Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
288.418 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
03/1997
Brandstof
Benzine
Vermogen
74 kW (101 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stadswagen
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Voor
- Aantal stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 288.418 km
- Bouwjaar
- 03/1997
- Laatste onderhoudsbeurt
- 02/2025
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Laatste maal distributieriem vervangen
- 10/2022
Technische Gegevens
- Vermogen
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.390 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 979 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 2
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ruiten
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Zetelverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- CD
- Digitale radio-ontvangst
- Inductieladen voor smartphones
- MP3
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid
- Airbag bestuurder
- Centrale vergrendeling
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen (16")
- Noodwiel
- Spoiler
- Sportophanging
- Sportzetels
- Spraakbediening
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Rood
- Kleur interieur
- Andere
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Te koop aangeboden:
Deze Originele (aantoonbaar) Volkswagen Polo Harlekin uit 1996. Ik heb deze Polo in 2019 gekocht in België (oorspronkelijk is hij verkocht in duitsland) en samen met mijn vader gerestaureerd. Alle roest is verholpen, veel onderdelen zijn vernieuwd en vervangen zodat het weer een mooie Harlekin geworden is.
Na dat ik een jaartje gereden had werd ik de 1.0 50pk motor vrij snel beu en heb ik besloten een motorswap te doen naar een 1.4-16v AFH motor (ook uit een 6N).
Deze motor is eigenlijk een 1.4-8v motor met een Volkswagen Motorsport cilinderkop erop gemonteerd af fabriek. Ze hadden 101PK maar waren vaak zelfs sneller dan een GTI van die tijd, en het is ook een relatief zeldzame motor waarvan er niet veel gemaakt zijn. Ik heb de motor compleet laten reviseren bij HE-Services.
Overigens zijn uiteraard bij het inbouwen alle andere onderhoudsdelen ook vervangen zoals: koppeling, distributieriem en waterpomp, bougies, filters, bougiekabels, gasklephuis, thermostaat, radiateur, kachelradiateur etc.
Daarnaast heb ik nog wat aanpassingen gedaan, waaronder:
- Polo 6N GTI inlaatspruitstuk (dit zou ervoor moeten zorgen dat het vermogen al wat eerder in kickt dan bij het originele AFH spruitstuk
- Epytec Lichtgewicht vliegwiel
- BMC Intake
- Custom Catchcan systeem
- Friedrichs 16V Spagettispruitstuk met een volledig Friedrichs uitlaatsysteem (2 dempers)
Dit alles bij elkaar zou het vermogen naar schatting zo op 115PK moeten brengen. De auto is echter nooit op de vermogensbank geweest maar hij is snel genoeg😁
Ook is de versnellingsbak gereviseerd, dit is gedaan door Kees Looijestein. Hij heeft ook de overbrengingsverhoudingen aangepast zodat ik er optimaal gebruik van kan maken met de 16V motor, en de bak heeft nu ook een langere 5e versnelling hiermee draait de motor zo'n 2200rpm bij 100km/h en 3000rpm bij 140km/h.
Alles van de donor auto is overgezet (deze Harlekin had van Origine alleen stuurbekrachtiging en ABS) waaronder elektrische ramen, elektrisch verstelbare buitenspiegels, Mistlampen en Centrale deurvergrendeling.
De motor staat overigens ook op kenteken, dus je zult er nooit gedoe mee krijgen.
Ook is van de 16V de remmerij aan de voorzijde overgezet. Uiteraard wel met nieuwe gereviseerde remklauwen van ATE en met nieuwe gegroevde schijven en blokken van ATE.
Verder heb ik nog vele andere aanpassingen gedaan aan de auto waaronder:
- 4x OZ velgen, het zijn verschillende velgen maar wel allemaal in een en dezelfde maat. Ze zijn afkomstig van een Demo rek wat jarenlang in een showroom heeft gestaan.
- AP Schroefset
- Polo Colour concept interieur mét de zeldzame deurpanelen. Allemaal in de 4 kleuren van de auto zelf
- Stoelverwarming, deze is volledig aangesloten alleen is van de bestuurdersstoel de verwarmingsmat defect. Deze zijn los te vervangen ik heb alleen nog geen nieuwe kunnen vinden. Verder werkt alles naar behoren.
- 16V Remmerij voorzijde
- 16V stabilisatorstang (opnieuw gepoedercoat)
- Colour concept handrem
- Hella Colour magic blauwe achterlichten
- Fifft Rode knipperlichten (zéér zeldzaam)
- Morette Grille
- Zéér zeldzame blaupunkt Hoedenplank dragers waar speakers in kunnen. Compleet met de originele doos
- Polo 6N2 GTI achterspoiler
- Polo 6N2 GTI bumperlip voorzijde
- Pioneer actieve subwoofer in de kofferbak met 4 Pioneer speakers en 2 tweeters.
- Oliedruk en voltmeter + houder van een Seat Ibiza Cupra (niet aangesloten)
- De hemel is opnieuw met zwarte stof bekleed, zo ook de A,B en C stijlen
- Zwarte zonnekleppen van een Golf 3 cabrio
- Op maat gemaakte vloermatten met elk de afwerkranden in een van de kleuren van de auto
- deurpinnen in alle 4 kleuren van de auto
- Polo 3L stuur professioneel gespoten in de 4 kleuren van de auto
- Isetchi magnetische telefoonhouder met draadloos oplaad functie
- Pioneer radio met DAB+, Bluetooth, USB en AUX aansluiting
- Rode zijknipperlichten in de schermen
Omdat Harlekins allemaal met ABS kwamen als standaard maar de donor auto dit niet had, heb ik de abs pomp, sensoren en bedrading laten zitten. De auto heeft geen Abs maar om de originaliteit te behouden zit het systeem er nog wel in.
De Harlekin is compleet met 2 sleutels, onderhoudsboekjes en een map vol met onderhoudsfacturen van door de jaren heen.
Recent is er op 08-02-2025 bij 288.304km nog een onderhoudsbeurt uitgevoerd (de auto heeft altijd alleen maar Castrol Magnatec gehad).
Even wat algemene gegevens:
Merk & Model: Volkswagen Polo Harlekin
Motor: 1.4-16V
Vermogen: 115PK
Bouwjaar: 1996
APK tot: 11-11-2025
Kilometerstand: 288.000km op de carrosserie (de motor en versnellingsbak hebben 10.000km gelopen sinds de revisie)
Ook zit er bij de auto nog een katalysator (deze kan voor de apk uitgewisseld worden met de tussendemper) en het originele blauwe stuur!
Vraagprijs: €11.995,-
Interesse? Stuur me een bericht!
Ongetwijfeld ben ik ergens nog wat details vergeten dus mocht je nog iets willen weten wat er niet bij staat, vragen staat vrij!
Deze Originele (aantoonbaar) Volkswagen Polo Harlekin uit 1996. Ik heb deze Polo in 2019 gekocht in België (oorspronkelijk is hij verkocht in duitsland) en samen met mijn vader gerestaureerd. Alle roest is verholpen, veel onderdelen zijn vernieuwd en vervangen zodat het weer een mooie Harlekin geworden is.
Na dat ik een jaartje gereden had werd ik de 1.0 50pk motor vrij snel beu en heb ik besloten een motorswap te doen naar een 1.4-16v AFH motor (ook uit een 6N).
Deze motor is eigenlijk een 1.4-8v motor met een Volkswagen Motorsport cilinderkop erop gemonteerd af fabriek. Ze hadden 101PK maar waren vaak zelfs sneller dan een GTI van die tijd, en het is ook een relatief zeldzame motor waarvan er niet veel gemaakt zijn. Ik heb de motor compleet laten reviseren bij HE-Services.
Overigens zijn uiteraard bij het inbouwen alle andere onderhoudsdelen ook vervangen zoals: koppeling, distributieriem en waterpomp, bougies, filters, bougiekabels, gasklephuis, thermostaat, radiateur, kachelradiateur etc.
Daarnaast heb ik nog wat aanpassingen gedaan, waaronder:
- Polo 6N GTI inlaatspruitstuk (dit zou ervoor moeten zorgen dat het vermogen al wat eerder in kickt dan bij het originele AFH spruitstuk
- Epytec Lichtgewicht vliegwiel
- BMC Intake
- Custom Catchcan systeem
- Friedrichs 16V Spagettispruitstuk met een volledig Friedrichs uitlaatsysteem (2 dempers)
Dit alles bij elkaar zou het vermogen naar schatting zo op 115PK moeten brengen. De auto is echter nooit op de vermogensbank geweest maar hij is snel genoeg😁
Ook is de versnellingsbak gereviseerd, dit is gedaan door Kees Looijestein. Hij heeft ook de overbrengingsverhoudingen aangepast zodat ik er optimaal gebruik van kan maken met de 16V motor, en de bak heeft nu ook een langere 5e versnelling hiermee draait de motor zo'n 2200rpm bij 100km/h en 3000rpm bij 140km/h.
Alles van de donor auto is overgezet (deze Harlekin had van Origine alleen stuurbekrachtiging en ABS) waaronder elektrische ramen, elektrisch verstelbare buitenspiegels, Mistlampen en Centrale deurvergrendeling.
De motor staat overigens ook op kenteken, dus je zult er nooit gedoe mee krijgen.
Ook is van de 16V de remmerij aan de voorzijde overgezet. Uiteraard wel met nieuwe gereviseerde remklauwen van ATE en met nieuwe gegroevde schijven en blokken van ATE.
Verder heb ik nog vele andere aanpassingen gedaan aan de auto waaronder:
- 4x OZ velgen, het zijn verschillende velgen maar wel allemaal in een en dezelfde maat. Ze zijn afkomstig van een Demo rek wat jarenlang in een showroom heeft gestaan.
- AP Schroefset
- Polo Colour concept interieur mét de zeldzame deurpanelen. Allemaal in de 4 kleuren van de auto zelf
- Stoelverwarming, deze is volledig aangesloten alleen is van de bestuurdersstoel de verwarmingsmat defect. Deze zijn los te vervangen ik heb alleen nog geen nieuwe kunnen vinden. Verder werkt alles naar behoren.
- 16V Remmerij voorzijde
- 16V stabilisatorstang (opnieuw gepoedercoat)
- Colour concept handrem
- Hella Colour magic blauwe achterlichten
- Fifft Rode knipperlichten (zéér zeldzaam)
- Morette Grille
- Zéér zeldzame blaupunkt Hoedenplank dragers waar speakers in kunnen. Compleet met de originele doos
- Polo 6N2 GTI achterspoiler
- Polo 6N2 GTI bumperlip voorzijde
- Pioneer actieve subwoofer in de kofferbak met 4 Pioneer speakers en 2 tweeters.
- Oliedruk en voltmeter + houder van een Seat Ibiza Cupra (niet aangesloten)
- De hemel is opnieuw met zwarte stof bekleed, zo ook de A,B en C stijlen
- Zwarte zonnekleppen van een Golf 3 cabrio
- Op maat gemaakte vloermatten met elk de afwerkranden in een van de kleuren van de auto
- deurpinnen in alle 4 kleuren van de auto
- Polo 3L stuur professioneel gespoten in de 4 kleuren van de auto
- Isetchi magnetische telefoonhouder met draadloos oplaad functie
- Pioneer radio met DAB+, Bluetooth, USB en AUX aansluiting
- Rode zijknipperlichten in de schermen
Omdat Harlekins allemaal met ABS kwamen als standaard maar de donor auto dit niet had, heb ik de abs pomp, sensoren en bedrading laten zitten. De auto heeft geen Abs maar om de originaliteit te behouden zit het systeem er nog wel in.
De Harlekin is compleet met 2 sleutels, onderhoudsboekjes en een map vol met onderhoudsfacturen van door de jaren heen.
Recent is er op 08-02-2025 bij 288.304km nog een onderhoudsbeurt uitgevoerd (de auto heeft altijd alleen maar Castrol Magnatec gehad).
Even wat algemene gegevens:
Merk & Model: Volkswagen Polo Harlekin
Motor: 1.4-16V
Vermogen: 115PK
Bouwjaar: 1996
APK tot: 11-11-2025
Kilometerstand: 288.000km op de carrosserie (de motor en versnellingsbak hebben 10.000km gelopen sinds de revisie)
Ook zit er bij de auto nog een katalysator (deze kan voor de apk uitgewisseld worden met de tussendemper) en het originele blauwe stuur!
Vraagprijs: €11.995,-
Interesse? Stuur me een bericht!
Ongetwijfeld ben ik ergens nog wat details vergeten dus mocht je nog iets willen weten wat er niet bij staat, vragen staat vrij!
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van null
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 14.331,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 14.331,-
Algemene gegevens
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 36 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 757,-
Aanvullende informatie
- Laatste termijn
- € 37.690,52
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
ParticulierContactpersoon
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.