Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
4.405 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
05/1967
Brandstof
Benzine
Vermogen
210 kW (286 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- België
- Advertentienr.
- 0995
Technische Gegevens
- Vermogen
- 210 kW (286 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 4.200 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 2
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Ecurie Ecosse Metallic Blue
Beschrijving
JAGUAR D TYPE REPLICA USV 441
Jaguar built 18 ‘works’ and 53 ‘customer’ D Type sports racing cars between 1954 and 1956. D Types won The Le Mans 24hr Race 3 years running in the mid 1950’s. In 1956 & ‘57 the race was won by Ecurie Ecosse D Types in the famous ‘Flag Metallic Blue livery’ of the Edinburgh based racing team. This car is a recreation of a 1955 Ecurie Ecosse D Type.
With so few D Types built, original cars now command very high prices. The 1956 Le Mans winning D Type (which looks almost identical to this car!) was sold at the Pebble Beach auction for 16.6 million in August 2016, so the only realistic way of enjoying a D Type today is with a replica.
This D Type evocation was constructed in 2010 based upon a 1967 Jaguar 420 saloon which donated its engine block and a small part of the bulkhead. The car was manufactured and built by Revival Motorsport using a tubular steel spaceframe chassis designed by Adrian Reynard of Reynard Racing.
The bodywork is Kevlar/GRP composite. The 4.2 litre XK engine has been completely rebuilt and tuned to produce 285 bhp - as the car weighs only 930 Kg, performance is very rapid!
The car is fitted with several authentic D Type components including the steering wheel, the Smiths instruments and the lightweight Dunlop alloys. Several adaptations from original D Type specification have been made to make the car more ‘road friendly’ rather than race track focussed. These include Jaguar derived independent rear suspension, a Tremec 5 speed gearbox and Triple SU carburettors rather than Webers or fuel injection. There are no driver aids such as power steering, ABS or traction control making for a very stimulating driving experience!
USV 441 was commissioned in early 2010 by a gentleman from the south west of England. The correspondence to him from Revival Motorsports detailing the agreed specification and the British Racing Green paint finish can be found at the end of this section of the handbook.
The second owner was Chris Beauvoisin from Gloucestershire, well known in classic Jaguar circles as the founder and president of the Jaguar C & D Type Club. At the time he bought the car Chris was engaged in a self-build project of a C Type and he only drove the D Type occasionally during the next two years covering less than 200 miles. He arranged for the D Type to be displayed in the showroom of his local garage more to create additional space in his workshop at home than in any expectation of selling the car. Within a week a local gentleman saw the car and purchased it on the spot, writing a substantial cheque for the full asking price!
The next owner made a series of upgrades such as a color change to the Ecurie Ecosse Flag Metallic Blue in the style of the Le mans winning cars.
The current owner is a Belgian collector has had her on Belgian plates since 2019 and has kept her up in perfect order.
Please contact us for more information, detailed pictures or an appointment.
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
JAGUAR D TYPE REPLICA USV 441
Jaguar bouwde tussen 1954 en 1956 18 'fabrieksauto's' en 53 'klantenauto's' van het type D Type. D Types wonnen de 24 uur van Le Mans 3 jaar achter elkaar in het midden van de jaren 1950. In 1956 en '57 werd de race gewonnen door Ecurie Ecosse D Types in de beroemde 'Flag Metallic Blue livery' van het raceteam uit Edinburgh. Deze auto is een recreatie van een Ecurie Ecosse D-Type uit 1955.Omdat er zo weinig D Types zijn gebouwd, zijn de prijzen van originele auto's erg hoog. De Le Mans-winnende D Type uit 1956 (die er bijna identiek uitziet als deze auto!) werd in augustus 2016 op de Pebble Beach-veiling verkocht voor 16,6 miljoen, dus de enige realistische manier om tegenwoordig van een D Type te genieten is met een replica.Deze D Type evocatie werd in 2010 gebouwd op basis van een Jaguar 420 saloon uit 1967 waarvan het motorblok en een klein deel van het schutbord werden gedoneerd. De auto is geproduceerd en gebouwd door Revival Motorsport met behulp van een stalen buizenframe-chassis dat is ontworpen door Adrian Reynard van Reynard Racing.De carrosserie is gemaakt van Kevlar/GRP composiet. De 4,2 liter XK-motor is volledig gereviseerd en getuned om 285 pk te produceren - aangezien de auto slechts 930 kg weegt, zijn de prestaties zeer snel!
De auto is uitgerust met diverse authentieke D Type-onderdelen, waaronder het stuurwiel, de Smiths-instrumenten en de lichtgewicht Dunlop-legeringen. Er zijn diverse aanpassingen gedaan ten opzichte van de originele D Type specificaties om de auto meer 'wegvriendelijk' te maken in plaats van gericht op het racecircuit. Zo is er een Jaguar-afgeleide onafhankelijke achterwielophanging, een Tremec 5-versnellingsbak en driedubbele SU-carburateurs in plaats van Webers of brandstofinjectie. Er zijn geen hulpmiddelen voor de bestuurder zoals stuurbekrachtiging, ABS of tractiecontrole, wat zorgt voor een zeer stimulerende rijervaring!
USV 441 werd begin 2010 in gebruik genomen door een heer uit het zuidwesten van Engeland. De correspondentie van Revival Motorsports met de details van de overeengekomen specificaties en de British Racing Green lak is te vinden aan het einde van dit deel van het handboek. De tweede eigenaar was Chris Beauvoisin uit Gloucestershire, welbekend in kringen van klassieke Jaguar als oprichter en voorzitter van de Jaguar C & D Type Club. Op het moment dat hij de auto kocht, was Chris bezig met een zelfbouwproject van een C Type en reed hij in de twee jaar daarna slechts af en toe met de D Type, waarbij hij minder dan 200 mijl aflegde. Hij liet de D Type tentoonstellen in de showroom van zijn plaatselijke garage, meer om extra ruimte te creëren in zijn werkplaats thuis dan in de verwachting dat hij de auto zou verkopen. Binnen een week zag een plaatselijke heer de auto en kocht hem ter plekke, met een flinke cheque voor de volledige vraagprijs!
De volgende eigenaar heeft een reeks upgrades uitgevoerd, zoals een kleurwijziging naar Ecurie Ecosse Flag Metallic Blue in de stijl van de winnende auto's van Le Mans.
De huidige eigenaar is een Belgische verzamelaar die haar sinds 2019 op Belgisch kenteken heeft en haar in perfecte staat heeft gehouden.
Neem contact met ons op voor meer informatie, gedetailleerde foto's of een afspraak.Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
Jaguar built 18 ‘works’ and 53 ‘customer’ D Type sports racing cars between 1954 and 1956. D Types won The Le Mans 24hr Race 3 years running in the mid 1950’s. In 1956 & ‘57 the race was won by Ecurie Ecosse D Types in the famous ‘Flag Metallic Blue livery’ of the Edinburgh based racing team. This car is a recreation of a 1955 Ecurie Ecosse D Type.
With so few D Types built, original cars now command very high prices. The 1956 Le Mans winning D Type (which looks almost identical to this car!) was sold at the Pebble Beach auction for 16.6 million in August 2016, so the only realistic way of enjoying a D Type today is with a replica.
This D Type evocation was constructed in 2010 based upon a 1967 Jaguar 420 saloon which donated its engine block and a small part of the bulkhead. The car was manufactured and built by Revival Motorsport using a tubular steel spaceframe chassis designed by Adrian Reynard of Reynard Racing.
The bodywork is Kevlar/GRP composite. The 4.2 litre XK engine has been completely rebuilt and tuned to produce 285 bhp - as the car weighs only 930 Kg, performance is very rapid!
The car is fitted with several authentic D Type components including the steering wheel, the Smiths instruments and the lightweight Dunlop alloys. Several adaptations from original D Type specification have been made to make the car more ‘road friendly’ rather than race track focussed. These include Jaguar derived independent rear suspension, a Tremec 5 speed gearbox and Triple SU carburettors rather than Webers or fuel injection. There are no driver aids such as power steering, ABS or traction control making for a very stimulating driving experience!
USV 441 was commissioned in early 2010 by a gentleman from the south west of England. The correspondence to him from Revival Motorsports detailing the agreed specification and the British Racing Green paint finish can be found at the end of this section of the handbook.
The second owner was Chris Beauvoisin from Gloucestershire, well known in classic Jaguar circles as the founder and president of the Jaguar C & D Type Club. At the time he bought the car Chris was engaged in a self-build project of a C Type and he only drove the D Type occasionally during the next two years covering less than 200 miles. He arranged for the D Type to be displayed in the showroom of his local garage more to create additional space in his workshop at home than in any expectation of selling the car. Within a week a local gentleman saw the car and purchased it on the spot, writing a substantial cheque for the full asking price!
The next owner made a series of upgrades such as a color change to the Ecurie Ecosse Flag Metallic Blue in the style of the Le mans winning cars.
The current owner is a Belgian collector has had her on Belgian plates since 2019 and has kept her up in perfect order.
Please contact us for more information, detailed pictures or an appointment.
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
JAGUAR D TYPE REPLICA USV 441
Jaguar bouwde tussen 1954 en 1956 18 'fabrieksauto's' en 53 'klantenauto's' van het type D Type. D Types wonnen de 24 uur van Le Mans 3 jaar achter elkaar in het midden van de jaren 1950. In 1956 en '57 werd de race gewonnen door Ecurie Ecosse D Types in de beroemde 'Flag Metallic Blue livery' van het raceteam uit Edinburgh. Deze auto is een recreatie van een Ecurie Ecosse D-Type uit 1955.Omdat er zo weinig D Types zijn gebouwd, zijn de prijzen van originele auto's erg hoog. De Le Mans-winnende D Type uit 1956 (die er bijna identiek uitziet als deze auto!) werd in augustus 2016 op de Pebble Beach-veiling verkocht voor 16,6 miljoen, dus de enige realistische manier om tegenwoordig van een D Type te genieten is met een replica.Deze D Type evocatie werd in 2010 gebouwd op basis van een Jaguar 420 saloon uit 1967 waarvan het motorblok en een klein deel van het schutbord werden gedoneerd. De auto is geproduceerd en gebouwd door Revival Motorsport met behulp van een stalen buizenframe-chassis dat is ontworpen door Adrian Reynard van Reynard Racing.De carrosserie is gemaakt van Kevlar/GRP composiet. De 4,2 liter XK-motor is volledig gereviseerd en getuned om 285 pk te produceren - aangezien de auto slechts 930 kg weegt, zijn de prestaties zeer snel!
De auto is uitgerust met diverse authentieke D Type-onderdelen, waaronder het stuurwiel, de Smiths-instrumenten en de lichtgewicht Dunlop-legeringen. Er zijn diverse aanpassingen gedaan ten opzichte van de originele D Type specificaties om de auto meer 'wegvriendelijk' te maken in plaats van gericht op het racecircuit. Zo is er een Jaguar-afgeleide onafhankelijke achterwielophanging, een Tremec 5-versnellingsbak en driedubbele SU-carburateurs in plaats van Webers of brandstofinjectie. Er zijn geen hulpmiddelen voor de bestuurder zoals stuurbekrachtiging, ABS of tractiecontrole, wat zorgt voor een zeer stimulerende rijervaring!
USV 441 werd begin 2010 in gebruik genomen door een heer uit het zuidwesten van Engeland. De correspondentie van Revival Motorsports met de details van de overeengekomen specificaties en de British Racing Green lak is te vinden aan het einde van dit deel van het handboek. De tweede eigenaar was Chris Beauvoisin uit Gloucestershire, welbekend in kringen van klassieke Jaguar als oprichter en voorzitter van de Jaguar C & D Type Club. Op het moment dat hij de auto kocht, was Chris bezig met een zelfbouwproject van een C Type en reed hij in de twee jaar daarna slechts af en toe met de D Type, waarbij hij minder dan 200 mijl aflegde. Hij liet de D Type tentoonstellen in de showroom van zijn plaatselijke garage, meer om extra ruimte te creëren in zijn werkplaats thuis dan in de verwachting dat hij de auto zou verkopen. Binnen een week zag een plaatselijke heer de auto en kocht hem ter plekke, met een flinke cheque voor de volledige vraagprijs!
De volgende eigenaar heeft een reeks upgrades uitgevoerd, zoals een kleurwijziging naar Ecurie Ecosse Flag Metallic Blue in de stijl van de winnende auto's van Le Mans.
De huidige eigenaar is een Belgische verzamelaar die haar sinds 2019 op Belgisch kenteken heeft en haar in perfecte staat heeft gehouden.
Neem contact met ons op voor meer informatie, gedetailleerde foto's of een afspraak.Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Carcave
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 19.862,27
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 19.862,27
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 47.582,27
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 0 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 36 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 770,-
Aanvullende informatie
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Str. 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfCarcave
Verkoper op AutoScout24 sinds 2015
ContactpersoonRoel Geraerts
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.