Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
7.486 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1994
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- JA-07-18
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 7.486 km
- Bouwjaar
- 01/1994
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
De Porsche 959 of de Jaguar XJ220, welke kiest u? Dat is vraag die haast niet te beantwoorden is. We maken het nog gekker: de Ferrari F40 of de Jaguar XJ220? Om het af te maken, wij hebben zowel de Ferrari F40 als de Jaguar XJ220 nu vlakbij elkaar in de showroom staan en het zal u niet verbazen dat de bezoekers massaal deze auto’s tot in den treure bewonderen. Het zijn dan ook legendes van beide merken, dat moge duidelijk zijn.
De Jaguar XJ220 uit 1994 is een auto die de grenzen van autotechniek en design verlegde, en hij blijft een van de meest iconische supercars ooit geproduceerd. Ontworpen met als doel de ultieme hypercar te zijn, kwam de XJ220 voort uit Jaguar’s rijke geschiedenis in de autosport en werd hij ontwikkeld in samenwerking met Tom Walkinshaw Racing (TWR), het team achter Jaguar's succesvolle endurance-racewagens.
In 1988 introduceerde Jaguar het conceptmodel van deze XJ220 en Jaguar doelde met de modelnaam naar hun grote succes uit het verleden. U raadt het waarschijnlijk al: de Jaguar XK120 van 1948. Wat Jaguar heel goed deed was het feit dat Jaguar met de XK120 verwees naar de topsnelheid van de auto en dit op precies dezelfde manier deed met de XJ220. 220 miles per hour om precies te zijn, ofwel 354 kilometer per uur. Wist u dat de concept car gemaakt werd door tal van ingenieurs en ontwerpers in hun eigen tijd? Dit heeft de geschiedenisboeken uiteraard gehaald met als naam de ‘The Saturday Club’. Aan het hoofd van het ontwerpteam stond prof. Jim Randle, die als visie had om een Group B auto te maken die zich ten zeerste thuis zou voelen op de weg, maar zeker niet onder deed op het circuit. En natuurlijk moest de auto het visitekaartje worden van Jaguar zodat de regelrechte rivaal zou worden van de Ferrari F40 en de Porsche 959. De concept car deelde veel componenten met de Jaguar Group C raceauto’s zoals de motor en het chassis, maar kreeg ook vierwielaandrijving en de typische Jaguar elementen zoals een vrij luxe interieur voor een auto uit dit segment. Het doel van deze conceptauto was dan ook om te laten zien wat Jaguar in huis had en niet zozeer om de auto in productie te nemen.
Toen de XJ220 voor het eerst werd aangekondigd, was de vraag overweldigend. Jaguar ontving meer dan 1.500 aanbetalingen van £50.000 per stuk, wat het immense enthousiasme rond deze auto onderstreepte. Het oorspronkelijke prototype was voorzien van een 6.2-liter V12, maar tegen de tijd dat de XJ220 in productie ging in 1992, had hij een compleet ander hart: een 3.5-liter twin-turbo V6, afgeleid van Jaguar's XJR-10 en XJR-11 racewagens. Deze motor produceerde maar liefst 542 pk, wat de XJ220 in staat stelde om een topsnelheid van meer dan 350 km/u te bereiken, met een verbluffende acceleratie van 0 naar 160 km/u in slechts 7,9 seconden.
Ondanks de indrukwekkende prestaties en het innovatieve ontwerp, werd de XJ220 geconfronteerd met enkele uitdagingen. Door veranderingen in de specificaties, waaronder de overgang van een V12 naar een V6, en een forse stijging van de basisprijs van £290.000 naar £403.000 (inclusief BTW), werden veel bestellingen geannuleerd. Bovendien zorgde de economische recessie begin jaren 90 ervoor dat de markt voor supercars zoals de XJ220 aanzienlijk kleiner werd. Uiteindelijk werden er slechts ongeveer 270-280 exemplaren van deze opmerkelijke auto geproduceerd, waardoor hij tot op de dag van vandaag een zeldzame en zeer gewilde auto is.
Dit specifieke exemplaar, dat voor het eerst werd geregistreerd in Zwitserland op 24 februari 1994, is een ware tijdcapsule en verkeert in volledig originele staat. We verzekeren u: u gaat terug naar 1994 want de auto is praktisch in nieuwstaat. Met slechts 7.500 kilometer en één enkele eigenaar sinds nieuw, is deze XJ220 een van de meest ongerepte exemplaren die er te vinden zijn. De auto is in zeer goede conditie, wat getuigt van het zorgvuldige onderhoud en de liefdevolle behandeling die hij door de jaren heen heeft gekregen.
De bijbehorende documentatie, inclusief de originele fabriekspecificaties en een Zwitserse Carte Grise, bevestigt de authenticiteit en het uitzonderlijke behoud van deze auto. De XJ220 blijft een van de snelste en meest indrukwekkende Jaguars ooit, en dit exemplaar biedt een unieke kans om een stuk van die autosportgeschiedenis te bezitten.
Heeft u interesse in deze waanzinnige Jaguar XJ220? Neem vandaag nog contact met ons op. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker grijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Jaguar XJ220 uit 1994 is een auto die de grenzen van autotechniek en design verlegde, en hij blijft een van de meest iconische supercars ooit geproduceerd. Ontworpen met als doel de ultieme hypercar te zijn, kwam de XJ220 voort uit Jaguar’s rijke geschiedenis in de autosport en werd hij ontwikkeld in samenwerking met Tom Walkinshaw Racing (TWR), het team achter Jaguar's succesvolle endurance-racewagens.
In 1988 introduceerde Jaguar het conceptmodel van deze XJ220 en Jaguar doelde met de modelnaam naar hun grote succes uit het verleden. U raadt het waarschijnlijk al: de Jaguar XK120 van 1948. Wat Jaguar heel goed deed was het feit dat Jaguar met de XK120 verwees naar de topsnelheid van de auto en dit op precies dezelfde manier deed met de XJ220. 220 miles per hour om precies te zijn, ofwel 354 kilometer per uur. Wist u dat de concept car gemaakt werd door tal van ingenieurs en ontwerpers in hun eigen tijd? Dit heeft de geschiedenisboeken uiteraard gehaald met als naam de ‘The Saturday Club’. Aan het hoofd van het ontwerpteam stond prof. Jim Randle, die als visie had om een Group B auto te maken die zich ten zeerste thuis zou voelen op de weg, maar zeker niet onder deed op het circuit. En natuurlijk moest de auto het visitekaartje worden van Jaguar zodat de regelrechte rivaal zou worden van de Ferrari F40 en de Porsche 959. De concept car deelde veel componenten met de Jaguar Group C raceauto’s zoals de motor en het chassis, maar kreeg ook vierwielaandrijving en de typische Jaguar elementen zoals een vrij luxe interieur voor een auto uit dit segment. Het doel van deze conceptauto was dan ook om te laten zien wat Jaguar in huis had en niet zozeer om de auto in productie te nemen.
Toen de XJ220 voor het eerst werd aangekondigd, was de vraag overweldigend. Jaguar ontving meer dan 1.500 aanbetalingen van £50.000 per stuk, wat het immense enthousiasme rond deze auto onderstreepte. Het oorspronkelijke prototype was voorzien van een 6.2-liter V12, maar tegen de tijd dat de XJ220 in productie ging in 1992, had hij een compleet ander hart: een 3.5-liter twin-turbo V6, afgeleid van Jaguar's XJR-10 en XJR-11 racewagens. Deze motor produceerde maar liefst 542 pk, wat de XJ220 in staat stelde om een topsnelheid van meer dan 350 km/u te bereiken, met een verbluffende acceleratie van 0 naar 160 km/u in slechts 7,9 seconden.
Ondanks de indrukwekkende prestaties en het innovatieve ontwerp, werd de XJ220 geconfronteerd met enkele uitdagingen. Door veranderingen in de specificaties, waaronder de overgang van een V12 naar een V6, en een forse stijging van de basisprijs van £290.000 naar £403.000 (inclusief BTW), werden veel bestellingen geannuleerd. Bovendien zorgde de economische recessie begin jaren 90 ervoor dat de markt voor supercars zoals de XJ220 aanzienlijk kleiner werd. Uiteindelijk werden er slechts ongeveer 270-280 exemplaren van deze opmerkelijke auto geproduceerd, waardoor hij tot op de dag van vandaag een zeldzame en zeer gewilde auto is.
Dit specifieke exemplaar, dat voor het eerst werd geregistreerd in Zwitserland op 24 februari 1994, is een ware tijdcapsule en verkeert in volledig originele staat. We verzekeren u: u gaat terug naar 1994 want de auto is praktisch in nieuwstaat. Met slechts 7.500 kilometer en één enkele eigenaar sinds nieuw, is deze XJ220 een van de meest ongerepte exemplaren die er te vinden zijn. De auto is in zeer goede conditie, wat getuigt van het zorgvuldige onderhoud en de liefdevolle behandeling die hij door de jaren heen heeft gekregen.
De bijbehorende documentatie, inclusief de originele fabriekspecificaties en een Zwitserse Carte Grise, bevestigt de authenticiteit en het uitzonderlijke behoud van deze auto. De XJ220 blijft een van de snelste en meest indrukwekkende Jaguars ooit, en dit exemplaar biedt een unieke kans om een stuk van die autosportgeschiedenis te bezitten.
Heeft u interesse in deze waanzinnige Jaguar XJ220? Neem vandaag nog contact met ons op. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker grijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Gallery Aaldering
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 24 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 189,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 0,-
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Verkoper op AutoScout24 sinds 2016ContactpersoonAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.