Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Flying Spur Speed - 2.jpg

Bentley Flying Spur

1 / 6
Flying Spur Speed - 2.jpg
Flying Spur Mulliner Blackline - 6.jpg
Flying Spur S - 1.jpg
Flying Spur S - 3.jpg
Flying Spur S - 5.jpg
Flying Spur Speed - 1.jpg

Sterke punten

  • Uiterst comfortabel
  • Veel rijplezier mogelijk
  • Enorm uitgebreide afwerkingsmogelijkheden

Zwakke punten

  • Zeer duur
  • Zeer groot
  • Meerwaarde hybride

Bentley Flying Spur Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Bentley Flying Spur, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:3.8 - 5.2s
Maximumsnelheid:285 - 333 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):73 - 343 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.2 - 14.7 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:5299 x 1924 x 1483 mm
Portieren:4
Kofferruimte:351 - 475 liter
Aanhangergewicht:497 - 650 kg

De limousine om zelf mee te rijden

De nieuwste Bentley Flying Spur werd in 2019 voorgesteld en moest zowel zijn rechtstreekse voorganger als de oude Mulsanne vervangen, waardoor hij niet enkel leuk moest zijn om mee te rijden, maar ook het comfort van een Bentley-vlaggenschip moest krijgen. Een spreidstand die de ingenieurs goed is gelukt. Verder is het model ook beter afgewerkt dan ooit en is de technologie helemaal up-to-date. Er is zelfs een plug-in hybride beschikbaar.

Interesse in een Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur tweedehands auto
Bentley Flying Spur nieuwe auto
Bentley Flying Spur dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Omdat de Bentley Flying Spur ook de Mulsanne moest vervangen, werd hij wat groter en kreeg hij een langere wielbasis, waardoor er nog meer ruimte is op de achterbank. Het comfort voor bestuurder en passagier staat ook op een nieuw niveau.

  • Maar Bentley’s hebben altijd een sportief kantje gekend, en dat is met de Flying Spur niet anders. Ondanks zijn enorme formaat is er dan ook echt rijplezier te beleven achter het stuur, waardoor het twijfelen is of je je laat rijden, of dat je zelf achter het stuur kruipt.

  • De derde generatie Flying Spur zet opnieuw een stap qua afwerkingskwaliteit. Bovendien biedt Bentley de optie om elk deel van de auto uitgebreid te personaliseren.

  • Enkel de meest nobele motoren onder de kap van de Bentley Flying Spur: een V8 van 550 pk, een W12 van 635 pk of een nieuwe plug-in hybride van 544 pk.

Alle belangrijke gegevens over de Bentley Flying Spur

Motoren

De ‘instapversie’ van de Bentley Flying Spur is de V8, een 4 liter grote benzinemotor met twee turbo’s en een piekvermogen van 550 pk. Het is niet de snelste in het gamma, maar wel de lichtste en dus de fijnste om af en toe over een bochtig weggetje te jagen. En met een sprint van 0 naar 100 km/u in 4,1 seconden en een topsnelheid van 318 km/u kan je hem bezwaarlijk traag noemen. Elke Bentley Flying Spur heeft vierwielaandrijving en een achttrapsautomaat met dubbele koppeling.

Toch heeft de Flying Spur Mulliner of Speed met zijn 6 liter-W12 een aantrekkingskracht - eentje die niet rationeel is. Met zijn 635 pk en 900 Nm kan de 2,5 ton zware limousine in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u sprinten en haalt hij een topsnelheid van 333 km/u. Over het verbruik zullen we het niet hebben.

Recenter is er ook een plug-in hybride in het gamma gekomen, de eerste geëlektrificeerde Flying Spur, met een piekvermogen van 544 pk en een koppel van 750 Nm dankzij de combinatie van een 2,9 liter-V6 en een synchrone elektromotor. Het is geen echte hybride volgens de Belgische fiscus, dus fiscaal voordeel heb je er niet echt aan, behalve de iets lagere belastingen. Het elektrische rijbereik bedraagt amper 40 km, maar de Flying Spur Hybrid kan wel in 4,3 seconden van 0 tot 100 km/u sprinten en haalt een topsnelheid van 285 km/u.

Afmetingen

Omdat de Flying Spur het nieuwe vlaggenschip van het Bentley-gamma werd na het pensioen van de Mulsanne, werd hij ook iets groter: 5,32 meter lang, 1,99 meter breed en 1,48 meter hoog. Dat zorgt voor heel wat beenruimte achterin, de koffer is slechts 420 liter groot. Dat formaat en alle luxesnufjes hebben wel hun tol op het gewicht, dat minstens 2,3 ton bedraagt. Er zijn altijd 4 zitplaatsen in de Flying Spur.

Uitvoeringen

Het gamma van de Bentley Flying Spur bestaat uit een naamloze basisversie, de sportieve S, de snelle Speed met W12 en de superluxueuze Mulliner. Daarnaast zijn er nog enkele speciale reeksen, zoals de Azure, die bedoeld is voor Grand Touring en de Odyssean Edition die gebruik maakt van duurzame materialen. Elke versie kan je nog volledig naar smaak samenstellen, en als je niet vindt wat je zoekt, kan je aankloppen bij Mulliner, waarbij je elk detail van je auto kan personaliseren om er echt iets unieks van te maken.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Bentley Flying Spur heeft een vanafprijs in België van 214.546 euro voor de V8. De hybride kost minstens 220.952 euro en de prijzen lopen op tot 303.924 euro voor een Flying Spur Mulliner met W12. En dan ben je nog niet begonnen aan de personalisatie.

Het tweedehands aanbod in België is nog niet erg groot, deze generatie Flying Spur is dan ook nog maar uit sinds 2020 en heel veel exemplaren worden er niet verkocht, maar als je ook in het buitenland zoekt, vind je al een Flying Spur met W12 voor 216.000 euro. Heb je een kleiner budget, dan kan je kijken voor een exemplaar van de vorige generatie, die te vinden zijn vanaf 85.000 euro. Vergeet echter niet om genoeg geld opzij te houden voor de belastingen (en het onderhoud).

Design-highlights en interieur

Deze derde generatie Flying Spur koos opnieuw voor een evolutie qua design in plaats van een revolutie. Hij neemt de neus met de ongelijke koplampen over van de Continental GT, maar de rest van het koetswerk is langer, lager en breder dan bij de vorige generatie. Het geeft de Flying Spur een imposante look en onderstreept zijn ambities om comfort en sportiviteit te verenigen. De wielbasis werd 130 mm langer om het gat te vullen van de Mulsanne.

Moderne luxe

Aan boord vind je een vergelijkbare cockpit als in de Continental GT, met een onberispelijke afwerking en het roterende infotainmentscherm, dat je de keuze biedt tussen een groot aanraakscherm, drie analoge klokjes of een leeg vlak dat perfect aansluit met de rest van het dashboard. Achterin is er nu ook een aanraakscherm voor de klimaatcontrole. Er is meer ruimte dan ooit en zoals steeds kan je elk detail laten personaliseren door de vakmensen bij Bentley, met talloze soorten hout, leer en metaal.

Rijhulp en veiligheid

De Bentley Flying Spur heeft geen officiële veiligheidsscore van Euro NCAP, maar is wel volledig voorzien om zoveel mogelijk over te nemen van de bestuurder: een actieve spoorassistent, adaptive cruise control, een head-up display, nachtzicht, een 360°-camera, parkeerhulp, … De vierwielsturing geeft de limousine een betere draaicirkel en er zijn ook actieve antirolstangen om het koetswerk vlak te houden in de bochten.

Alternatieven

De Flying Spur is het vlaggenschip van Bentley en gaat de concurrentie aan met de Rolls-Royce Ghost en de Mercedes-Maybach S-Klasse. Daarbij biedt de Bentley de beste balans tussen comfort en rijdynamiek, terwijl het interieur ook wat eleganter is dan in de S-Klasse. De prijs ligt dan weer een stuk lager dan bij de Rolls-Royce.

FAQ

Hoeveel kost de Bentley Flying Spur?
De Bentley Flying Spur heeft een vanafprijs in België van 214.546 euro voor de V8. De hybride kost minstens 220.952 euro en de prijzen lopen op tot 303.924 euro voor een Flying Spur Mulliner met W12. En dan ben je nog niet begonnen aan de personalisatie.
Hoeveel pk heeft de Bentley Flying Spur?
Je hebt de keuze tussen drie motoren in de Bentley Flying Spur: een 550 pk sterke V8, een 635 pk sterke W12 en een 544 pk sterke plug-in hybride.
Is de Bentley Flying Spur hybride fiscaal voordelig?
Neen, omdat de Bentley Flying Spur Hybrid een CO2-uitstoot heeft van meer dan 50 gram door zijn zeer beperkt elektrisch rijbereik kan je geen fiscaal voordeel scoren.