Sterke punten
- Elegante looks en krachtige prestaties
- Ook met xDrive vierwielaandrijving
- Meerdere carrosserievormen
Zwakke punten
- Niet altijd even betrouwbaar
- Hoge onderhoudskosten
- Hoge brandstofkosten
BMW 650 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 650, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor BMW 650
-
BMW 650 bmw 640i
€ 22.950,-Geen informatie- 85.000 km
- 03/2011
- 243 kW (330 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
258 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2930 Brasschaat -
BMW 650 Cabriolet 650iA
€ 11.989,-Geen informatie- 224.000 km
- 11/2007
- 270 kW (367 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1040 BRUXELLES -
BMW 650 Cabriolet 650iA
€ 21.000,-Geen informatie- 130.000 km
- 10/2011
- 300 kW (408 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1160 Auderghem -
BMW 650 INDIVIDUAL FULL FULL FULL Carnet Bmw //Face Lift//
€ 24.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 127.000 km
- 08/2008
- 270 kW (367 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1730 Asse
Interesse in een BMW 650
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Sportwagen die je dagelijks kunt rijden
- Exclusief: je ziet er niet veel
- Zeker als Gran Coupé zeer praktisch
- Donkere roffel van de V8
Technische gegevens
Motorisatie
De BMW 6 Serie kwam voor het eerst op de markt in 1976. Echter, de BMW 650 werd voor het eerst geïntroduceerd in 2005. In deze periode was de tweede generatie 6 Serie, de E63 generatie op de markt. De 650 kwam een jaartje later.
De BMW 650, officieel 650i omdat het een benzinemodel betreft, heeft een achtcilinder onder de motorkap liggen. De atmosferische 4,8-liter V8 produceert 270 kW (367 pk) en 490 Nm. Hoewel je misschien zou denken dat deze motor alleen gekoppeld werd aan een automatische transmissie, was de BMW 650i ook te bestellen met een handgeschakelde zesbak. Veel zijn er daar niet van verkocht, dus het wordt goed zoeken als je er graag een wilt hebben.
In 2011 brengt BMW de tweede generatie van de 6 Serie op de markt (F06). Ook deze generatie heeft een 650i in het gamma. Onder de motorkap ligt wederom een 4,4-liter V8, echter dit maal met een turbo. Die brengt het vermogen naar 300 kW (407 pk) en het koppel naar 600 Nm. Deze generatie is niet meer leverbaar met een handbak en was dus uitsluitend te bestellen met een automatische transmissie. In tegenstelling tot de voorgaande generatie kon de BMW 650i F06 besteld worden met xDrive vierwielaandrijving.
In 2017 kwam de derde generatie 6 Serie (G32) op de markt. De Gran Coupé werd nog tot 2019 geproduceerd, daarna was het afgelopen met de 650 modelnaam. De auto ging daarna door het leven als BMW 6 GT en was alleen nog verkrijgbaar als 640i of 640d.
Afmetingen
De BMW 650 is in beide generaties dat die beschikbaar was geen kleine jongen. De E63 coupé telt 4,82 meter in lengte, 1,85 meter in breedte en 1,37 meter. De coupé van de generatie jonger is ongeveer even groot. De Gran Coupé is 5,00 meter lang, 1,89 meter breed en 1,39 meter hoog. Een lichtgewicht is hij overigens ook niet. Zo weegt de 650i E63 ruim 1.615 kg, terwijl de G32 650i Gran Coupé met automaat en xDrive dik 1.915 kg weegt!
BMW 650 | |
---|---|
Marktintroductie | 2005 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,82 – 5,00 x 1,85 – 1,89 x 1,37 – 1,39 m |
Wielbasis | 2,78 – 2,96 m |
Inhoud bagageruimte | 450 – 490 l |
Ledig gewicht | 1.615 – 1.915 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.090 – 2.550 kg |
Cilinderinhoud | 4.395 – 4.799 cm3 |
Vermogen | 270 – 300 kW (367 – 407 pk) |
Koppel | 490 – 600 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 4,4 - 5,4 sec |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik | 9,2 – 11,9 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 215 – 286 g/km |
Varianten
De BMW 6 Serie is in drie modelvarianten verkrijgbaar: Coupé, Cabrio en Gran Coupé. Eerstgenoemde is de basisversie, voor de andere twee moet een meerprijs betaald worden. De BMW 6 Serie Cabrio is voorzien van een elektrisch te openen stoffen dak dat na het openen verdwijnt in de kofferbak. De grootste uit de serie is de 6 Serie Gran Coupé. Deze versie is langer dan de Coupé en de Cabrio en heeft twee extra deuren, met achterin voldoende plek voor drie volwassenen. Aan speciale uitvoeringen doet BMW niet echt voor de 6 Serie en dus ook niet voor de 650. Wel is er keuze uit verschillende pakketten om de 650 sportiever of eleganter eruit te laten zien.
Prijzen
De BMW 650 wordt niet meer nieuw geleverd. Wie dus in markt is voor een 650i moet zich dus wenden tot de occasionmarkt. Prijzen voor een BMW 650 occasion lopen uiteen van een kleine 20.000 euro tot boven de 55.000 euro. Uiteraard is de verkoopprijs van de auto afhankelijk van verschillende factoren. Zo hecht men in dit segment veel waarde aan de kilometerstand en ook een sluitende onderhoudshistorie. De optielijst en de carrosserievorm doen veel met de prijs van een BMW 650. Aan de andere kant is de BMW 650 een auto die heel goed zijn waarde vasthoudt. Echt bizarre prijsdalingen zullen uitblijven voor de 6 Serie.
Design
Buitenkant
Een BMW 650 is meestal een tweedeurs coupé of tweedeurs cabriolet, maar later in de productieperiode is ook een zogenaamde ‘vierdeurs coupé’ aan het aanbod toegevoegd. Over het algemeen wordt de BMW 6 Serie gekenmerkt door een elegant, stijlvol en tijdloos design. Alleen de tweede generatie springt eruit met een uitgesproken vormgeving, maar ook daar zijn tegenwoordig de nodige liefhebbers voor.
Binnenkant
Vanbinnen biedt de BMW 6 Serie de voor het merk typerende focus op de bestuurder, met een naar de bestuurder gedraaide middenconsole. Qua design volgt iedere modelgeneratie het BMW design van de betreffende periode, maar in alle gevallen wordt sportiviteit gecombineerd met alle luxe die de bestuurder en zijn passagier(s) zich maar kan/kunnen wensen.
Veiligheid
Alleen de laatste BMW 6 Serie is getest door Euro NCAP, met een prima resultaat van vijf sterren. Ook bij de eerdere modellen zit het met de veiligheid wel goed. Als ‘bijna topmodel’ van de 6 Serie bood de BMW 650 allerlei geavanceerde veiligheidssystemen voor de betreffende periode. Zo had de tweede generatie al ESP en had de cabriolet actieve rolbeugels. Die zijn onder normale omstandigheden uit het zicht, maar komen bij een ongeval razendsnel tevoorschijn om de inzittenden te beschermen.
Alternatieven
Het sportieve luxesegment kent veel spelers. Grote concurrent Mercedes-Benz bood een coupé- en cabrio-versie van de E-Klasse, die net als de 650 beschikken over bergen vermogen en ook een combinatie bieden van sportiviteit en luxe. Hetzelfde geldt voor de Audi A5-modellen, die echter iets minder exclusiviteit uitstralen en ook in een lagere prijsklasse zijn gepositioneerd. Die exclusiviteit vind je meer bij de Audi A7-modellen, al zijn die alleen een directe concurrent voor de latere BMW 6 Serie Gran Turismo.