Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
146.902 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
01/1978
Brandstof
Benzine
Vermogen
202 kW (275 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 81-GF-KN
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 146.902 km
- Bouwjaar
- 01/1978
Technische Gegevens
- Vermogen
- 202 kW (275 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 5.025 cm³
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Beschrijving
De SLC, zoals de sportcoupé officieel heet, beleefde zijn première op de Autosalon van Parijs in oktober 1971. Tot aan de voorruit is het exterieur identiek aan dat van de roadster. Het platte dak strekt zich uit boven het passagierscompartiment met vijf zitplaatsen en eindigt in een opvallend grote, sterk gebogen en sterk hellende achterruit. Dit geeft de achterkant een relatief grote lengte. Het kofferdeksel heeft een licht bolle vorm. Bij de Roadster heeft de kofferklep echter een concave vorm, in navolging van de pagode-achtige hardtop waaraan het vorige model, de W 113, zijn naam ontleende. In het zijaanzicht wordt de lengte duidelijk zichtbaar door de langere wielbasis, 2.820 ten opzichte van 2.460 millimeter, en ook door de lijn van de zijramen, die, zoals gebruikelijk bij een Mercedes-Benz coupé, volledig intrekbaar zijn, zonder opdringerige B-stijl. De SLC kende echter een probleem op dit vlak: de korte afstand tussen de deur en de achterste wielkast vereiste een ingewikkeld en daardoor potentieel storingsgevoelig kantel-draaimechanisme om de achterste zijramen volledig te kunnen laten zakken. Karl Wilfert vond een oplossing voor dit dilemma met de zeer karakteristieke, dubbelwandige 'uitkijkpanelen' met ingebouwde lamellen. Deze werden later stilistisch controversieel en verdeelden het zijraam in kleinere delen, zodat het voorste, beweegbare deel volledig kon worden ingetrokken. De zijruiten met lamellen en de geribbelde achterlichten zijn een idee van Pininfarina en werden voor het eerst gezien op een studie in 1967.
Voor het eerst was de standaard EHBO-doos bij deze auto in een speciale uitsparing onder de achterruit opgeborgen. Deze auto diende als voorbeeld voor veel latere Mercedes-Benz-modellen tot 1995.
De SLC werd van 1971 tot 1981 aangeboden, eerst alleen als 350 SLC, vanaf 3/1973 als 450 SLC, vanaf 1974 als 280 SLC, alleen in het laatste jaar van 8/80 tot 7/81 als 380 SLC, vanaf 8/1977 als 450 SLC 5.0 en ook alleen in het laatste jaar als 500 SLC, met dezelfde motoren en transmissie als de Roadster. Er was geen 420 SLC, omdat er destijds al parallelmodellen van de W 126-coupéserie op de markt waren. Een uitzondering was de 450 SLC 5.0 van 1978 tot 1980, waarin voor het eerst de nieuwe lichtmetalen V8 vijfliter werd geïntroduceerd. Bovendien was deze auto de eerste in de 107-serie die een frontspoiler en een rubberen lip als achterspoiler kreeg.
De luchtweerstandscoëfficiënt van de SLC bleek aanzienlijk beter dan die van de SL, waardoor hij ondanks een extra gewicht van 45 tot 50 kilogram iets betere rijprestaties behaalde. Gedurende de tien jaar dat het SLC bestaat, heeft het in totaal 62.888 kopers gevonden.
De hier gepresenteerd Mercedes SLC is zeer goed rijdende auto uit 1978. Hij heeft nog maar 146.900 km gereden en toont nog zeer fris. De pasnaden sluiten allemaal nog als nieuw aan en de deuren sluiten zoals men dat van Mercedes gewend is. Onder de motorkap zien we de machtige 5.0 L motor die nog maar net is ingereden. Verder zit er prachtig blauw leer in wat nog helemaal goed is. De automatische schakelbak funtioneert helemaal prima. Het is een auto voor de echte liefhebber die op zoek is naar de sterkste SLC.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
Topsnelheid: 225 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Voor het eerst was de standaard EHBO-doos bij deze auto in een speciale uitsparing onder de achterruit opgeborgen. Deze auto diende als voorbeeld voor veel latere Mercedes-Benz-modellen tot 1995.
De SLC werd van 1971 tot 1981 aangeboden, eerst alleen als 350 SLC, vanaf 3/1973 als 450 SLC, vanaf 1974 als 280 SLC, alleen in het laatste jaar van 8/80 tot 7/81 als 380 SLC, vanaf 8/1977 als 450 SLC 5.0 en ook alleen in het laatste jaar als 500 SLC, met dezelfde motoren en transmissie als de Roadster. Er was geen 420 SLC, omdat er destijds al parallelmodellen van de W 126-coupéserie op de markt waren. Een uitzondering was de 450 SLC 5.0 van 1978 tot 1980, waarin voor het eerst de nieuwe lichtmetalen V8 vijfliter werd geïntroduceerd. Bovendien was deze auto de eerste in de 107-serie die een frontspoiler en een rubberen lip als achterspoiler kreeg.
De luchtweerstandscoëfficiënt van de SLC bleek aanzienlijk beter dan die van de SL, waardoor hij ondanks een extra gewicht van 45 tot 50 kilogram iets betere rijprestaties behaalde. Gedurende de tien jaar dat het SLC bestaat, heeft het in totaal 62.888 kopers gevonden.
De hier gepresenteerd Mercedes SLC is zeer goed rijdende auto uit 1978. Hij heeft nog maar 146.900 km gereden en toont nog zeer fris. De pasnaden sluiten allemaal nog als nieuw aan en de deuren sluiten zoals men dat van Mercedes gewend is. Onder de motorkap zien we de machtige 5.0 L motor die nog maar net is ingereden. Verder zit er prachtig blauw leer in wat nog helemaal goed is. De automatische schakelbak funtioneert helemaal prima. Het is een auto voor de echte liefhebber die op zoek is naar de sterkste SLC.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Metropole ist einzigartig, es ist ein 30.000 m² großes Automobilerlebnis mit mehr als 400 Autos und Lastwagen. Das Museum ist nur samstags und Sonnstag von 10:00 bis 16:00 Uhr geöffnet. Der Showroom ist von Mittwoch bis Freitag von 10:00 bis 17:00 Uhr geöffnet, sammstags von 10.00 uhr bis 16.00 uhr.. Wir befinden uns 25 km von der deutschen Grenze entfernt und sind sehr gut über die Autobahn zu erreichen.
Wir können auch den Transport des Autos in die ganze Welt arrangieren.
Metropole is unique, it is a 30,000m2 automotive experience, with more than 400 cars and trucks. The museum is only open on Saturday and Sunday from 10:00 to 16:00. The showroom is open from Wednesday to friday from 10:00 to 17:00 and saturday from 10.00 hour til 16.00 hour.. We are located 25 km from the German border and are very easily accessible by motorway.
We can also arrange transportation for the car all over the world.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
Topsnelheid: 225 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Metropole
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 36 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 1.237,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 0,-
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Audi Leasing - Zweigniederlassung der Volkswagen Leasing GmbH - Gifhorner Straße 57 - 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfMetropole
Verkoper op AutoScout24 sinds 2009ContactpersoonRobert Fluttert
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.