Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Oldtimer Auburn1935 AUBURN SPEEDSTER 866 - GENN PRAY 1971
€ 79.950,-5
Vintage Classic Car Collection B.V.
Kilometerstand
55.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
06/1971
Brandstof
Benzine
Vermogen
338 kW (460 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- Auburn 866
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 55.000 km
- Bouwjaar
- 06/1971
- Keuring
- 01/2024
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen
- 338 kW (460 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 7.700 cm³
- Cilinders
- 8
- Gewicht
- 1.680 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Beige
- Oorspronkelijke kleur
- TWO COLORS BEIGE/GREEN
- Kleur interieur
- Groen
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
In English below
1935 AUBURN SPEEDSTER 866 - GENN PRAY 1971
Auburn Speedster no. 97 van 113 - gebouwd door Genn Pray in 1971 en hierdoor een 'originele Auburn', niet de vergelijken met andere aangeboden copy Auburns-replicas op deze site, dit is een echte ACD AUBURN
Toen de Auburn Automobile Company in 1937 zijn deuren sloot om daarna niet meer open te gaan, kocht Glenn Pray in 1960, de Auburn Cord Duesenberg Company incl. alle patenten, samen met een investeerder Dallas Winslow, om de resterende ACD-onderdelen voorraad te verkopen aan eigenaren en restaurateurs van de bestaande auto's. Genn Pray, een ingenieur was in de jaren 50 bezig met het restaureren van Cords, toen hij eind jaren 50tig de Auburn Automobile Company in Indiana kocht en deze verplaatste met alle onderdelen en machinerie naar Broken Arrow Oklahoma. Hierna is hij begonnen met de “rebuild” van de van Auburn CORD (300x stuks) en de Auburn SPEEDSTERS (113x stuks).
Genn Pray had een zeer uitzonderlijke afspraak met Ford, waar hij OEM fabriek nieuwe Ford chassis kocht met vrijwel dezelfde wielbasis als de originele Auburns aangevuld met een OEM Ford V8 'big block', welk werd gebruikt in de CORD als in de 866 SPEEDSTER.
Genn gebruikt DUS geen oude donor auto zoals andere aanbeiders die in de voetsporen van Genn het succces wilde volgen.
Deze SPEEDSTER is dus een originele gebouwde Auburn met chassis no. 97 van een serie van 113.
Genn is helaas overleden in de jaren tachtig. En naast de 113 gebouwd Speedsters, zijn er geen andere meer gebouwd, hetgeen deze no. 97 een bijzondere collector item maakt.
In English
1935 AUBURN SPEEDSTER 866 - GENN PRAY 1971
Auburn Speedster no. 97 of 113 - built by Genn Pray in 1971 and therefore an 'original Auburn', do not compare with other copy Auburns replicas offered on this site, this is a real ACD AUBURN
When the Auburn Automobile Company closed its doors in 1937 and never reopened, Glenn Pray bought the Auburn Cord Duesenberg Company, including all patents, in 1960, along with investor Dallas Winslow, to sell the remaining ACD parts stock to owners and restorers of existing cars. Genn Pray, an engineer was restoring Cords in the 1950's when he bought the Auburn Automobile Company in Indiana in the late 1950's and moved it with all parts and machinery to Broken Arrow Oklahoma. After this he started the "rebuild" of the Auburn CORD (300x pieces) and the Auburn SPEEDSTERS (113x pieces).
Genn Pray had a very special arrangement with Ford where he bought OEM factory new Ford chassis with virtually the same wheelbase as the original Auburns supplemented with an OEM Ford V8 'big block', which was used in the CORD as well as in the 866 SPEEDSTER.
Genn THEREFORE does not use an old donor car like other suppliers who wanted to follow in Genn's footsteps to success.
This SPEEDSTER is therefore an originally built Auburn with chassis no. 97 of a series of 113.
Genn sadly passed away in the 1980s. And besides the 113 built Speedsters, no others were built, which makes this no. 97 a special collector's item.
1935 AUBURN SPEEDSTER 866 - GENN PRAY 1971
Auburn Speedster no. 97 van 113 - gebouwd door Genn Pray in 1971 en hierdoor een 'originele Auburn', niet de vergelijken met andere aangeboden copy Auburns-replicas op deze site, dit is een echte ACD AUBURN
Toen de Auburn Automobile Company in 1937 zijn deuren sloot om daarna niet meer open te gaan, kocht Glenn Pray in 1960, de Auburn Cord Duesenberg Company incl. alle patenten, samen met een investeerder Dallas Winslow, om de resterende ACD-onderdelen voorraad te verkopen aan eigenaren en restaurateurs van de bestaande auto's. Genn Pray, een ingenieur was in de jaren 50 bezig met het restaureren van Cords, toen hij eind jaren 50tig de Auburn Automobile Company in Indiana kocht en deze verplaatste met alle onderdelen en machinerie naar Broken Arrow Oklahoma. Hierna is hij begonnen met de “rebuild” van de van Auburn CORD (300x stuks) en de Auburn SPEEDSTERS (113x stuks).
Genn Pray had een zeer uitzonderlijke afspraak met Ford, waar hij OEM fabriek nieuwe Ford chassis kocht met vrijwel dezelfde wielbasis als de originele Auburns aangevuld met een OEM Ford V8 'big block', welk werd gebruikt in de CORD als in de 866 SPEEDSTER.
Genn gebruikt DUS geen oude donor auto zoals andere aanbeiders die in de voetsporen van Genn het succces wilde volgen.
Deze SPEEDSTER is dus een originele gebouwde Auburn met chassis no. 97 van een serie van 113.
Genn is helaas overleden in de jaren tachtig. En naast de 113 gebouwd Speedsters, zijn er geen andere meer gebouwd, hetgeen deze no. 97 een bijzondere collector item maakt.
In English
1935 AUBURN SPEEDSTER 866 - GENN PRAY 1971
Auburn Speedster no. 97 of 113 - built by Genn Pray in 1971 and therefore an 'original Auburn', do not compare with other copy Auburns replicas offered on this site, this is a real ACD AUBURN
When the Auburn Automobile Company closed its doors in 1937 and never reopened, Glenn Pray bought the Auburn Cord Duesenberg Company, including all patents, in 1960, along with investor Dallas Winslow, to sell the remaining ACD parts stock to owners and restorers of existing cars. Genn Pray, an engineer was restoring Cords in the 1950's when he bought the Auburn Automobile Company in Indiana in the late 1950's and moved it with all parts and machinery to Broken Arrow Oklahoma. After this he started the "rebuild" of the Auburn CORD (300x pieces) and the Auburn SPEEDSTERS (113x pieces).
Genn Pray had a very special arrangement with Ford where he bought OEM factory new Ford chassis with virtually the same wheelbase as the original Auburns supplemented with an OEM Ford V8 'big block', which was used in the CORD as well as in the 866 SPEEDSTER.
Genn THEREFORE does not use an old donor car like other suppliers who wanted to follow in Genn's footsteps to success.
This SPEEDSTER is therefore an originally built Auburn with chassis no. 97 of a series of 113.
Genn sadly passed away in the 1980s. And besides the 113 built Speedsters, no others were built, which makes this no. 97 a special collector's item.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Vintage Classic Car Collection B.V.
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.280,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.280,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 16.848,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,74
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 351,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfVintage Classic Car Collection B.V.
ContactpersoonWillem G. Wouterse
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.