Sterke punten
- Efficiënte motoren
- Enorm veelzijdig aanbod
- Ook als elektrische ë-Jumper
Zwakke punten
- Verouderde basis
- Rumoerige rijervaring
- Weinig comfort of luxe
Citroen Jumper Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Citroen Jumper, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Citroën Jumper
-
Citroen Jumper MARCHAND OU EXPORT ! MOTEUR HS, 2.2 HDi L3H2
€ 2.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 235.561 km
- 11/2009
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
8,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-7110 Strépy-Bracquegnies -
Citroen Jumper 33 2.2 HDI L1H1 Comfort
€ 13.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 101.871 km
- 05/2015
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
-
184 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3200 Aarschot -
Citroen Jumper 2.0//L4 H2//165Pk//Camera//GPS//€23490 Ex Btw
€ 28.420,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 29.092 km
- 07/2022
- 121 kW (165 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3460 Assent -
Citroen Jumper L3H2 Full Electrique
€ 40.550,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 3.022 km
- 11/2022
- 100 kW (136 PK)
- Leasingwagen / bedrijfswagen
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
12,5 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9300 Aalst -
Citroen Jumper 2454 22500ex L4H2 Business
€ 27.225,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 167.733 km
- 06/2017
- 120 kW (163 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
6,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
162 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9170 St.-Gillis-Waas -
Citroen Jumper E-Jumper L3H2 E-Jumper L3H2 electric 120 club
€ 69.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 5 km
- 08/2022
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8900 Ieper -
Citroen Jumper 2.0 HDi L3 / Dakdrager / Trekh / €15.529 Ex BTW
€ 18.790,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 109.284 km
- 07/2019
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-3950 Bocholt -
Citroen Jumper 2.0 HDi L2H1 Seduction
€ 3.500,-Geen informatie- 163.000 km
- 03/2014
- 120 kW (163 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
7,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6670 gouvy -
Citroen Jumper 2.2 HDi L2
€ 2.500,-Hele goede prijs- 177.597 km
- 03/2007
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7070 Le Roeulx -
Citroen Jumper 2.0 BlueHDi L2H2 3 PLACES
€ 14.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 65.500 km
- 04/2017
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
6,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
159 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4400 Flémalle -
Citroen Jumper 2.2 HDi L3 FAP (EU5)
€ 2.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 230.000 km
- 12/2024
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1457 walhain -
Citroen Jumper 30 DEPANNEUSE permis B
€ 12.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 182.500 km
- 08/2010
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
8,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
235 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1730 Asse -
Citroen Jumper Citroën Jumper 2.2 2013 euro5 159.000km
€ 7.250,-Goede prijs- 159.000 km
- 01/2013
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6030 Charleroi -
Citroen Jumper 2.2 HDi Plus Intercooler
€ 1.200,-Hele goede prijs- 203.000 km
- 07/2006
- 74 kW (101 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
9,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7608 wiers -
Citroen Jumper 2.2 HDi L4H3 Loisir FAP (EU5)
€ 9.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 60.000 km
- 05/2013
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
8,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1480 Tubize -
Citroen Jumper
€ 3.995,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 230.138 km
- 04/2008
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8800 Roeselare -
Citroen Jumper 2.0 HDi 8 PLACES LONG CHÂSSIS EURO 5
€ 7.450,-Correcte prijs- 273.000 km
- 07/2013
- 94 kW (128 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
7,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
172 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-6020 Charleroi -
Citroen Jumper 2.0 HDi L3H2 / Navi / Camera / BTW aftrekbaar
€ 19.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 44.867 km
- 02/2019
- 96 kW (131 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
-
159 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3670 Gruitrode -
Citroen Jumper 2.2 BlueHDi L2H2 Club S/S (EU6.3)
€ 19.900,-Hele goede prijs- 57.000 km
- 11/2021
- 103 kW (140 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
6,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
159 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4880 Aubel -
Citroen Jumper 33 L2H3 2.2 HDI 100 Confort
€ 4.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 194.000 km
- 09/2008
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
7,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-5100 Namur
Interesse in een Citroën Jumper
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Citroën C6 3.0 V6 HDi – Als op een wolk
Special: Citroën DS 1973 – Waarom moet hij weg?
Citroën Ë-C4: eigenzinnig en elektrisch
Test: Citroën C3 – Wanneer Citroën echt opnieuw Citroëns maakt
Test: Citroën C3 Picasso – Als het om de ruimte gaat
Citroën C5 Aircross Hybrid: gewatteerd comfort, gewatteerd vermogen
Alternatieve modellen
Goede redenen
Zoek je een flinke bestelwagen tegen een aanvaardbare prijs, dan moet je zeker de Citroën Jumper overwegen. Dankzij de samenwerking met andere merken bleven ontwikkelingskosten namelijk beperkt, en dat merk je ook in je portemonnee.
Toch is de Jumper, net als zijn broertjes bij Fiat en Peugeot, één van de veelzijdigste bestelwagens op de markt. Naast talrijke hoogte- en lengtematen kan je ook kiezen uit verschillende indelingen of opbouwen.
De Jumper mag dan alweer mee gaan sinds 2006, dat zou je op basis van zijn motoren niet zeggen. In 2019 ging de bestelwagen namelijk nog onder het mes, met modernere diesels tot gevolg.
Daarnaast kreeg de Jumper ook gezelschap van een elektrische variant onder de noemer ë-Jumper. Die biedt een rijbereik van bijna 250 kilometer.
Belangrijke gegevens
Motoren
De Citroën Jumper is al op de markt sinds 2006, net als de technisch verwante Fiat Ducato en Peugeot Boxer. In die tijd werd het motorengamma maar liefst drie keer aangepast om steeds weer te beantwoorden aan moderne maatstaven.
Aanvankelijk werd de Citroën Jumper gelanceerd met de keuze uit twee motoren: een 2.2-liter dieselblok van eigen makelij en een 3.0-liter dieselblok uit de rekken van Iveco. In het eerste geval bracht de motor 100 of 120 pk naar de voorwielen, en de 3.0-litermotor produceerde 160 pk. De update in 2011 voerde alle motoren op, waardoor je dezelfde 2.2 kreeg met 110, 130 of 150 pk en het 3.0-literblok goed was voor 177 pk. De belangrijkste wijziging kwam echter in 2016, want toen werd het complete gamma vervangen door een reeks 2.0-liter dieselmotoren met AdBlue-systeem. Dat BlueHDI-blok produceerde 110, 131 of 163 pk.
Het huidige motorengamma van de Jumper stamt uit 2019, wanneer Citroën een laatste wijziging uitvoerde. Toen werden alle motoren terug 2.2 liter groot, al ging het wel om nieuwe blokken die eveneens over AdBlue-inspuiting beschikten. Het vermogen varieert nu over 120 pk, 140 pk of 165 pk.
Daarnaast biedt Citroën sinds 2021 ook een zuiver elektrische variant van zijn Jumper aan, de ë-Jumper. Die beschikt over een enkele elektromotor met 122 pk voorin, die zijn stroom haalt uit een accupakket van naar keuze 37 of 75 kWh groot. Het rijbereik varieert dus significant afhankelijk van de gekozen versie, waarbij de eerste tot 117 en de tweede tot 248 kilometer op een volle lading stroom moet geraken. Opladen kan tot snelheden van 50 kW, waarmee de grootste accu aan een snellader in minder dan een uur terug 80% capaciteit bereikt.
Afmetingen
De Jumper is de grootste bestelwagen van Citroën, dus zijn afmetingen liegen er niet om. In zijn kleinste L1H1-vorm is de bus al 4,96 meter lang, 2,05 meter breed en 2,25 meter hoog. De grootste Jumper, de L4H3, meet dan weer 6,36 meter lang en 2,76 meter hoog. De binnenruimte varieert dus evenzeer als de buitenmaten. Zo is de laadruimte van de kleinste variant 2,67 meter lang en kan je er 8 kubieke meter lading kwijt, terwijl de grootste goed voor wel 17 kubieke meter dankzij een vloer van 4,07 meter lang. Kijken we naar het toegelaten gewicht, dan kan de reguliere Jumper tot 1.868 kilogram dragen terwijl de ë-Jumper beperkt is tot 1.015 kilogram lading.
Varianten
De Citroën Jumper is beschikbaar in heel wat vormen en maten. Zo kan je kiezen uit vier lengtes (4,96 meter, 5,41 meter, 6 meter of 6,36 meter) en drie hoogtes (2,25 meter, 2,52 meter en 2,76 meter). Daarnaast kan je ook de indeling van je Jumper naar wens aanpassen, waarbij er versies met dubbele cabine beschikbaar zijn maar ook exemplaren met een aangepaste opbouw achterop. Zo kan je de Jumper als dieplader, takelwagen of gewoon vrachtwagen laten bouwen, en zie je hier en daar zelfs campers op basis van de Citroën.
Prijzen
Ga je naar de dealer voor een nieuwe Citroën Jumper, dan betaal je er minstens 26.000 euro exclusief BTW. Voor dat geld krijg je dus een L1H1-versie mee met de 2.2-liter BueHDI-dieselmotor met 120 pk. De langste variant, de L4H3, start aan 35.530 euro exclusief BTW. Moet het een elektrische ë-Jumper zijn, dan mag je rekenen op tenminste 57.990 euro exclusief BTW voor een exemplaar met 37 kWh-batterij en 66.380 euro exclusief BTW voor eentje met de 75 kWh-accu. Die laatste is dan meteen een L3-variant aangezien het korte chassis niet genoeg ruimte biedt voor de grote accu.
Zoek je tweedehands naar een Citroën Jumper, dan merk je dat de prijzen enorm variëren. Dat ligt er natuurlijk aan dat de Jumper al sinds 2006 op de markt is, en ze doorgaans ook afgemat worden als werkpaard. Zo tik je al een vroege Jumper op de kop vanaf 3.000 euro, maar voor een exemplaar van na de meest relevante facelift (in 2015) kost je zo’n 10.000 euro. Wil je een gebruikte ë-Jumper, dan kan je best lang zoeken. De auto is namelijk nog niet lang op de markt en werd ook niet vaak verkocht in België, maar buiten onze landsgrenzen vind je exemplaren vanaf zo’n 50.000 euro.
Design
Buitenzijde
De Citroën Jumper gaat alweer mee sinds 2006, al zou je dat misschien niet zeggen. De bus ruilde zijn oude snuit namelijk al in 2015 in voor een nieuwer, strakker exemplaar met plattere koplampen en een meer uitgesproken grille met een moderner Citroën-logo. Verder naar achter bleef alles wel onveranderd, maar veel hoogstand verwacht men op vlak van design doorgaans toch niet van een bestelwagen. Zo werd de Jumper ook functioneel vormgegeven en valt hij eigenlijk nog niet uit de boot ten opzichte van andere, modernere bestelwagens.
Binnenzijde
Ook binnenin staat functionaliteit centraal en is er dus weinig plaats voor vormelijk vertier. Je vindt er een rechtlijnig dashboard met onwezenlijk veel opbergvakken, dat stiekem grotendeels meegaat sinds de lancering in 2006. Een aantal elementen werd wel veranderd, maar het algehele design bleef gelijkaardig. Dat geldt ook voor de zitruimte, waar je de keuze krijgt uit twee individuele stoelen of een bestuurdersstoel met een tweezitsbank ernaast. Wat je ook kiest: reken niet op een overdaad aan comfort binnenin de Jumper.
Veiligheid
De Citroën Jumper werd al een aantal keer op veiligheid getest door de Euro NCAP, en de laatste keer kreeg die een bronzen waardering. Dat is aanzienlijk slechter dan het platinium dat de Fiat Ducato in 2022 nog verkreeg, maar die werd dan ook grondiger geüpdatet in 2021 terwijl de veiligheidsuitrusting van de Citroën nog stamt uit 2015. Zo vind je wel een airbag voor de bestuurder maar is een exemplaar voor de passagier optioneel. Dat geldt ook voor zaken als een botspreventiesysteem, een rijstrookwaarschuwing en een dodehoekassistent.
Alternatieven
De meest voor de hand liggende concurrenten voor de Citroën Jumper zijn zijn technische broertjes, de Peugeot Boxer en Fiat Ducato. Die laatste neemt echter de overhand door zijn recentere facelift. Hetzelfde geldt voor de Opel Movano, die sinds kort eveneens de basis van deze drieling gebruikt. Daarnaast is de Renault Master een oude rivaal, net de Ford Transit en de Iveco Daily. Mag het wat chiquer, dan kan je bij Mercedes aankloppen voor een Sprinter of bij Volkswagen voor een Crafter.