Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
110.223 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1979
Brandstof
Benzine
Vermogen
66 kW (90 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stadswagen
- Categorie
- Oldtimer
- Aantal stoelen
- 5
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- G-531-TZ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 110.223 km
- Bouwjaar
- 01/1979
- Keuring
- 01/2026
Technische Gegevens
- Vermogen
- 66 kW (90 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.647 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 1.010 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Elektrische ruiten
- Lederen stuurwiel
- Veiligheid
- Centrale vergrendeling
- Extra
- Spoiler
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Geel metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Stof
Beschrijving
Prachtige Renault 16 TX met 5 versnellingen uit de laatste serie. Nieuw geleverd in Portugal en uitstekend onderhouden. Na vele droge jaren is de TX in 2019 in Nederland ingevoerd door een Renault liefhebber. Deze auto kent u nog van vroeger, de R16 was een succesvolle Franse middenklasser met veel innovatieve details. En in de mooie TX uitvoering ook nog met een dijk van een uitstraling. Een groot verschil met de standaard uitvoering; speciale dubbele koplampen, groen getint glas, sportieve velgen, ruitenwisser achter en als klapstuk de flinterdunne RVS achterspoiler.
De buitenzijde is opvallend strak en in het verleden overgespoten in de prachtige originele kleur “Santonge metal verni” en dat is heel netjes gedaan. Door de Portugese zon is er een klein beetje kleurverschil te zien, maar een kniesoor die daarop let. De deuren sluiten uitstekend en alle naden zijn correct. Alle zwakke plekken zijn in Nederland met zorg aangepakt. Er zijn binnen-spatborden gemonteerd om de achterzijde te beschermen en een deel van de motorruimte is vakkundig nieuw gespoten. De vloeren en de motorruimte zien er dus heel goed uit. De achterportieren hebben een paar kleine plekjes, en daar zou ik niets mee doen. Het is een eerlijke ongerestaureerde TX, en waar zie je die nog in deze mooie conditie?
Het interieur is in een opvallend mooie staat. De stoffen bekleding is in het verleden vernieuwd, en de stoelen zijn toen opnieuw gevuld. Het dashboard is origineel en alle (Jaeger) instrumenten werken zoals het hoort. Ook het “sportieve” stuur is prachtig, het heeft echt een seventies uitstraling. De elektrische ramen en centrale vergrendeling werken ook zoals het hoort.
Technisch is deze 16 TX in een topstaat, en dat merk je ook tijdens het rijden. De laatste eigenaar heeft alles laten doen wat nodig was bij een R16 specialist. De versnellingsbak is gereviseerd inclusief een nieuwe koppeling. Verder een nieuwe waterpomp, radiateur en slangen, remkrachtverdeler, contactslot, licht-combi schakelaar, temperatuursensor en zojuist de startmotor. Nieuwe banden rondom, 1-2-3 ontsteking, en recent zijn de kleppen gesteld, en de olie ververst van motor en bak. Ook de dynamo met spanningsregelaar is zojuist vervangen.
Renault was vroeger een echte motorenbouwer en Gordini heeft de beroemde 1647 cc lichtmetalen motor aangepakt om er 90 pk uit halen bij een laag verbruik. De kop heeft een half bolvormige verbrandingskamer dankzij V vormig geplaatste kleppen met een centrale bougie. Echt uit het boekje dus. De motor uit deze TX heeft opvallend veel koppel, het is zelfs gevoelsmatig een snelle auto.
De Renault 16 was de auto van het jaar in 1966. Met een opvallend design en vernieuwend dankzij de vijfde deur met neerklapbare achterbank, voorwielaandrijving, lichtmetalen motor met natte cilinderbussen en nog veel meer slimme innovaties. Deze middenklasser stond technisch ver boven de meeste andere middenklasse concurrenten. Liefst 13 jaar gebouwd, en nu zijn er bijna geen exemplaren meer, want roest was zijn grootste vijand in de lage landen. Let op: te koop van particulier, de auto heeft nu een UK kenteken. Meer informatie per telefoon.
Bedrijfsinformatie
U bent van harte welkom in Naarden op bedrijventerrein Gooimeer Zuid direct aan de A1. Wij zijn flexibel en ook buiten de gangbare kantoortijden bereikbaar, bijvoorbeeld via Whatsapp. Uw inruilauto is welkom en wij berekenen geen afleveringskosten. Daarnaast hebben wij uitgebreide ervaring met de import en export van auto's en maken graag een complete offerte inclusief al uw wensen zoals exportdocumenten, een 14 daags kenteken inclusief groene kaart of transport tot aan uw voordeur. Kijk ook eens naar de reviews op onze contact & reviews pagina.
Meer informatie
Technische informatie
Hybride aandrijving: serieel (voortbeweging door elektromotor(en); verbrandingsmotor laadt de accu op)
Topsnelheid: 172 km/u
Accutype: LCO
Accu snelladen: Combined Charging System
Wielbasis: 136 cm
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Stekkeraansluiting: Combined Charging System
Aanvullende opties en accessoires
De buitenzijde is opvallend strak en in het verleden overgespoten in de prachtige originele kleur “Santonge metal verni” en dat is heel netjes gedaan. Door de Portugese zon is er een klein beetje kleurverschil te zien, maar een kniesoor die daarop let. De deuren sluiten uitstekend en alle naden zijn correct. Alle zwakke plekken zijn in Nederland met zorg aangepakt. Er zijn binnen-spatborden gemonteerd om de achterzijde te beschermen en een deel van de motorruimte is vakkundig nieuw gespoten. De vloeren en de motorruimte zien er dus heel goed uit. De achterportieren hebben een paar kleine plekjes, en daar zou ik niets mee doen. Het is een eerlijke ongerestaureerde TX, en waar zie je die nog in deze mooie conditie?
Het interieur is in een opvallend mooie staat. De stoffen bekleding is in het verleden vernieuwd, en de stoelen zijn toen opnieuw gevuld. Het dashboard is origineel en alle (Jaeger) instrumenten werken zoals het hoort. Ook het “sportieve” stuur is prachtig, het heeft echt een seventies uitstraling. De elektrische ramen en centrale vergrendeling werken ook zoals het hoort.
Technisch is deze 16 TX in een topstaat, en dat merk je ook tijdens het rijden. De laatste eigenaar heeft alles laten doen wat nodig was bij een R16 specialist. De versnellingsbak is gereviseerd inclusief een nieuwe koppeling. Verder een nieuwe waterpomp, radiateur en slangen, remkrachtverdeler, contactslot, licht-combi schakelaar, temperatuursensor en zojuist de startmotor. Nieuwe banden rondom, 1-2-3 ontsteking, en recent zijn de kleppen gesteld, en de olie ververst van motor en bak. Ook de dynamo met spanningsregelaar is zojuist vervangen.
Renault was vroeger een echte motorenbouwer en Gordini heeft de beroemde 1647 cc lichtmetalen motor aangepakt om er 90 pk uit halen bij een laag verbruik. De kop heeft een half bolvormige verbrandingskamer dankzij V vormig geplaatste kleppen met een centrale bougie. Echt uit het boekje dus. De motor uit deze TX heeft opvallend veel koppel, het is zelfs gevoelsmatig een snelle auto.
De Renault 16 was de auto van het jaar in 1966. Met een opvallend design en vernieuwend dankzij de vijfde deur met neerklapbare achterbank, voorwielaandrijving, lichtmetalen motor met natte cilinderbussen en nog veel meer slimme innovaties. Deze middenklasser stond technisch ver boven de meeste andere middenklasse concurrenten. Liefst 13 jaar gebouwd, en nu zijn er bijna geen exemplaren meer, want roest was zijn grootste vijand in de lage landen. Let op: te koop van particulier, de auto heeft nu een UK kenteken. Meer informatie per telefoon.
Bedrijfsinformatie
U bent van harte welkom in Naarden op bedrijventerrein Gooimeer Zuid direct aan de A1. Wij zijn flexibel en ook buiten de gangbare kantoortijden bereikbaar, bijvoorbeeld via Whatsapp. Uw inruilauto is welkom en wij berekenen geen afleveringskosten. Daarnaast hebben wij uitgebreide ervaring met de import en export van auto's en maken graag een complete offerte inclusief al uw wensen zoals exportdocumenten, een 14 daags kenteken inclusief groene kaart of transport tot aan uw voordeur. Kijk ook eens naar de reviews op onze contact & reviews pagina.
Meer informatie
Technische informatie
Hybride aandrijving: serieel (voortbeweging door elektromotor(en); verbrandingsmotor laadt de accu op)
Topsnelheid: 172 km/u
Accutype: LCO
Accu snelladen: Combined Charging System
Wielbasis: 136 cm
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Overige informatie
Stekkeraansluiting: Combined Charging System
Aanvullende opties en accessoires
- Achterbank neerklapbaar (gelijke delen)
- Achterspoiler
- Elektrisch bedienbare ramen achter
- Glas met warmtewerende functie
- Middenarmsteun voor
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Your Classic Car
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 179,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.169,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 44.940,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 5.000 km
- Leasing Factor
- 0,67
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 60 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 749,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,3962
- Verminderde km vergoeding
- € 0,1980
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Mobilize Financial Services Geschäftsbereich der RCI Banque S.A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss.
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfYour Classic Car
Verkoper op AutoScout24 sinds 2020ContactpersoonEric van den Berg
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.