- Homepage
- Auto
- Aston Martin
- Aston Martin Rapide
Aston Martin Rapide Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Aston Martin Rapide, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Aston Martin Rapide
-
Aston Martin Rapide 5.9i V12 Luxe Touchtronic
€ 69.999,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 36.642 km
- 07/2011
- 350 kW (476 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1701 Dilbeek -
Aston Martin Rapide 5.9i V12 477cv ** LUXE TOUCHTRONIC 2 **
€ 57.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 99.000 km
- 10/2011
- 350 kW (476 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
14,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
355 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4500 Huy -
Aston Martin Rapide S 5.9i V12 Touchtronic III NEW 38.000 km
€ 98.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 38.000 km
- 06/2017
- 412 kW (560 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
12,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
300 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1750 Lennik -
Aston Martin Rapide Rapide
€ 95.000,-Geen informatie- 36.000 km
- 06/2012
- 350 kW (476 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
14,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
355 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2018 Antwerpen
Interesse in een Aston Martin Rapide
Alle artikelen
Test: Aston Martin Vantage – Ten aanval
Test: Aston Martin DB11 Volante – DB11 stelt zich open
Aston Martin Vantage AMR: Zo maken ze ze (bijna) niet meer
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Alternatieve modellen
De eerste Aston Martin Rapide verschijnt in 2010
Het Oostenrijkse bedrijf Magna Steyr werd vooral bekend als producent van terreintoegankelijke voertuigen die in opdracht van verschillende fabrikanten geproduceerd werden. In zijn fabriekshallen in Graz ontstonden de Mercedes-Benz G-klasse, de BMW X3 en de modellen van het merk Jeep. Later kwamen daar nog kleinere cross-overs zoals de Mini Countryman bij en sportieve cabriolets zoals de Saab 9-3. Anders dan bijvoorbeeld de Duitse concurrent Karmann, produceerden de Oostenrijkers eerst helemaal geen sportautos. Dat veranderde in 2010, toen rolden in Graz de eerste coupés van de serie Peugeot RCZ van de band. Het loonde zich voor Peugeot namelijk niet om een eigen productiestraat voor de grote sportcoupé op te zetten, gezien de wat kleine productie-eenheden. De Britse sportautofabrikant Aston Martin zat in ongeveer hetzelfde schuitje. Aangezien Aston Martins oude hoofdkantoor in 2007 gesloten was, onderhandelden de Britten met Magna Steyr over de productie van hun nieuwe sportsedan Aston Martin Rapide. Deze werd uiteindelijk in Graz gebouwd en bereikte in 2010 de eerste klanten.
De Aston Martin Rapide is het eerste vierdeursmodel van de fabrikant sinds 1989
Met de Aston Martin Rapide presenteerden de Britten voor het eerst sinds 1989 weer een vierdeurs sportauto. De Aston Martin Lagonda die tot 1989 geproduceerd werd, was namelijk de laatste sportauto die vier deuren had. Hiermee volgde Aston Martin net als andere sportautoproducenten de trend om sportsedans te creëren die voldoende ruimte boden voor vier passagiers. De Aston Martin Rapide deelde veel technische en constructieve elementen met de sinds 2003 geproduceerde coupé Aston Martin DB9. Ook de vormgeving van de carrosserie moest duidelijk maken dat de Aston Martin Rapide verwant was aan deze coupé. Het ovale radiatorrooster, de druppelvormige koplampen en de ronde vormgeving van de achterkant waren georiënteerd aan de Aston Martin DB9. De verschillen tussen de twee series lieten zich vooral in de afmetingen zien. De Aston Martin Rapide was namelijk duidelijk groter dan de coupé. De wielbasis groeide zon 30 centimeter naar ongeveer drie meter en de auto had een totale lengte van iets meer dan vijf meter. Hierdoor beschikte de Aston Martin Rapide over twee volwaardige achterzitplaatsen of een laadvolume van circa 750 liter (wanneer je de achterste zitplaatsen neerklapte). De fabrikant rustte de Aston Martin Rapide uit met een V12-motor met een prestatievermogen van 350 kW (477 pk). Daarmee kon de sedan een maximumsnelheid van meer dan driehonderd kilometer per uur halen.