Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-320-l-01.jpg

BMW 320i

BMW 320 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 320, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:6.8 - 10.2s
Maximumsnelheid:208 - 240 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):35 - 236 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):1.5 - 9.8 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4262 x 1739 x 1369 mm
Portieren:2 - 5
Kofferruimte:375 - 1600 liter
Aanhangergewicht:345 - 795 kg

Alternatieve modellen

De lancering van de 3-reeks in 1992 betekende voor BMW een kantelmoment. Dat gold niet alleen voor het radiatorrooster dat omwille van de stroomlijn van agressief verticaal naar zacht achterover hellend evolueerde. Hier stond echt een totaal nieuwe auto waarvan we de stijlkenmerken in de huidige 3-reeks nog steeds terugvinden.


De perfecte cockpit uit het vorig model werd lichtjes aangepast. Ook de vier koplampen bleven behouden, zij het achter een plexischerm. De bumpers werden herleid tot een rubberen stootstrip en de nieuwe gladde koets werd door velen als een stijlbreuk ervaren. Gaandeweg werd de reeks uitgebreid met een ranke coupé, de cabrio, de Touring en de succesrijke M3. De Compact sloot de rij. Bij de volgende modelwisseling werd de Compact niet langer gebouwd, we zullen hem later terugzien als 1-reeks.


Bij de voorstelling had de klant de keuze tussen de snedige 325i en de romige 325td, beide fluisterzachte zescilinders. Een motorenbouwer als BMW zorgde al snel voor een iets pittiger versie, de 325tds met 143 pk en een reeks kleinere motoren. Bij de benzineversies zagen we de erg homogene 320i, die met zijn zes-in-lijn een échte BMW-motor aan een redelijk tarief bood. Bij de viercilinders noteerden we een 316i, een 318i én de 318is die (pk-gewijs) ongeveer op het niveau van de 320i stond. Uitschieter was natuurlijk de M3 die uit de 3.0-motor (later 3.2) liefst 286 pk puurde. De kaskraker werd de 318tds die met zijn 90 pk van menig dieselrijder een BMW-rijder maakte.

Beoordelingen voor BMW 320

606 Beoordelingen

4,7