Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
AS24-modelpagina-bmw-125_07.JPG

BMW 125

1 / 7
AS24-modelpagina-bmw-125_07.JPG
AS24-modelpagina-bmw-125_01.jpg
AS24-modelpagina-bmw-125_02.jpg
AS24-modelpagina-bmw-125_03.JPG
AS24-modelpagina-bmw-125_04.JPG
AS24-modelpagina-bmw-125_05.JPG
AS24-modelpagina-bmw-125_06.JPG

Sterke punten

  • Romige zescilinder
  • Koppelrijke dieselmotor
  • Achterwielaangedreven rijplezier

Zwakke punten

  • Hoge restwaarde
  • Fiscaal plaatje zescilinder
  • Beperkte ruimte achterin

BMW 125 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 125, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.1 - 7.4s
Maximumsnelheid:236 - 245 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):114 - 194 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.3 - 8.4 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4324 x 1748 x 1411 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:360 - 1200 liter
Aanhangergewicht:365 - 565 kg

Even als zescilinder, even als diesel, intussen verdwenen

Andere tijden: bij het debuut van de 1 Reeks, alweer meer dan 15 jaar geleden, lepelde BMW een zescilinder in het vooronder, die de achterwielen aandreef. Bij de huidige 1 Reeks is de 125 verdwenen, maar twee generaties lang maakte die motor het mooie weer als 125i en even ook als 125d.

Interesse in een BMW 125

BMW 125 tweedehands auto
BMW 125 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Alle belangrijke gegevens over de BMW 125

Motoren

Kort na het debuut van de eerste generatie BMW 1 Reeks breidde BMW het motorgamma uit met zescilinders. De driedeurs en vijfdeurs kregen de 265 pk en later 258 pk sterke 130i, met 3,0 liter grote atmosferische zescilinder-in-lijn. De 1 Reeks Coupé en Cabriolet deden het met de 125i, die dezelfde zes-in-lijn gebruikte maar 218 pk sterk was. Dat vermogen ging rechtstreeks naar de achterwielen.

In de tweede generatie van de BMW 1 Reeks kreeg de 125i een flinke make-over: hij ruilde zijn beruchte 3,0 liter grote zescilinder-in-lijn in voor een 2,0 liter grote viercilinder. Die was opnieuw 218 pk sterk en dreef via een manuele zesbak of optionele achttrapsautomaat de achterwielen aan. Later steeg zijn vermogen naar 224 pk en werd de achttrapsautomaat standaard.

Voor het eerst verscheen er ook een 125d. Dat werd de krachtigste dieselversie, met eveneens een 2.0-viercilinder van 218 en later 224 pk. Ook hier ging dat vermogen via een manuele zesbak of achttrapsautomaat naar de achterwielen.

Tweedehandsprijzen

Door zijn grote en fiscaal weinig interessante zescilinder was de 125 in zijn eerste generatie nooit echt een populaire keuze in ons land. Je moet dus rekenen op een beperkt tweedehandsaanbod. Toch liggen de tweedehandsprijzen relatief hoog: in de eerste plaats door het sterke Duitse merkimago, en daarnaast door zijn sportieve inborst als Coupé en Cabriolet. Reken dus op tweedehandsprijzen van minstens 15.000 euro.

De tweede generatie is door de switch naar viercilinder fiscaal interessanter, maar kan desondanks ook rekenen op het premiumimago dat BMW in ons land volop uitspeelt. Hier beginnen de tweedehandsprijzen voor zowel benzine- als dieselversies bij zo’n 20.000 euro.

Alternatieven

Zoek je een alternatief voor de BMW 125, dan kun je bij de eerste generatie uitwijken naar een driedeurs- of vijfdeursmodel. Met zescilinder kom je dan uit bij de iets krachtigere 130i. De 120i is een minder krachtig alternatief, maar gebruikt dan wel een viercilinder. Ook bij de tweede generatie is de 120i met viercilinder het minder krachtige alternatief. Als diesel bestaat die als 120d. Bij de Duitse premiumconcurrentie kun je gaan shoppen bij de Audi A3 en de Mercedes A-Klasse en CLA.

FAQ

Is de BMW 125 betrouwbaar?
De BMW 125 is relatief betrouwbaar, al geldt zoals steeds dat je beter wat meer betaalt voor een model met lagere kilometerstand en volledige geschiedenis in plaats van minder te betalen voor een model met hoge kilometerstand en vage geschiedenis. Hou er wel rekening mee dat de 125i met zescilinder fiscaal niet de vriendelijkste motor is.
Wordt de BMW 125 vandaag nog gebouwd?
Nee. In de huidige generatie van de BMW 1 Reeks bieden de Duitsers geen 125i of 125d meer aan. De krachtigste benzinemotor is daar de 128ti, de krachtigste diesel de 120d.

Beoordelingen voor BMW 125

10 Beoordelingen

4,6