Actueel aanbod voor Bugatti
-
Bugatti Veyron 16.4 / First Owner / German
€ 1.499.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 13.460 km
- 08/2006
- 736 kW (1.001 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
23,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
574 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8530 Harelbeke -
Bugatti Chiron Blue Carbon / Available!
€ 3.490.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 2.800 km
- 06/2017
- 1.103 kW (1.500 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
22,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
516 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8530 Harelbeke
Specialiteiten van Bugatti:
- Bugatti staat bekend om zijn supersnelle hypercars op basis van de Veyron en de Chiron.
- Het merk heeft al meermaals het record van snelste productiewagen ter wereld gebroken.
- Naast de extreme prestaties staat Bugatti ook bekend voor zijn ultraluxueuze afwerking aan boord.
- Het merk maakt ook unieke creaties volledig naar wens van de klant.
Korte geschiedenis van Bugatti
Bugatti werd opgericht door Ettore Bugatti, een Italiaan die het bedrijf oprichtte in Molsheim, in de Elzas, een gebied dat toen nog deel uitmaakte van het Duitse rijk, maar dat tegenwoordig in Frankrijk ligt. Bugatti stond bekend voor zijn gevoel voor detail en de hoogwaardige afwerking van zijn wagens. Na de Eerste Wereldoorlog kwam de productie echt op gang en begon Bugatti ook racewagens te bouwen, die successen haalden in verschillende Grote Prijzen en zelfs in de 24 Uur van Le Mans, een legendarische race die het merk twee keer won.
De Tweede Wereldoorlog verwoestte echter de fabriek en kort nadien kwam Ettore Bugatti te overlijden, waarna zijn bedrijf afbrokkelde en in 1952 de deuren sloot. Er kwamen diverse pogingen om het merk te doen herleven, maar pas met de overname van het merk door de Italiaanse ondernemer Romano Artioli kwamen er ook nieuwe auto’s in de vorm van de EB110, al moesten de boeken opnieuw toe in 1995.
In 1998 werd het merk dan overgenomen door de Volkswagen-groep, die onder leiding van Ferdinand Piëch het kapitaal voorzag om de Veyron te bouwen, de allereerste straatauto met meer dan 1.000 pk en een topsnelheid van meer dan 400 km/u. De Veyron werd in 2016 opgevolgd door de Chiron, die nog steeds in productie is. Tegenwoordig is Bugatti grotendeels in handen van het Kroatische Rimac, dat de deuren opent voor een elektrische toekomst van het merk, al zou de volgende generatie nog steeds gebruik maken van verbrandingsmotoren.
Modellen en varianten
Het huidige gamma van Bugatti is volledig gebaseerd op de Chiron, die op zich reeds uitverkocht is, maar waarvan de varianten nog steeds te koop zijn. De Mistral is de zeer beperkte roadsterversie van de Chiron, terwijl de Bolide een extreem model is speciaal voor op het circuit.
- Bugatti Chiron
- Bugatti Mistral
- Bugatti Bolide
Overzicht modellen Bugatti per categorie
Hypercars
Model | Koetswerkvorm | Motoren | Cilinderinhoud | Vermogen in kW (pk) | CO2-uitstoot in g/km |
---|---|---|---|---|---|
Chiron | Coupé | Benzine | 8 liter | 1.103-1.177 (1.500-1.600) | 572 |
Mistral | Cabrio | Benzine | 8 liter | 1.177 (1.600) | Niet bekend |
Bolide | Coupé | Benzine | 8 liter | 1.177 (1.600) | Niet bekend |
Prijzen
Nieuwe prijzen Bugatti
Bij een exclusief merk van hypercars horen ook exclusieve prijzen. De minst zeldzame Bugatti is de Chiron, waarvan er 500 exemplaren worden gebouwd voor een basisprijs van 2,4 miljoen euro – en elke personalisatie brengt ook een meerprijs met zich mee. De Mistral wordt in een oplage van slechts 99 exemplaren gebouwd voor een stukprijs van maar liefst 5 miljoen euro. De Bolide is nog wat zeldzamer met een oplage van 40 exemplaren, maar hij is ook iets goedkoper. Je hoeft slechts 4 miljoen euro over te maken om een van de gelukkige eigenaars te zijn – al zijn alle exemplaren intussen al uitverkocht.
Tweedehandsprijzen Bugatti
Grijp je naast een van de felbegeerde productieslots van Bugatti, dan kan je altijd je geluk wagen op de tweedehandsmarkt. De Veyron, het eerste model van de renaissance van het merk, is te vinden vanaf ongeveer 1,5 miljoen euro voor een exemplaar dat correct onderhouden is. Voor een tweedehands Chiron betaal je minstens 3,5 miljoen euro. Voor meer zeldzame modellen zal je de meest exclusieve veilingen van huizen als RM Sotheby’s en Bonhams in het oog moeten houden. Sommige klassieke Bugatti’s zijn al voor minder dan 1 miljoen euro te vinden.
Alternatieven voor Bugatti
In deze prijsklasse hoeven de meeste klanten niet te kiezen tussen het ene of het andere model om toe te voegen aan hun verzameling. Toch wordt het Zweedse Koenigsegg vaak in dezelfde adem genoemd, ook omdat beide bedrijven strijden om de titel van snelste straatlegale productiewagen. Andere begeerde hypercars zijn de exclusiefste modellen van Ferrari, McLaren en zelfs Porsche. Ook Rimac, dat tegenwoordig eigenaar is van Bugatti, heeft de elektrische hypercar Nevera in zijn gamma zitten.