Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
88.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
04/1980
Brandstof
Benzine
Vermogen
75 kW (102 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stadswagen
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Voor
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 88.000 km
- Bouwjaar
- 04/1980
- Keuring
- 09/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 08/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 75 kW (102 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.600 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 1.060 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
- Open dak
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
De mooiste Lancia Beta HPE van Nederland volgens kenners. De auto wordt dan ook regelmatig uitgenodigd voor showpaddocks van klassieker evenementen. Onlangs was de auto nog te bewonderen op Wheels Mariënwaerdt bijvoorbeeld.
De Lancia Beta HPE is helaas zeldzaam geworden op de Nederlandse wegen - vele van deze Italiaanse ‘schones’ zijn ten onder gegaan aan de eeuwige vijand die roest heet. Echter niet dit exemplaar: de auto bracht het grootste deel van z'n leven door in Pescara, in het midden van de centraal Italiaanse regio Abruzzo waar het behaaglijk warm en doorgaans droog is.
De Italiaan is via Slovenië (alwaar de auto in 2018 uitvoerig gerestaureerd is) en Engeland uiteindelijk in Nederland terechtgekomen. Ik heb de Lancia sinds mei 2020 in bezit. Tot eind juni 2022 woonde ik in Engeland en heb daar de auto laten voorzien van ‘period correct’ Lucas mistlampen. Tevens is een schitterend zwartlederen interieur aangebracht door E&T Upholstery, met behoud van de originele stikselpatronen.
De Lancia heeft in Engeland ook een fraai houten Nardi stuur en dito pookknop gekregen. Voor de puristen zijn overigens het originele Lancia stuurwiel en de rubberen pookknop nog bij de auto. Tevens zijn veiligheidsgordels geïnstalleerd op de (neerklapbare) achterbank.
De auto is na m'n terugverhuizing naar Nederland met vlag en wimpel door de drie uur lange technische keuring van de RDW gekomen (een extra uitgebreide keuring, door Brexit betrof het immers import van een non-EU auto). De Lancia is vervolgens technisch geperfectioneerd door de beroemde Lamborghini en Lancia specialist “Franke Lancia Service” in Den Haag. Werkzaamheden die werden uitgevoerd in maart 2023:
- Koppakkingen vervangen
- Nieuwe waterpomp
- Distributieriem vervangen
- Nieuw uitlaatspruitstuk
- Revisie van startmotor
- Nieuwe bougies
In juni 2023 is de auto voorzien van een electrisch Hollandia Classic schuifdak (oorspronkelijk was een schuifdak een optie bij Lancia). Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd door Car Roof Service in Oisterwijk. Het schuifdak loopt over vrijwel de gehele daklengte en maakt het rijden in de zomer tot een groot feest.
In april 2024 is ook nog het contactslot vervangen met een OEM exemplaar door Franke Lancia Service. De facturen zijn allen ter inzage en bijvoegd in de foto's.
De auto wordt geleverd met z'n originele brochure, handleiding en gereedschapsset, incluis krik en reservewiel. De auto is altijd binnen gestald geweest en daardoor vrij van roest. Her en der zijn er enkele gebruikssporen waar te nemen (zie foto's), hetgeen te verwachten is bij een auto van 44 jaar oud - liefhebbers noemen dat natuurlijk 'patina'.
Deze Beta HPE werd al eens beschreven en gefilmd door Classic Cars and Lifestyle: https://classiccarsandlifestyle.blogspot.com/2021/12/een-lancia-hpe.html (zie Youtube link in het artikel voor de video).
Werkelijk alles is aangepakt de afgelopen vier jaar met in totaal meer dan EUR12k aan verbeteringen. Door ruimtegebrek dien ik helaas afscheid te nemen van de auto. Wilt u echter als volgende ‘custodian’ heerlijk zorgeloos toeren met deze uitvoerig gerestaureerde Lancia en overal opgestoken duimen krijgen? Dan is deze HPE voor u!
Dit is een sneak peek - nadere foto's volgen nog
De Lancia Beta HPE is helaas zeldzaam geworden op de Nederlandse wegen - vele van deze Italiaanse ‘schones’ zijn ten onder gegaan aan de eeuwige vijand die roest heet. Echter niet dit exemplaar: de auto bracht het grootste deel van z'n leven door in Pescara, in het midden van de centraal Italiaanse regio Abruzzo waar het behaaglijk warm en doorgaans droog is.
De Italiaan is via Slovenië (alwaar de auto in 2018 uitvoerig gerestaureerd is) en Engeland uiteindelijk in Nederland terechtgekomen. Ik heb de Lancia sinds mei 2020 in bezit. Tot eind juni 2022 woonde ik in Engeland en heb daar de auto laten voorzien van ‘period correct’ Lucas mistlampen. Tevens is een schitterend zwartlederen interieur aangebracht door E&T Upholstery, met behoud van de originele stikselpatronen.
De Lancia heeft in Engeland ook een fraai houten Nardi stuur en dito pookknop gekregen. Voor de puristen zijn overigens het originele Lancia stuurwiel en de rubberen pookknop nog bij de auto. Tevens zijn veiligheidsgordels geïnstalleerd op de (neerklapbare) achterbank.
De auto is na m'n terugverhuizing naar Nederland met vlag en wimpel door de drie uur lange technische keuring van de RDW gekomen (een extra uitgebreide keuring, door Brexit betrof het immers import van een non-EU auto). De Lancia is vervolgens technisch geperfectioneerd door de beroemde Lamborghini en Lancia specialist “Franke Lancia Service” in Den Haag. Werkzaamheden die werden uitgevoerd in maart 2023:
- Koppakkingen vervangen
- Nieuwe waterpomp
- Distributieriem vervangen
- Nieuw uitlaatspruitstuk
- Revisie van startmotor
- Nieuwe bougies
In juni 2023 is de auto voorzien van een electrisch Hollandia Classic schuifdak (oorspronkelijk was een schuifdak een optie bij Lancia). Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd door Car Roof Service in Oisterwijk. Het schuifdak loopt over vrijwel de gehele daklengte en maakt het rijden in de zomer tot een groot feest.
In april 2024 is ook nog het contactslot vervangen met een OEM exemplaar door Franke Lancia Service. De facturen zijn allen ter inzage en bijvoegd in de foto's.
De auto wordt geleverd met z'n originele brochure, handleiding en gereedschapsset, incluis krik en reservewiel. De auto is altijd binnen gestald geweest en daardoor vrij van roest. Her en der zijn er enkele gebruikssporen waar te nemen (zie foto's), hetgeen te verwachten is bij een auto van 44 jaar oud - liefhebbers noemen dat natuurlijk 'patina'.
Deze Beta HPE werd al eens beschreven en gefilmd door Classic Cars and Lifestyle: https://classiccarsandlifestyle.blogspot.com/2021/12/een-lancia-hpe.html (zie Youtube link in het artikel voor de video).
Werkelijk alles is aangepakt de afgelopen vier jaar met in totaal meer dan EUR12k aan verbeteringen. Door ruimtegebrek dien ik helaas afscheid te nemen van de auto. Wilt u echter als volgende ‘custodian’ heerlijk zorgeloos toeren met deze uitvoerig gerestaureerde Lancia en overal opgestoken duimen krijgen? Dan is deze HPE voor u!
Dit is een sneak peek - nadere foto's volgen nog
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van null
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 26.170,89
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,82
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 60 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 419,68
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.