Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
citroen-c-zero-l-01.jpg

Citroen C-Zero

1 / 4
citroen-c-zero-l-01.jpg
citroen-c-zero-l-02.jpg
citroen-c-zero-l-03.jpg
citroen-c-zero-l-04.jpg

Citroen C-Zero Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Citroen C-Zero, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De Citroën C-Zero wordt in 2010 de eerste e-auto van het merk

Terwijl veel Europese autofabrikanten wegens de stijgende belangstelling voor elektrische aandrijvingen onderzoek deden naar hybride aandrijvingen en deze uiteindelijk in serieproductie namen, maakten Japanse producenten zoals Mitsubishi Motors gebruik van hun sinds de jaren '90 verworven technologische voorsprong om auto's voor alledag te ontwikkelen die hun aandrijvingsenergie uitsluitend uit heroplaadbare accu's aan boord halen. Lees meer

Interesse in een Citroen C-Zero

Citroen C-Zero tweedehands auto
Citroen C-Zero dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Japanners hoorden eind 2010 met hun Mitsubishi I Miev gedoopte miniauto tot de pioniers op de markt van de e-auto's. Het Franse autoconcern Peugeot-Citroën maakte gebruik van de Japanse techniek door in het kader van een samenwerking een kleine sedan onder haar eigen merk op de markt te brengen. Daardoor kwamen er nog twee versies van de Mitsubishi i MiEV naar Europa die qua bouw iets gewijzigd waren: de Peugeot iOn en de Citroën C-Zero, die vanaf 2010 voor de eerste klanten beschikbaar was en vooral als leasevoertuig een innovatief alternatief voor zakelijk rijders moet vormen.

Optimaal ruimtegebruik in de vierdeurs Citroën C-Zero

De Citroën C-Zero wordt net als zijn zustermodellen in Japan gebouwd en rolt uitsluitend als vierdeurs model van de band. Met een lengte van 3,47 meter, een breedte van 1,47 meter en een hoogte van 1,60 meter hoort de Citroën C-Zero tot de economyklasse. Een bijzonder kenmerk van de constructie zijn de korte overhangen, die een optimaal ruimtegebruik mogelijk maken. Daarnaast is de licht gewelfde, ver naar beneden reikende voorruit van de C-Zero die in dezelfde lijn loopt als het radiatorrooster karakteristiek. Dankzij de wielbasis van circa 2,55 meter beschikt de Citroën C-Zero over vier zitplaatsen en een bagageruimte met een laadvolume van circa 165 liter.

De aandrijftechniek van de Citroën C-Zero

Voor de aandrijving is de Citroën C-Zero uitgerust met een elektromotor achterin de auto met een vermogen van 49 kW (67 pk). Zijn energie haalt deze motor uit een lithium-ionen-accupack, welke uit 88 cellen bestaat. Als interne energiebron kan het economymodel bovendien gebruik maken van een systeem ter terugwinning van remenergie. Volledig opgeladen stellen de accu's de Citroën C-Zero genoeg reserves ter beschikking om met enkel de elektrische aandrijving emissievrij circa 150 kilometer af te kunnen leggen. De maximumsnelheid van de elektrische auto ligt volgens de fabrikant op 130 kilometer per uur.

Snel opladen van de accu's in de Citroën C-Zero in 30 minuten

De oplaadtijd van de accu's van de Citroën C-Zero bedraagt aan een normale wandcontactdoos circa zes uur. De Citroën C-Zero kan echter sneller weer gebruikt worden wanneer de accu's aangesloten worden op een sterkstroom stopcontact. Dan kan 80 procent van de accucapaciteit binnen een half uur weer opgeladen worden.