Actueel aanbod voor BMW 2000
-
BMW 318 Touring E46 | M-sportonderstel | Airco | Garantie
€ 4.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 152.901 km
- 03/2000
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
8,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
194 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2400 Mol -
BMW 316 316i
€ 1.250,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 248.000 km
- 07/2000
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
7,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
187 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1410 Waterloo -
BMW 318 318i
€ 2.000,-Geen informatie- 180.000 km
- 04/2000
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
0,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1800 Vilvorde -
BMW 318 318i
€ 3.700,-Geen informatie- 188.000 km
- 08/2000
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
8,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
192 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-8600 Diksmuide -
BMW 520 520i
€ 5.899,-Geen informatie- 217.366 km
- 04/2000
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2550 Kontich -
BMW 530 530i Special Equipment 2
€ 9.000,-Geen informatie- 290.000 km
- 11/2000
- 170 kW (231 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
9,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6061 montignie sur sambre -
BMW 320 320iA //12Mois de garantie
€ 4.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 169.234 km
- 04/2000
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
238 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1440 Wauthier-Braine -
BMW BMW Tds
€ 1.500,-Geen informatie- 250.000 km
- 10/2000
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2100 Antwerpen -
BMW 323 323 Ci
€ 4.500,-Geen informatie- 174.059 km
- 04/2000
- 125 kW (170 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-3550 Heusden-Zolder
Highlights van BMW 2000
- Rijden in een stukje BMW-geschiedenis
- Onderscheidend en stijlvol design
- Krachtige motoren
- Gegarandeerd aandacht van liefhebbers
Welke BMW 2000-modellen zijn leverbaar?
De geschiedenis van de BMW 2000 begint bij de productie van de nieuwe klasse in 1962. BMW is opgericht in 1917 en ontwerpt naast auto's ook motoren voor militaire vliegtuigen. Na de Tweede Wereldoorlog komt het bedrijf in financiële problemen. De nieuwe klasse weet niet alleen BMW van een faillissement te redden, maar slaagt er ook in het bedrijf een goede reputatie te bezorgen op het gebied van luxe sedans.
De BMW 2000 werd geïntroduceerd in 1966 als een onderdeel van de Neue Klasse, die oorspronkelijk in 1962 was gestart met de 1500. Deze serie werd goed ontvangen vanwege zijn innovatieve ontwerp, zijn prestaties en zijn stuurdynamiek, eigenschappen die destijds niet gebruikelijk waren in de middenklasse. De Neue Klasse omvatte sedans en coupés met verschillende motorvarianten, waarbij de 2000 een van de meer krachtige en luxe modellen was.
De eerste auto van de nieuwe klasse is de BMW 1500 met een 4-cilinder M10-motor. Dit model was deels ontworpen door de Italiaanse Giovanni Michelotti, waardoor het uiterlijk van de 1500 raakvlakken heeft met Italiaanse auto's uit dezelfde tijd. De 1500 is een sedan met vier deuren en een 1,5-liter motor die 75 pk produceert. Al snel is dit model een favoriet van het publiek, De recensies van experts zijn tevens lovend.
Nauwelijks een jaar later komt BMW al met de BMW 1800 en de BMW 1800 TI. Beide beschikten over een 1,8-liter motor en daarmee over respectievelijk 90 en 110 pk. Afgezien van het vermogen, heeft de 1800 veel gemeen met de 1500, zoals dezelfde carrosserie. De 1800 TI wordt veel gebruikt (met succes) in races.
Omdat er slechts 18.417 exemplaren van de 1800 TI zijn geproduceerd, is dit een relatief zeldzaam model vandaag de dag. In 1965 worden de BMW 2000C en de 2000CS op de markt gebracht, de eerste coupé-varianten van de nieuwe klasse. In 1966 wordt daar de BMW 2000 sedan aan toegevoegd, die tot en met 1972 wordt gemaakt.
Een overzicht van BMW 2000-modellen:
- BMW 1500
- BMW 1800
- BMW 1800 TI
- BMW 2000 C
- BMW 2000 CA
- BMW 2000 CS
- BMW 2000 TI
- BMW 2000 TII
Modellen en uitvoeringen BMW 2000
De BMW 2000
De 2000 is bedoeld als een luxere versie van de 1800 en is ontworpen met kenmerkende wijde achterlichten en rechthoekige koplampen. In Amerika, waar deze rechthoekige lampen niet voldoen aan de toenmalige richtlijnen, heeft de 2000 een andere grille met vier ronde lampen. De 2000 TI staat qua design dichter bij de eerder geproduceerde 1800, net als de TI-lux. De TI-lux beschikt over een hoogwaardiger interieur dan de rest van de 2000-serie, met een met hout afgewerkt dashboard en optionele met leer beklede stoelen. Niet alleen door het uiterlijk van de 2000-serie worden deze modellen in de jaren 60 zeer goed verkocht. Ook het interieur en de stabiliteit van de auto's worden nog steeds geroemd. Voor een relatief grote sedan presteert de 2000 goed in de bochten.
Motoren en varianten
De BMW 2000 deelt zijn 1.990 cc motor met een vermogen van 100 pk met de BMW 2000C. De 2000 TIdaarentegen, krijgt de krachtigere motor van de 2000CS en heeft daarmee 20 pk meer. Verder verschijnt in 1969 de BMW 2000 TII, de eerste BMW met een injectiemotor, die 130 pk produceert. De TII is daarmee het snelste model uit de range en ook het duurste (destijds zo'n 14.290 Deutsche Mark, wat 6.000 Mark meer is dan de BMW 1500 van zeven jaar eerder). Voor deze prijs is de TII wel exclusief: slechts 2.000 exemplaren worden geproduceerd.
De BMW 2000 viel op door zijn moderne en functionele ontwerp. De auto had een kenmerkende driedelige grille en ronde koplampen, die later iconisch zouden worden voor het merk. Het interieur bood een hoog niveau van comfort en luxe voor zijn klasse, met een goed ontworpen dashboard en hoogwaardige materialen.
Opvolger
De BMW 2000 serie werd uiteindelijk opgevolgd door de BMW 5 Serie in de vroege jaren '70, maar de invloed van de Neue Klasse, met de 2000 als een van de hoogtepunten, blijft voelbaar in de identiteit en het succes van BMW tot op de dag van vandaag. De BMW 2000 en zijn varianten worden nu beschouwd als klassiekers en zijn populair bij verzamelaars en liefhebbers van historische voertuigen.
Hoeveel kost een BMW 2000?
Nieuwprijzen
Het spreekt voor zich dat de BMW 2000 niet meer nieuw verkrijgbaar is. Het is echter wel mogelijk om een gerestaureerde auto te kopen die qua look & feel als nieuw is. Je moet je dan wel realiseren dat je de hoofdprijs betaalt.
Prijzen voor occasions
Het aanbod van BMW 2000 occasions is vrij beperkt. Dat komt omdat de meeste exemplaren al uit het straatbeeld zijn verdwenen. En als ze te koop worden aangeboden, zijn ze vaak zo weer verkocht. De BMW 2000 is namelijk geliefd onder verzamelaars.
Occasionprijzen BMW 2000-serie
- BMW 2000 C – vanaf 19.000 euro
- BMW 2000 CA – vanaf 20.000 euro
- BMW 2000 CS – vanaf 22.000 euro
- BMW 1800 Sedan – vanaf 29.000 euro