


Sterke punten
- Krachtige motor
- Uitstekende rijeigenschappen
- Luxe uitstraling
Zwakke punten
- Hoog brandstofverbruik
- Dure onderhoudskosten
- Alleen betrouwbaar bij goed onderhoud
BMW 645 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 645, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor BMW 645
-
BMW 645 CiA Cabriolet /HeadUp/ ACC/
€ 19.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 102.900 km
- 01/2005
- 245 kW (333 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
11,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
279 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3650 Dilsen-Stokkem -
BMW 645 Coupé CiA 4.4 V8 / HISTORIEK / XENON / AIRCO
€ 18.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 92.155 km
- 03/2004
- 245 kW (333 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
264 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9280 Lebbeke -
BMW 645 CiA / In nieuwstaat
€ 34.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 1.441 km
- 04/2004
- 245 kW (333 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
264 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8340 Moerkerke ( Damme ) -
BMW 645 Ci
€ 39.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 6.948 km
- 04/2005
- 245 kW (333 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
264 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4100 Seraing -
BMW 645 Coupé Ci
€ 39.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 6.948 km
- 04/2005
- 245 kW (333 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
11,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
264 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4100 Seraing
Interesse in een BMW 645
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Comfortbel en toch sportief
- Fijn stuurgevoel
- Krachtige prestaties
- Prima te gebruiken als dagelijks vervoer
Technische gegevens
Motorisatie
De BMW 645 (officieel 645Ci) verschijnt net na de eeuwwisseling voor het eerst in het gamma van de Duitse autofabrikant. Hij is direct beschikbaar bij de introductie van de 6 Serie (E63) in 2004. Onder de motorkap ligt een 4,4-liter V8 met 245 kW (333 pk) en een maximum koppel van 450 Nm. De BMW 645 is altijd ‘op benzine’. Een versie op diesel bestond niet.
Hij is standaard gekoppeld aan een handgeschakeld zesbak, maar kan optioneel besteld worden met een automatische transmissie. De aandrijving vindt plaats op de achterwielen. Een versie bestellen met xDrive vierwielaandrijving was niet mogelijk.
De prestaties zijn uitstekend, zeker als je rekening houdt met het formaat en het gewicht van de 645. De BMW 645 coupé met automaat met sprint in minimaal 5,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Alle andere versies doen er iets langer over. Voor alle configuraties geldt dat de topsnelheid begrensd is op 250 km/u.
Echt zuinig wordt het niet met de BMW 645. De coupé met handbak heeft een gemiddeld verbruik van 11,7 l op 100 km (1 op 8,5). De coupé met automaat doet het met 10,9 l/100km (1 op 9,2) net iets beter. De cabrio met handbak komt niet verder dan een gemiddeld verbruik van 12,8 l/100km (1 op 7,8), de BMW 645 cabrio met automaat rijdt gemiddeld 11,5 l/100km (1 op 8,7).
Afmetingen
De afmetingen van de BMW 645Ci zijn relatief fors voor het type auto. De BMW meet 4,82 meter in de lengte, 1,86 meter in de breedte en 1,37 meter in de hoogte. Hij heeft een wielbasis met een lengte van 2,78 meter. Dankzij zijn ruime afmetingen heeft de BMW 645Ci in totaal vier zitplaatsen, die klassiek verdeeld zijn over twee zitrijen. Geen van de varianten heeft echter meer dan twee deuren. De bagageruimte van zowel de coupé als de cabriolet is indrukwekkend: er is respectievelijk 445 en 330 liter aan opbergruimte beschikbaar.
BMW 645
BMW 645 | |
---|---|
Marktintroductie | 2004-2005 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,82 x 1,86 x 1,37 m |
Wielbasis | 2,78 m |
Inhoud bagageruimte | 330-445 l |
Ledig gewicht | 1.690-1.895 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.065-2.220 kg |
Cilinderinhoud | 4.398 cm3 |
Vermogen | 245 kW (333 pk) |
Koppel | 450 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 5,6-6,1 sec |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik | 10,9-12,8 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 283-310 g/km |
Varianten
De BMW 645Ci is verkrijgbaar met keuze uit twee verschillende versies. Slechts drie maanden na de marktintroductie van de coupé in december 2003 presenteerde BMW een cabrioletversie van de auto. De twee modellen verschillen structureel nauwelijks; de cabriolet heeft dezelfde motor en dezelfde afmetingen als zijn gesloten tegenhanger. Enkel de grootte van de kofferbak is echt anders.
Prijzen
De vanafprijs van een nieuwe BMW 645 was 102.000 euro. Voor dat bedrag kreeg je de standaard 645Ci coupé mee met handbak. Wilde je een automaat, dan moest je een meerprijs van 3.000 euro betalen. De prijzen voor de cabrio begonnen bij 113.000 euro.
Inmiddels is de 645 niet meer nieuw verkrijgbaar en is de occasionmarkt nog de enige plek waar je een 645Ci kunt vinden. Daar beginnen de prijzen bij ongeveer 10.000 euro voor exemplaren met wat meer kilometers op de teller. Voor exemplaren die jonger en frisser zijn moet je rekening houden met minimaal 18.000 euro. De cabrio’s zijn over het algemeen duurder, net als de versies met handbak. Áls je er al één kunt vinden, want ze zijn vrij zeldzaam.
Design
Buitenkant
Hoewel de modellen van BMW uit deze periode niet altijd bekendstonden om hun fraaie design, moet gezegd worden dat ze prima ‘opdrogen’ na al die jaren. Dat geldt eigenlijk ook voor de 645Ci. De neus van de auto werd nog wel goed ontvangen, maar de achterkant viel niet bij iedereen in de smaak. We kunnen wel stellen dat de 6 Serie van deze generatie mooi oud is geworden, want mensen kijken de auto altijd nog even na als ze er één zien rijden.
Binnenkant
BMW’s uit deze periode maken een flink sprong voorwaarts wat betreft het interieur. Zo was er plek voor een groot centraal navigatiescherm op het dashboard dat bediend kon worden via een draaiknop op de middenconsole, het zogenaamde iDrive systeem. Verder werden de afwerking en de materiaalkeuze naar een hoger niveau getild vergeleken met modellen uit voorgaande generaties. Ook op het gebied van features was de 6 Serie van een hoog niveau. Opties waren onder meer stoelventilatie, een head-up display, M-sportpakket, actieve cruise control, premium audio etc. Achterin zitten is overigens mogelijk, mits je niet al te groot bent. Echt comfortabel is het niet voor volwassenen. De plekken achterin zijn geschikter voor kinderen.
Veiligheid
Ook vandaag de dag kan de BMW 645Ci beschouwd worden als een uiterst veilige auto. Hoewel er geen Euro NCAP-crashtests werden uitgevoerd met de BMW 6 Serie, waren vooral de testers van de Duitse ADAC herhaaldelijk onder de indruk van de kwaliteiten van de auto. Vooral het snel reagerende en fijn instelbare remsysteem en de betrouwbare front-, zij- en hoofdairbags werden geprezen. BMW bood ook een aantal assistentiesystemen aan voor de BMW 645Ci. De meeste daarvan behoorden echter niet tot de standaarduitrusting van de auto.
Alternatieven
Er zijn zeker aantrekkelijke alternatieven voor de BMW 645Ci. Met de BMW 630i en de BMW 650i bood BMW zelfs lange tijd verschillende vergelijkbare modellen aan, elk met een iets zwakker of krachtigere motor. Met de 3 Serie bood BMW ook een sportievere coupé of cabrio, maar die konden dan weer niet worden uitgerust met een V8.
De BMW 645Ci heeft ook stevige concurrentie van auto's van andere autofabrikanten. Denk bijvoorbeeld aan de Mercedes-Benz SL en de Jaguar XKR.