeleving*
Het interieur ademt authenticiteit en Italiaanse passie ten top. Van de originele stoffen stoelen tot de periodieke details zoals de radio-afdekplaat en het unieke patina, alles klopt aan deze 308. Het stuur en de cockpit brengen u direct terug naar de jaren 70, terwijl de rijervaring niets minder dan adembenemend is. De balans, precisie, en het onmiskenbare geluid van de V8 maken elke rit tot een genot. Dit is echt auto rijden en niets komt ook maar in de buurt van het mechanische gevoel dat deze rasechte Italiaan u bezorgt.
*Een iconische Ferrari – de 308 GTB Vetroresina*
De 308 GTB Vetroresina was Ferrari’s eerste productieauto met een glasvezel carrosserie en blijft een zeldzaam model in de autowereld. Slechts een beperkt aantal werd geproduceerd, en de EU Dry Sump versie voegt een extra laag exclusiviteit toe. Dit model markeert een belangrijke mijlpaal in Ferrari’s geschiedenis als pionier in gewichtsbesparing en prestaties.
*Neem vandaag nog contact met ons op*
Bent u op zoek naar een volledig originele Ferrari 308 GTB Vetroresina met een onberispelijke technische staat en rijke geschiedenis? Neem vandaag nog contact met ons op. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, actief sinds 1975. Wij bieden wereldwijde exportmogelijkheden en staan klaar om u verder te helpen.
Meer informatie
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
*Volledig originele staat*
Deze 308 GTB heeft nooit een volledige restauratie nodig gehad, maar is zorgvuldig onderhouden in zijn originele staat. De carrosserie, met extreem originele panelen, behoudt de lichtgewicht charme van de originele glasvezelconstructie. De lak is nog steeds origineel en straalt zoals een Ferrari hoort te doen. De Gotti Competition-wielen, samen met de originele velgenset en reservewiel, benadrukken de sportieve roots van deze bijzondere Ferrari.
*Grondig gereviseerd en geoptimaliseerd*
Deze Ferrari is technisch in verbluffende staat. Tijdens een uitgebreide revisie is werkelijk elk essentieel onderdeel vernieuwd of geoptimaliseerd met behoud van de originele specificaties. Hieronder een selectie van de technische hoogtepunten:
Motor en brandstofsysteem
De 2.9-liter Dry Sump V8-motor is volledig gereviseerd, inclusief nieuwe cilinderbussen, zuigerveren, en krukaslagers.
Het complete brandstofsysteem, inclusief de dubbele aluminium benzinetanks (N.O.S. Ferrari Vetroresina), brandstofleidingen, en de carburateurs, is vervangen of herzien.
Nieuwe distributieriemen, nokkenastandwielen en klepgeleiders zorgen voor optimale prestaties.
Een vernieuwde waterpomp en verbeterde koeling dankzij Spal-ventilatoren dragen bij aan de duurzaamheid.
Transmissie en rijgedrag
De transmissielijn is gereviseerd met een nieuwe koppeling, drukgroep, en druklager.
Het stuurhuis is gereviseerd en voorzien van nieuwe ophangingsonderdelen en fuseekogels.
De wielophanging is volledig vernieuwd, inclusief draagarmbussen, wiellagers en een circuit-specifieke verstelbare schroefveerset van Formula GT.
Remsysteem en elektronica
Het remsysteem is geüpgraded met nieuwe remschijven, leidingen, en remblokken.
Het elektrische systeem is volledig nagekeken en hersteld in originele staat met Magneti Marelli-componenten, nieuwe zekeringhouders en gereviseerde koplampmotoren.
Deze uitgebreide revisies maken deze 308 GTB niet alleen betrouwbaar, maar ook uitzonderlijk plezierig om mee te rijden.
*Interieur en rijbeleving*
Het interieur ademt authenticiteit en Italiaanse passie ten top. Van de originele stoffen stoelen tot de periodieke details zoals de radio-afdekplaat en het unieke patina, alles klopt aan deze 308. Het stuur en de cockpit brengen u direct terug naar de jaren 70, terwijl de rijervaring niets minder dan adembenemend is. De balans, precisie, en het onmiskenbare geluid van de V8 maken elke rit tot een genot. Dit is echt auto rijden en niets komt ook maar in de buurt van het mechanische gevoel dat deze rasechte Italiaan u bezorgt.
*Een iconische Ferrari – de 308 GTB Vetroresina*
De 308 GTB Vetroresina was Ferrari’s eerste productieauto met een glasvezel carrosserie en blijft een zeldzaam model in de autowereld. Slechts een beperkt aantal werd geproduceerd, en de EU Dry Sump versie voegt een extra laag exclusiviteit toe. Dit model markeert een belangrijke mijlpaal in Ferrari’s geschiedenis als pionier in gewichtsbesparing en prestaties.
*Neem vandaag nog contact met ons op*
Bent u op zoek naar een volledig originele Ferrari 308 GTB Vetroresina met een onberispelijke technische staat en rijke geschiedenis? Neem vandaag nog contact met ons op. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, actief sinds 1975. Wij bieden wereldwijde exportmogelijkheden en staan klaar om u verder te helpen.
Meer informatie
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Gallery Aaldering
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 10.992,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 5.000 km
- Leasing Factor
- 1,15
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 229,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Nissan Financial Services Geschäftsbereich der RCI Banque S.A. Niederlassung Deutschland
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Verkoper op AutoScout24 sinds 2016ContactpersoonAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.