Sterke punten
- Hoogwaardige afwerking
- Overtuigende veiligheidsuitrusting
- Stevig vermogen
Zwakke punten
- Premium prijskaartje
- Stevig onderstel
- Onderhoudskosten
Audi S7 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Audi S7, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Audi S7
-
Audi S7 Sportback 4.0 V8 TFSI Quattro S tronic
€ 36.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 139.777 km
- 08/2016
- 331 kW (450 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
9,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
215 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1160 Auderghem -
Audi S7 Sportback 4.0 V8 TFSI Quattro S tronic
€ 29.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 160.000 km
- 10/2014
- 331 kW (450 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
215 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4710 Lontzen -
Audi S7 4.0 TFSI V8
€ 35.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 144.000 km
- 07/2013
- 309 kW (420 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6700 Arlon
Interesse in een Audi S7
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Eerste contact: Audi A6 – Een topper
Test: Audi A3 Cabriolet – Voorjaarsgevoel
Test: Audi RS 6 Avant Performance, nog één keer van het paadje (2023)
Eerste contact: Audi RS7 Sportback – Monster in maatpak
Eerste contact: Audi A6 Facelift – Voor de vorm
Test: Audi A5 1.8 TFSI cabriolet – Meer moet dat niet zijn
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Prettig sturende hatchback
- Ruimte voor het hele gezin
- Zuinige PHEV’s, maar ook sportieve versies leverbaar
- Schappelijke prijzen occasionmarkt
Technische gegevens
Motorisatie
De eerste generatie Audi S7 had standaard een 4,0-liter V8 TFSI-motor voorin liggen, goed voor 420 pk en 550 Nm aan koppel. In 2014 werd het vermogen opgewaardeerd naar 450 pk. De 7-traps tiptronic automatische transmissie en quattro aandrijving brengen het vermogen efficiënt over op alle vier de wielen. In 2023 verschijnt de RS7 op het toneel. Deze is nog krachtiger dan de S7 en perst 560 pk uit de 4,0-liter V8-motor. Hij sprint in slechts 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid – mits onbegrensd – bedraagt 305 km/u. De S7 heeft een 0-100-tijd van 4,7 seconden en stopt bij 250 km/u met accelereren. Na de upgrade in 2018 verloopt een 0-100-sprint iets sneller: 4,6 seconden.
In 2019 komt de tweede generatie S7 op de markt. Hij heeft minder pk’s – namelijk 349 stuks – want de V8-benzinemotor is omgeruild voor een dieselmotor: een 3,0-liter V6 TDI. De 0-100-tijd is ook langer: 5,1 seconden. In 2020 werd dit vermogen teruggeschroefd tot 344 pk, vanwege strenge Europese milieunormen. De motor is gekoppeld aan een 8-trapsautomaat en het vermogen gaat wederom naar alle vier de wielen.
Afmetingen
Met een lengte van net geen vijf meter behoort de Audi S7 tot de luxeklasse en belooft hij een superieure rijervaring dankzij zijn lange wielbasis van net geen drie meter. Het grote laadvolume en de gemakkelijk toegankelijke bagageruimte maken van de Audi S7 ook een praktische gezinsauto. Door de lage zitrij achterin en de aflopende daklijn is de instap achterin echter niet zo comfortabel als de instap voorin.
De volgende gegevens hebben betrekking op de Audi S7 Sportback 4.0 TFSI Quattro Pro Line + - een van de laatste benzine versies.
Audi S7 | |
---|---|
Marktintroductie | 2014 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,98 x 1,91 x 1,39 m |
Wielbasis | 2,91 |
Inhoud bagageruimte | 535 l |
Ledig gewicht | 1.930 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.565 kg |
Cilinderinhoud | 3993 cm³ |
Vermogen | 331 kW (450 pk) |
Koppel | 550 Nm |
Topsnelheid | 250 km/h (305 km/u onbegrensd) |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 4,6 s |
Tankinhoud | 75 l |
Verbruik | 9,3 l/100km |
CO₂-uitstoot | 215 g/km |
Varianten
De Audi S7 is een sportievere variant van de A7. Het model is uitsluitend verkrijgbaar als vijfdeurs Sportback-variant. Zo noemt Audi zijn modellen met een aflopende daklijn. Technisch gezien is het een hatchback of liftback. De eerste generatie van de S7 werd in 2012 geïntroduceerd en twee jaar later kreeg het model een visuele en technische facelift. In 2019 kwam de tweede generatie op de markt, die intern de C8 werd genoemd. Terwijl de eerste generatie uitsluitend leverbaar was met benzinemotoren, is de tweede generatie van de Audi S7 leverbaar met een dieselmotor. In 2020 ging de S7 uit de prijslijst in ons land. In 2023 stopte Audi ook met de verkoop van de A7 en RS7 in Nederland.
Prijzen
Tot in 2020 kon je in Nederland een nieuwe Audi S7 Sportback kopen. Je was dan minimaal 123.500 euro kwijt. Je kreeg dan een S7 TDI Quattro mee naar huis. De dieselversie dus. Diverse optionele extra's konden de aanschafprijs al snel opdrijven tot 150.000 euro of hoger.
Als occasion is het model beter betaalbaar, maar nog steeds prijzig. De eerste modellen van de Audi S7 zijn te krijgen voor zo’n 50.000 euro, zij het met een hoge kilometerstand. Nieuwere modellen kosten tot 70.000 euro, afhankelijk van uitrusting en kilometerstand.
Design
Buitenkant
De designtaal van de Audi S7 is sterk gebaseerd op het uiterlijk van de Audi A7. De voorkant volgt de typische designfilosofie van het bedrijf uit Ingolstadt en heeft een opvallend single-frame radiatorrooster en scherp gesneden LED-koplampen.
In vergelijking met de Audi A7 heeft de voorbumper een iets agressiever design en trekt hij de aandacht met aluminiumkleurige accenten. De aluminium look wordt voortgezet op de behuizing van de buitenspiegels. De zijlijn daarentegen lijkt op het silhouet van de Audi A7; ook hier begint de daklijn ter hoogte van de B-stijl om zacht en gelijkmatig naar beneden toe uit te lopen tot het einde van de achterzijde. De achterzijde onderscheidt zich van de standaard A7 met een opvallend dubbel uitlaatsysteem met verchroomde uitlaatpijpen. Voor veel kopers is het ingetogen uiterlijk van de S7 de reden om hem te kopen. Het is een wolf in schaapskleren. Iets wat niet gezegd kan worden van de RS7, die enorm opvalt met allerlei opvallende aerodynamische elementen.
Binnenkant
Ook qua interieurdesign maakt de Audi S7 indruk: een automatische klimaatregeling met twee zones en verwarmbare stoelen zorgen voor ontspannen reizen, terwijl parkeersensoren voor en achter het parkeren vereenvoudigen. Een automatisch parkeersysteem kan tegen meerprijs worden besteld.
Er is ook entertainment aan boord: het audiosysteem heeft AUX, USB en Bluetooth, en een boordcomputer en navigatiesysteem zijn ook inbegrepen. DAB+ en een head-up display zijn verkrijgbaar tegen meerprijs. De tweede generatie – die in 2019 op de markt kwam – kreeg onder andere een nieuw infotainmentsysteem en er waren nieuwe materialen.
Veiligheid
Aangezien de Audi S7 qua veiligheidsuitrusting vergelijkbaar is met de Audi A7, kan deze laatste als referentie worden gebruikt. Naast ABS zijn allerlei hulpsystemen aan boord, zoals een remassistent, een waarschuwingssysteem voor het onbedoeld verlaten van de rijstrook en een hulpsysteem voor het starten op een helling. Er is ook een hele serie airbags en een noodoproepsysteem.
Tegen meerprijs kan de veiligheid verder worden verbeterd, bijvoorbeeld met een waarschuwing voor kruisend verkeer, detectie van verkeersdrempels of een nachtzichtfunctie met persoonsdetectie. In 2018 kreeg de tweede generatie Audi A7 5 sterren van Euro NCAP.
Alternatieven
Een goed alternatief voor de snelle, maar statige Audi is de Mercedes-Benz CLS. In de laatste versie biedt het model 299 pk. Dit maakt een acceleratie van 6,1 seconden en topsnelheden tot 250 kilometer per uur mogelijk. Met een nieuwprijs van ongeveer 95.000 euro is de Mercedes-Benz aanzienlijk goedkoper dan de Audi S7. Ook als occasion is dit model beter betaalbaar.
Als derde Duitse premium autofabrikant heeft BMW ook een ijzer in het vuur met de 6 Serie Gran Coupé. De auto beschikt over maximaal 560 pk. Met een basisprijs van net geen 95.000 euro is de Beierse vertegenwoordiger ook geen koopje, maar hij is nog altijd goedkoper dan de Audi S7.