Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
366.670 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
08/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen
83 kW (113 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Break
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 366.670 km
- Bouwjaar
- 08/1991
- Keuring
- 07/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 12/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 83 kW (113 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.316 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 1.305 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Getinte ramen
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Veiligheid
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Bagagerek
- Katalysator
- Reservewiel
- Stalen velgen
- Trekhaak
- Vierseizoenenbanden
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Velours
Beschrijving
Een paar weken geleden stond hij nog zij aan zij met andere inruilers te wachten op aandacht, nu staat er een heel knappe 240 te wachten op een nieuwe eigenaar. Fris, fruitig en heerlijk rijdend. Stap je in voor een proefritje?
Deze donkerblauwe Volvo 240 GL 2.3 Estate is in 1991 nieuw in Nederland geleverd, heeft 366.000 km op de werkende teller en een kloppend NAP-rapport. De APK is geldig tot juli 2026 (nog anderhalf jaar dus!) en alle boekjes plus een dikke stapel onderhoudsfacturen zitten erbij. Er is door de jaren heen veel aan gedaan en dat maakt dat het geen afgeleefde Estate is, maar gewoon een goede Volvo die nog wel een paar ton meekan.
Wij zagen de Volvo staan bij de dorpsgarage en waren op slag verliefd. Leuk om als hobbyprojectje weer netjes te maken en dan door te verkopen aan een liefhebber. Dus namen we de Estate mee. Om te beginnen hebben we de auto eerst maar eens even goed schoongemaakt, voorzien van onder andere een nieuwe mattenset, logo op de grille en nog wat kleinigheden. Technisch heeft hij ook de aandacht gekregen die nodig was, zoals een onderhoudsbeurt met verse olie en oliefilter, luchtfilter, ontstekingsrotor, ruitenwisserbladen voor en achter en reparatie van een kabelbreuk in de achterklep (bekende 240-kwaal).
De onverwoestbare, 115 pk sterke 2.3-motor start meteen en loopt mooi. Schakelen gaat ook uitstekend en de koppeling voelt licht en precies aan, dus niet versleten. Het stuur staat keurig recht en pas bij hogere snelheid (130 plus) voel je aan een lichte trilling dat de achterbanden minder beginnen te worden. Zaken als de centrale portiervergrendeling, kachel en stoelverstelling werken zoals het hoort. Over die stoelen gesproken: die zitten heerlijk en de zwarte bekleding is, op een klein gaatje na, niet gescheurd en in frisse staat. Over fris gesproken: binnenin deze Volvo ruikt het nu eens niet naar Gauloises Blondes of (blonde) labrador.
Vanbuiten is de metallic lak nog best netjes en ziet de auto er, zeker van een afstandje, heel representatief uit. Chique bijna, door de (nieuwe) luxe kentekenplaten, witte knipperlichten en originele wieldoppen. Kom je dichterbij, dan zie je wat roest aan de onderkant van het linker achterportier, rond de wielkastrand linksachter en op de rand onder de achterklep. Daar zit te zijner tijd wat las- en spuitwerk aan te komen. Aan de rechterkant is de wielkastrand al eens gelast en het rechter achterportier is gespoten. Overigens zijn de wielkuipen aan de binnenkant, ook een zwak punt van de 240, al netjes gelast en ook de reservewielbak is niet rot. Hier en daar vind je wel een plekje en een deukje, dus van concoursstaat is geen sprake. Maar een concours past toch niet bij zo’n tank, toch? Hooguit breng je er Jan-Julius en Anne-Fleur mee naar een concours hippique.
Kortom, hier staat een eerlijke, behoorlijk nette, goed rijdende en betrouwbare 240 met veel pluspunten en een paar verbeterpunten. Om zo mee weg te rijden en nog heel lang van te genieten, zoals dat hoort bij een oude Volvo. Voor een vriendelijke prijs! Kom gerust kijken en proefrijden, ook als je geen baard hebt. Hij valt niet tegen.
Deze donkerblauwe Volvo 240 GL 2.3 Estate is in 1991 nieuw in Nederland geleverd, heeft 366.000 km op de werkende teller en een kloppend NAP-rapport. De APK is geldig tot juli 2026 (nog anderhalf jaar dus!) en alle boekjes plus een dikke stapel onderhoudsfacturen zitten erbij. Er is door de jaren heen veel aan gedaan en dat maakt dat het geen afgeleefde Estate is, maar gewoon een goede Volvo die nog wel een paar ton meekan.
Wij zagen de Volvo staan bij de dorpsgarage en waren op slag verliefd. Leuk om als hobbyprojectje weer netjes te maken en dan door te verkopen aan een liefhebber. Dus namen we de Estate mee. Om te beginnen hebben we de auto eerst maar eens even goed schoongemaakt, voorzien van onder andere een nieuwe mattenset, logo op de grille en nog wat kleinigheden. Technisch heeft hij ook de aandacht gekregen die nodig was, zoals een onderhoudsbeurt met verse olie en oliefilter, luchtfilter, ontstekingsrotor, ruitenwisserbladen voor en achter en reparatie van een kabelbreuk in de achterklep (bekende 240-kwaal).
De onverwoestbare, 115 pk sterke 2.3-motor start meteen en loopt mooi. Schakelen gaat ook uitstekend en de koppeling voelt licht en precies aan, dus niet versleten. Het stuur staat keurig recht en pas bij hogere snelheid (130 plus) voel je aan een lichte trilling dat de achterbanden minder beginnen te worden. Zaken als de centrale portiervergrendeling, kachel en stoelverstelling werken zoals het hoort. Over die stoelen gesproken: die zitten heerlijk en de zwarte bekleding is, op een klein gaatje na, niet gescheurd en in frisse staat. Over fris gesproken: binnenin deze Volvo ruikt het nu eens niet naar Gauloises Blondes of (blonde) labrador.
Vanbuiten is de metallic lak nog best netjes en ziet de auto er, zeker van een afstandje, heel representatief uit. Chique bijna, door de (nieuwe) luxe kentekenplaten, witte knipperlichten en originele wieldoppen. Kom je dichterbij, dan zie je wat roest aan de onderkant van het linker achterportier, rond de wielkastrand linksachter en op de rand onder de achterklep. Daar zit te zijner tijd wat las- en spuitwerk aan te komen. Aan de rechterkant is de wielkastrand al eens gelast en het rechter achterportier is gespoten. Overigens zijn de wielkuipen aan de binnenkant, ook een zwak punt van de 240, al netjes gelast en ook de reservewielbak is niet rot. Hier en daar vind je wel een plekje en een deukje, dus van concoursstaat is geen sprake. Maar een concours past toch niet bij zo’n tank, toch? Hooguit breng je er Jan-Julius en Anne-Fleur mee naar een concours hippique.
Kortom, hier staat een eerlijke, behoorlijk nette, goed rijdende en betrouwbare 240 met veel pluspunten en een paar verbeterpunten. Om zo mee weg te rijden en nog heel lang van te genieten, zoals dat hoort bij een oude Volvo. Voor een vriendelijke prijs! Kom gerust kijken en proefrijden, ook als je geen baard hebt. Hij valt niet tegen.
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van null
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 26.082,24
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 48 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 543,38
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0465
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0310
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage BMW Bank GmbH Lilienthalallee 26 80787 München
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.