Kilometerstand
92.500 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1989
Brandstof
Benzine
Vermogen
80 kW (109 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Berline
- Categorie
- Tweedehands
- Aantal stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 92.500 km
- Bouwjaar
- 01/1989
- Laatste onderhoudsbeurt
- 06/2023
Technische Gegevens
- Vermogen
- 80 kW (109 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.891 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
Kleur en Bekleding
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Te koop aangeboden:
Mijn zeldzame Peugeot 309SX (5-deurs XS) met originele 110pk 1.9 motor.
Ik heb de auto bijna 2 jaar geleden gekocht omdat een 205GTI budgetair niet haalbaar was en deze op mijn pad kwam. De auto sprak mij aan vanwege het sportinterieur, het 1.9 motorblok en de lage km-stand (92.000).
Meteen na aanschaf heb ik de auto een grote beurt gegeven (olie, filters etc.), voorzien van nieuwe Bilstein B4 schokbrekers met verlagingsveren en grotere Peugeot 206 remmerij.
Hierna heb ik een paar keer met de auto gereden. Voornamelijk binnen Lelystad, maar ook naar het 40-jaar Peugeot 205 treffen en daarna is deze de stalling in gegaan.
Ik had het plan om de auto te gaan voorzien van een 2.0 16v motorblok en de puntjes op de i te zetten. Maar wegens verandering van prioriteiten mag de 309 nu van eigenaar gaan wisselen.
Voor de leeftijd verkeert de Peugeot in nette, onversleutelde staat. Maar het is en blijft natuurlijk wel een auto van 36 jaar oud. De uitlaat lekt, de stiksels op de achterbank zijn vergaan (interieur is absoluut niet gescheurt o.i.d.), het scharnier van het dashboardkastje is stuk, er zit een deuk in de buurt van de benzineklep en de auto loopt soms wat onregelmatig stationair.
In mijn ogen allemaal niks geks en raars voor een auto van deze leeftijd, maar wel het vermelden waard.
Op de foto staat de auto zonder achterklepspoiler. Ik heb het originele ducktail spoilertje er nog bij. De gaten hiervan zijn dichtgeplamuurt in de achterklep, maar nog wel zichtbaar. Ik heb er ook een hogere GTI achterspoiler bij welke alleen nog in kleur gespoten hoeft te worden.
In Nederland staan er weinig 309’s te koop en al helemaal geen SX’en. In Duitsland staan ze zo af en toe te koop voor bedragen rond de 5000 euro. Ik vind het lastig om er een prijs aan te hangen, maar gezien de zeldzaamheid en de staat van de auto ben ik niet van plan deze weg te geven. Vandaar dat ik open sta voor een goed bod!
Mijn zeldzame Peugeot 309SX (5-deurs XS) met originele 110pk 1.9 motor.
Ik heb de auto bijna 2 jaar geleden gekocht omdat een 205GTI budgetair niet haalbaar was en deze op mijn pad kwam. De auto sprak mij aan vanwege het sportinterieur, het 1.9 motorblok en de lage km-stand (92.000).
Meteen na aanschaf heb ik de auto een grote beurt gegeven (olie, filters etc.), voorzien van nieuwe Bilstein B4 schokbrekers met verlagingsveren en grotere Peugeot 206 remmerij.
Hierna heb ik een paar keer met de auto gereden. Voornamelijk binnen Lelystad, maar ook naar het 40-jaar Peugeot 205 treffen en daarna is deze de stalling in gegaan.
Ik had het plan om de auto te gaan voorzien van een 2.0 16v motorblok en de puntjes op de i te zetten. Maar wegens verandering van prioriteiten mag de 309 nu van eigenaar gaan wisselen.
Voor de leeftijd verkeert de Peugeot in nette, onversleutelde staat. Maar het is en blijft natuurlijk wel een auto van 36 jaar oud. De uitlaat lekt, de stiksels op de achterbank zijn vergaan (interieur is absoluut niet gescheurt o.i.d.), het scharnier van het dashboardkastje is stuk, er zit een deuk in de buurt van de benzineklep en de auto loopt soms wat onregelmatig stationair.
In mijn ogen allemaal niks geks en raars voor een auto van deze leeftijd, maar wel het vermelden waard.
Op de foto staat de auto zonder achterklepspoiler. Ik heb het originele ducktail spoilertje er nog bij. De gaten hiervan zijn dichtgeplamuurt in de achterklep, maar nog wel zichtbaar. Ik heb er ook een hogere GTI achterspoiler bij welke alleen nog in kleur gespoten hoeft te worden.
In Nederland staan er weinig 309’s te koop en al helemaal geen SX’en. In Duitsland staan ze zo af en toe te koop voor bedragen rond de 5000 euro. Ik vind het lastig om er een prijs aan te hangen, maar gezien de zeldzaamheid en de staat van de auto ben ik niet van plan deze weg te geven. Vandaar dat ik open sta voor een goed bod!
Verkoper
ParticulierContactpersoon
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.