Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
19.486 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1957
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 0001460
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 19.486 km
- Bouwjaar
- 01/1957
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
- Versnellingen
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (comb.)
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Licht blauw
- Kleur interieur
- Wit
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Deze origineel linksgestuurde MG MGA 1500 Roadster is op 20 augustus 1957 nieuw geleverd in de Verenigde Staten. Later is de auto naar Duitsland geëxporteerd en in 1995 is de MG naar Nederland gehaald. Daar is hij gedurende 10 jaar uitvoerig gerestaureerd. De auto heeft nog steeds de originele kleurstelling waarmee deze uit de fabriek kwam, namelijk Glacier Blue met een ivoorkleurig interieur. Tijdens de restauratie is de auto ook uitgevoerd met een 1800 cc motor uit een MG B voor betere prestaties. De roadster bevindt zich in zeer goede technische en cosmetische toestand en is de perfecte auto voor toertochten, klassieke rally’s en mooie zomerdagen.
De MGA is een van de eerste nieuwe naoorlogse sportauto’s van MG. In 1955 werd de MGA op de Frankfurt Motor Show geïntroduceerd als vervanger voor de vooroorlogse MG TF Midget. Tussen 1955 en 1962 werden er in totaal 101.081 MGA’s geproduceerd.
Het design van de MGA komt uit 1951 toen MG-designer Syd Enever een gestroomlijnde body ontwierp voor de MG TD van George Philips om te racen tijdens de 24 uur van Le Mans. Het probleem met de TD was de hoge zitpositie van de chauffeur. Dit kwam doordat het nauwe chassis van de TF een diepere zit niet toestond. Een nieuw chassis werd ontworpen waar de vloer aan de onderkant van het frame werd vastgemaakt, waardoor een aerodynamischer design mogelijk was. Het idee werd in eerste instantie door de CEO van BMC Leonard Lord afgewezen, omdat deze een deal had gesloten om de nieuwe Austin-Healey’s te gaan bouwen. Toen de verkoop van de traditionele MG-modellen flink daalde, werd toch besloten om de MGA te produceren.
De naam MGA werd gekozen omdat deze auto een nieuwe lijn van sportauto’s moest introduceren. De auto kreeg ook de nieuwe BMC B-series motor waardoor een lagere motorkap mogelijk was. De MGA cabriolet werd ook uitgerust zonder deurgrepen aan de buitenzijde voor de aerodynamica en een lager gewicht. De BMC B-series motor was in eerste instantie een 1489cc 4-cilinder motor met 2 SU H4 carburateurs die eerst 68 en later 72 PK produceerde. Gekoppeld aan een handgeschakelde viertraps versnellingsbak accelereerde de auto van 0-97 km/h (0-60 mph) in 16 seconden met een top snelheid van 158 kilometer per uur. Destijds kostte een MGA £844, de equivalent van ongeveer €90.000 vandaag de dag.
Meer informatie
Tellerstand: 12.108 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De MGA is een van de eerste nieuwe naoorlogse sportauto’s van MG. In 1955 werd de MGA op de Frankfurt Motor Show geïntroduceerd als vervanger voor de vooroorlogse MG TF Midget. Tussen 1955 en 1962 werden er in totaal 101.081 MGA’s geproduceerd.
Het design van de MGA komt uit 1951 toen MG-designer Syd Enever een gestroomlijnde body ontwierp voor de MG TD van George Philips om te racen tijdens de 24 uur van Le Mans. Het probleem met de TD was de hoge zitpositie van de chauffeur. Dit kwam doordat het nauwe chassis van de TF een diepere zit niet toestond. Een nieuw chassis werd ontworpen waar de vloer aan de onderkant van het frame werd vastgemaakt, waardoor een aerodynamischer design mogelijk was. Het idee werd in eerste instantie door de CEO van BMC Leonard Lord afgewezen, omdat deze een deal had gesloten om de nieuwe Austin-Healey’s te gaan bouwen. Toen de verkoop van de traditionele MG-modellen flink daalde, werd toch besloten om de MGA te produceren.
De naam MGA werd gekozen omdat deze auto een nieuwe lijn van sportauto’s moest introduceren. De auto kreeg ook de nieuwe BMC B-series motor waardoor een lagere motorkap mogelijk was. De MGA cabriolet werd ook uitgerust zonder deurgrepen aan de buitenzijde voor de aerodynamica en een lager gewicht. De BMC B-series motor was in eerste instantie een 1489cc 4-cilinder motor met 2 SU H4 carburateurs die eerst 68 en later 72 PK produceerde. Gekoppeld aan een handgeschakelde viertraps versnellingsbak accelereerde de auto van 0-97 km/h (0-60 mph) in 16 seconden met een top snelheid van 158 kilometer per uur. Destijds kostte een MGA £844, de equivalent van ongeveer €90.000 vandaag de dag.
Meer informatie
Tellerstand: 12.108 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Classic Park
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.290,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 149,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.439,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 13.824,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,83
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 288,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Škoda Bank / Škoda Leasing - Zweigniederlassung der Volkswagen Bank GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfClassic Park
Verkoper op AutoScout24 sinds 2013ContactpersoonR. van Dijke
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.