Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-740-l-01.jpg

BMW 740

1 / 2

BMW 740 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto BMW 740, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

In 1992 wordt de BMW 740 in de hogere klasse geïntroduceerd

Tegen het einde van de tweede bouwserie van zijn hogere klasse serie introduceerde BMW in 1992 Met de nieuwe BMW 740 een tweede V8-model uit de 7-serie. De eerste BMW 740 modellen waren tot 1994 op de markt, uitgerust met een motor met een prestatievermogen van 210 kW (286 pk). Lees meer

Interesse in een BMW 740

BMW 740 tweedehands auto
BMW 740 nieuwe auto
BMW 740 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Ze beschikten reeds over een katalysator. In de derde generatie van de 7-serie, in de jaren 1994/95, bleef BMW deze motor gebruiken voor de BMW 740. Daarna werd de BMW 740 tot aan het einde van de bouwserie in 2001 uitgerust met een 4,4 liter motor. Deze verhoogde de maximale koppel van 400 Newtonmeter (Nm) naar 420 Nm.

De eerste dieselversies van de BMW 740

In de laatste drie productiejaren van de derde generatie van de 7-serie werd de BMW 740 vanaf 1999 voor het eerst als commonrail diesel met een cilinderinhoud van 4,0 liter en een prestatievermogen van 180 kW (245 pk) aangeboden. Daarmee introduceerde de BMW 740 als krachtigste diesel van de Beierse fabrikant de krachtige nieuwe dieselmotoren nu ook in de hogere klasse.

De BMW 740 heeft het meeste succes als diesel

Vanwege de goede verkoopaantallen van het nieuwe dieselmodel in de hogere klasse bood BMW de BMW 740 van 2001 tot 2005 uitsluitend in de dieselversie met V8-motor aan. De BMW 740d met een cilinderinhoud van 4,0 liter kreeg in de nieuwe voertuiggeneratie een iets krachtigere motor met een prestatievermogen van 190 kW (258 pk). Daarmee kon hij in 7,4 seconden van nul naar honderd kilometer per uur accelereren. Met elektronische snelheidsregeling haalde hij een topsnelheid van 250 km/u en het gemiddelde brandstofverbruik lag volgens BMW op 9,8 liter diesel.

Vanaf 2005 wordt de BMW 740 weer als benzinemodel aangeboden

Vanaf 2005 was er dan voortaan ook weer een benzineversie van de BMW 740 verkrijgbaar. De actcilinder had een prestatievermogen van 225 kW (306 pk) en had een maximale koppel van 390 Nm. Dat was voldoende om in 6,8 seconden van nul naar honderd kilometer per uur te kunnen accelereren. De BMW 740 werd zowel met een normale als ook met een verlengde wielbasis als BMW 740Li aangeboden. Het gemiddelde brandstofverbruik lag op 11,2 liter super.

De BMW 740 bepaalt de modelpolitiek in de hogere klasse van BMW

In de bouwserie vanaf 2008 was de BMW 740 naast de BMW 750 het enige model dat nog steeds werd aangeboden nadat het aantal modellen in de hogere klasse van de fabrikant werd verminderd. De BMW 740 was nu met een zescilindermotor in de collectie opgenomen. Hij werd uitgerust met een motor met een kleinere cilinderinhoud van 3,0 liter en had een prestatievermogen van 240 kW (326 pk). Hij accelereerde in 5,9 seconden van nul naar honderd kilometer per uur en haalde met elektronische snelheidsregeling nog steeds een maximumsnelheid van 250 km/u. Dankzij modificaties aan de motoren kon BMW het gemiddelde brandstofverbruik verlagen naar 9,9 liter. Dat kwam overeen met een CO2-uitstoot van 232 g/km. De BMW 740 was uitsluitend verkrijgbaar als sedan met een automatische zesversnellingsbak met een normale wielbasis of in de lange versie met een verlengde wielbasis.

Beoordelingen voor BMW 740

20 Beoordelingen

4,9