Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Mercedes-Benz 190SL - Driver's Dream - Great Colour Combination -
€ 102.500,-5
Cool Classic Club
Kilometerstand
72.444 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
02/1959
Brandstof
Benzine
Vermogen
76 kW (103 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- AH-69-98
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 72.444 km
- Bouwjaar
- 02/1959
- Keuring
- Nieuw
- Onderhoudhistoriek
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 76 kW (103 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.900 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Lederen bekleding
- Entertainment en Media
- Radio
- Veiligheid
- Mistlampen
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Slibergrau (grijs metallic)
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Blauw
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
English/German Below.
"A roadster for those who appreciate both beauty and engineering." - Mercedes Benz
Laten we een stap terug in de tijd nemen, naar het jaar 1959. De geur van versgemalen koffie vult de lucht, afkomstig van de levendige koffiehuizen waar mensen op een lenteochtend samenkomen. Het geluid van een zacht geronk trekt de aandacht van de passanten. Een strak gelijnde Mercedes-Benz, met de iconische ster trots op de grille, draait de hoek om en komt gracieus tot stilstand midden op de boulevard. Blikken volgen de elegante lijnen van de auto. Daar staat de 190SL, de elegante en stijlvolle tegenhanger van zijn grote broer, de legendarische 300SL.
De 190SL, die zijn oorsprong vond in het ontwerp van de Mercedes ‘Ponton’, werd voor het eerst onthuld op de autoshow in New York. Een jaar later, in Genève, werd de productieversie gepresenteerd aan het grote publiek. Opvallend genoeg werd deze prachtige roadster niet gepositioneerd als een pure sportwagen, maar als een luxe, comfortabele tweezitter. Dit bleek een gouden zet te zijn—tussen 1955 en 1963 verlieten meer dan 25.000 exemplaren de Duitse productielijn, elk met dezelfde aandacht voor detail en vakmanschap.
Deze Cool Classic heeft de volledige technische aandacht gekregen. Met zorg en liefde onderhouden is er alles aan gedaan om deze in technische topstaat te brengen.
Hoewel de laktechniek wat verouderd is, doet dit niets af aan de charme en kwaliteit van de auto. De auto is helemaal klaar voor prachtige plezierige ritten. Kunnen wij dat aan u overlaten?
--
English.
"A roadster for those who appreciate both beauty and engineering." – Mercedes Benz
Let’s take a step back in time, to the year 1959. The scent of freshly ground coffee fills the air, coming from lively cafés where people gather on a spring morning. The soft purr of an engine catches the attention of passersby. A sleek Mercedes-Benz, proudly displaying the iconic star on its grille, turns the corner and gracefully comes to a stop in the middle of the boulevard. All eyes follow the elegant lines of the car. There it is, the 190SL, the stylish and elegant counterpart to its bigger brother, the legendary 300SL.
The 190SL, inspired by the design of the Mercedes ‘Ponton’, was first unveiled at the New York Auto Show. A year later, in Geneva, the production version was introduced to the public. Interestingly, this beautiful roadster wasn’t positioned as a pure sports car, but rather as a luxurious, comfortable two-seater. This turned out to be a golden move—between 1955 and 1963, over 25,000 units rolled off the German production line, each crafted with the same attention to detail and craftsmanship.
This Cool Classic has received full technical care. Maintained with love and care, everything has been done to bring it into top technical condition. While the paintwork technique may be a bit outdated, it does nothing to detract from the charm and quality of the car. The car is ready for beautiful and enjoyable rides. Can we leave that to you?
--
German.
"Ein Roadster für alle, die sowohl Schönheit als auch Ingenieurskunst schätzen." – Mercedes Benz
Lassen Sie uns einen Schritt zurück in die Zeit machen, ins Jahr 1959. Der Duft von frisch gemahlenem Kaffee erfüllt die Luft, aus den lebhaften Kaffeehäusern, in denen sich Menschen an einem Frühlingsmorgen versammeln. Das leise Brummen eines Motors zieht die Aufmerksamkeit der Passanten auf sich. Ein schlanker Mercedes-Benz, mit dem ikonischen Stern stolz auf dem Kühlergrill, biegt elegant um die Ecke und hält anmutig auf der Boulevardmitte an. Alle Blicke folgen den eleganten Linien des Wagens. Dort steht er, der 190SL, der stilvolle und elegante Gegenpart seines großen Bruders, des legendären 300SL.
Der 190SL, der im Design auf dem Mercedes ‘Ponton’ basierte, wurde erstmals auf der New Yorker Autoshow vorgestellt. Ein Jahr später wurde die Produktionsversion in Genf dem Publikum präsentiert. Bemerkenswerterweise wurde dieser wunderschöne Roadster nicht als reinrassiger Sportwagen positioniert, sondern als luxuriöser, komfortabler Zweisitzer. Das erwies sich als ein goldrichtiger Schachzug—zwischen 1955 und 1963 liefen über 25.000 Exemplare vom deutschen Fließband, jedes mit der gleichen Liebe zum Detail und handwerklicher Präzision gefertigt.
Dieser Cool Classic hat volle technische Aufmerksamkeit erhalten. Mit Sorgfalt und Liebe gepflegt, wurde alles getan, um ihn in einen technischen Top-Zustand zu versetzen. Auch wenn die Lackiertechnik etwas in die Jahre gekommen ist, mindert dies nicht den Charme und die Qualität des Fahrzeugs. Der Wagen ist bereit für herrliche, genussvolle Fahrten. Können wir das Ihnen überlassen?
Meer informatie
Interieurkleur: Donkerblauw
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Overig
"A roadster for those who appreciate both beauty and engineering." - Mercedes Benz
Laten we een stap terug in de tijd nemen, naar het jaar 1959. De geur van versgemalen koffie vult de lucht, afkomstig van de levendige koffiehuizen waar mensen op een lenteochtend samenkomen. Het geluid van een zacht geronk trekt de aandacht van de passanten. Een strak gelijnde Mercedes-Benz, met de iconische ster trots op de grille, draait de hoek om en komt gracieus tot stilstand midden op de boulevard. Blikken volgen de elegante lijnen van de auto. Daar staat de 190SL, de elegante en stijlvolle tegenhanger van zijn grote broer, de legendarische 300SL.
De 190SL, die zijn oorsprong vond in het ontwerp van de Mercedes ‘Ponton’, werd voor het eerst onthuld op de autoshow in New York. Een jaar later, in Genève, werd de productieversie gepresenteerd aan het grote publiek. Opvallend genoeg werd deze prachtige roadster niet gepositioneerd als een pure sportwagen, maar als een luxe, comfortabele tweezitter. Dit bleek een gouden zet te zijn—tussen 1955 en 1963 verlieten meer dan 25.000 exemplaren de Duitse productielijn, elk met dezelfde aandacht voor detail en vakmanschap.
Deze Cool Classic heeft de volledige technische aandacht gekregen. Met zorg en liefde onderhouden is er alles aan gedaan om deze in technische topstaat te brengen.
Hoewel de laktechniek wat verouderd is, doet dit niets af aan de charme en kwaliteit van de auto. De auto is helemaal klaar voor prachtige plezierige ritten. Kunnen wij dat aan u overlaten?
--
English.
"A roadster for those who appreciate both beauty and engineering." – Mercedes Benz
Let’s take a step back in time, to the year 1959. The scent of freshly ground coffee fills the air, coming from lively cafés where people gather on a spring morning. The soft purr of an engine catches the attention of passersby. A sleek Mercedes-Benz, proudly displaying the iconic star on its grille, turns the corner and gracefully comes to a stop in the middle of the boulevard. All eyes follow the elegant lines of the car. There it is, the 190SL, the stylish and elegant counterpart to its bigger brother, the legendary 300SL.
The 190SL, inspired by the design of the Mercedes ‘Ponton’, was first unveiled at the New York Auto Show. A year later, in Geneva, the production version was introduced to the public. Interestingly, this beautiful roadster wasn’t positioned as a pure sports car, but rather as a luxurious, comfortable two-seater. This turned out to be a golden move—between 1955 and 1963, over 25,000 units rolled off the German production line, each crafted with the same attention to detail and craftsmanship.
This Cool Classic has received full technical care. Maintained with love and care, everything has been done to bring it into top technical condition. While the paintwork technique may be a bit outdated, it does nothing to detract from the charm and quality of the car. The car is ready for beautiful and enjoyable rides. Can we leave that to you?
--
German.
"Ein Roadster für alle, die sowohl Schönheit als auch Ingenieurskunst schätzen." – Mercedes Benz
Lassen Sie uns einen Schritt zurück in die Zeit machen, ins Jahr 1959. Der Duft von frisch gemahlenem Kaffee erfüllt die Luft, aus den lebhaften Kaffeehäusern, in denen sich Menschen an einem Frühlingsmorgen versammeln. Das leise Brummen eines Motors zieht die Aufmerksamkeit der Passanten auf sich. Ein schlanker Mercedes-Benz, mit dem ikonischen Stern stolz auf dem Kühlergrill, biegt elegant um die Ecke und hält anmutig auf der Boulevardmitte an. Alle Blicke folgen den eleganten Linien des Wagens. Dort steht er, der 190SL, der stilvolle und elegante Gegenpart seines großen Bruders, des legendären 300SL.
Der 190SL, der im Design auf dem Mercedes ‘Ponton’ basierte, wurde erstmals auf der New Yorker Autoshow vorgestellt. Ein Jahr später wurde die Produktionsversion in Genf dem Publikum präsentiert. Bemerkenswerterweise wurde dieser wunderschöne Roadster nicht als reinrassiger Sportwagen positioniert, sondern als luxuriöser, komfortabler Zweisitzer. Das erwies sich als ein goldrichtiger Schachzug—zwischen 1955 und 1963 liefen über 25.000 Exemplare vom deutschen Fließband, jedes mit der gleichen Liebe zum Detail und handwerklicher Präzision gefertigt.
Dieser Cool Classic hat volle technische Aufmerksamkeit erhalten. Mit Sorgfalt und Liebe gepflegt, wurde alles getan, um ihn in einen technischen Top-Zustand zu versetzen. Auch wenn die Lackiertechnik etwas in die Jahre gekommen ist, mindert dies nicht den Charme und die Qualität des Fahrzeugs. Der Wagen ist bereit für herrliche, genussvolle Fahrten. Können wir das Ihnen überlassen?
Meer informatie
Interieurkleur: Donkerblauw
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Armsteun voor
- Toerenteller
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Cool Classic Club
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 280,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0797
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0321
- Laatste termijn
- € 0,-
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Verkoper op AutoScout24 sinds 2018ContactpersoonRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.