Sterke punten
- Compacte buitenmaten
- Slimme binnenruimte
- Volwassen rijgedrag
Zwakke punten
- Beperkte veiligheidsuitrusting
- Zwakke motoren
- Weinig geluidsisolatie
Citroen Nemo Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Citroen Nemo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Citroën Nemo
-
Citroen Nemo 1.4i Attraction
€ 3.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 122.000 km
- 11/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
6,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
152 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1703 Schepdaal -
Citroen Nemo 1.3 HDi Multispace Start
€ 3.300,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 99.822 km
- 02/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
107 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7850 Edingen -
Citroen Nemo Nemo+1.4i+Multispace
€ 1.700,-Goede prijs- 245.000 km
- 06/2010
- 54 kW (73 PK)
- Tweedehands
- 3 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
6,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1480 Clabecq -
Citroen Nemo 1.3 HDi Seduction ( vente export ! marchand )
€ 4.990,-€ 3.799,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 133.300 km
- 03/2014
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
4,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7900 Leuze-En-Hainaut (Ath - Tournai) -
Citroen Nemo HDi 75 Multispace
€ 6.000,-Correcte prijs- 58.100 km
- 01/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7080 frameries -
Citroen Nemo 1.3 HDi Multispace EURO 5 2 PORTES LAT 5 PLACES
€ 3.400,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 199.700 km
- 07/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4432 Alleur Ans -
Citroen Nemo Nemo 1.4 HDi
€ 6.000,-Correcte prijs- 26.185 km
- 12/2008
- 50 kW (68 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7530 Gaurain-Ramecroix -
Citroen Nemo 1 an de garantie
€ 4.249,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 140.000 km
- 08/2008
- 54 kW (73 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
1,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1474 Genappe -
Citroen Nemo 1.3 HDi Seduction BTE AUTO START/STOP CRUISE
€ 6.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 107.537 km
- 04/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
112 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5070 Vitrival -
Citroen Nemo 1.4 HDi 68cv / Gyrophare / (Marchand ou Export)
€ 3.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 142.164 km
- 03/2010
- 50 kW (68 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7033 Cuesmes -
Citroen Nemo 1.3 HDi Airco FAP (EU5)
€ 4.300,-Correcte prijs- 153.000 km
- 09/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4690 Bassenge -
Citroen Nemo HDi 75 Attraction
€ 2.700,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 138.000 km
- 06/2014
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1420 Braine l'Alleud -
Citroen Nemo 1.3 HDi Easy Pack FAP (EU5)
€ 3.000,-Hele goede prijs- 111.010 km
- 10/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6717 Attert -
Citroen Nemo 1.3Hdi - MOTEUR HS / GEBROKEN MOTOR 78000Km
€ 2.400,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 87.000 km
- 09/2016
- - kW (- PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-8511 Aalbeke -
Citroen Nemo HDI 75 FAP année 2012 clim 252000km
€ 2.350,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 252.000 km
- 06/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-5100 Namur -
Citroen Nemo 1.3 HDi Easy Pack FAP (EU5)
€ 6.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 65.881 km
- 06/2015
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7370 Dour -
Citroen Nemo 1.3 HDi Seduction
€ 5.999,-Correcte prijs- 90.000 km
- 02/2016
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5330 Assesse -
Citroen Nemo utilitaire
€ 2.499,-Correcte prijs- 232.500 km
- 10/2012
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
-
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4840 welkenraedt -
Citroen Nemo 1.3 HDi -1er Propriétaire - Euro 5
€ 4.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 163.802 km
- 05/2013
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
4,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6043 Ransart -
Citroen Nemo 1.3 HDi *** UTILITAIRE / 2 PLACES ***
€ 3.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 215.536 km
- 04/2014
- 55 kW (75 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6040 Jumet
Interesse in een Citroën Nemo
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Citroën C6 3.0 V6 HDi – Als op een wolk
Special: Citroën DS 1973 – Waarom moet hij weg?
Citroën Ë-C4: eigenzinnig en elektrisch
Test: Citroën C3 – Wanneer Citroën echt opnieuw Citroëns maakt
Test: Citroën C3 Picasso – Als het om de ruimte gaat
Citroën C5 Aircross Hybrid: gewatteerd comfort, gewatteerd vermogen
Alternatieve modellen
Goede redenen
Heb je een klein bedrijf in een stedelijke omgeving, dan kan je maar moeilijk om deze Citroën heen kijken. Hij biedt het gebruiksgemak en de laadruimte van een bestelwagen, maar dan in een veel compactere vorm.
In bestelwagenvorm is de laadruimte van de Nemo zelfs zo ruim, dat je er een volledig Europallet in kwijt kan. Dat zou je hem op het oog niet nageven…
Daarnaast kon je de Nemo ook als ‘Multispace’ met vijf zitplaatsen bestellen, zodat hij plots de ideale, compacte gezinswagen werd.
Omdat de Nemo, net als de Fiorino en de Bipper, zijn platform deelt met de Fiat Punto, beschikt de auto over verrassend volwassen rij-eigenschappen.
Belangrijke gegevens
Motoren
De Citroën Nemo deelt zijn platform met de Fiat (Grande) Punto, en ook de motoren zijn daar dus afkomstig. De Nemo koos echter enkel voor de zwakkere blokjes, dus het aanbod is aanzienlijk beperkter.
Zo stond er doorheen het leven van de Citroën slechts één benzinemotor in het aanbod, een 1.4-literblokje zonder turbo. In die vorm stuurde de Nemo 73 pk naar de voorwieltjes. De benzinemotor bleef echter maar in het gamma tot 2010, wanneer enkel de dieselmotoren overbleven. Daar ging het aanvankelijk eveneens om een 1.4-literblok van de Hdi-familie van Citroën en Peugeot, goed voor een vermogen van 70 pk op de voorwielen. Later kreeg de Nemo de 1.3-liter MultiJet-motor van Fiat, waarmee hij 75 pk haalde.
Afmetingen
Het grootste verkoopargument voor de Citroën Nemo waren zijn kleine afmetingen. Zo is het bestelbusje maar 3,86 meter lang, 1,71 meter breed en 1,72 meter hoog. Daarmee is hij bijna een halve meter korter dan een Citroën berlingo van die tijd. De Nemo is zelfs compacter dan een Citroën C3 stadswagen, en dus minstens even eenvoudig om te parkeren.
Ondanks die beperkte buitenmaten is de Nemo toch een klein ruimtewonder binnenin. Zo vind je voorin riant plaats voor twee, en is de laadruimte in de bestelwagenversie groot genoeg om er een compleet Europallet in te transporteren. Kies je voor de ‘Multispace’-personenversie, dan vind je een bank achterin voor drie personen, en nog eens 356 liter koffervolume daarachter.
Varianten
De Citroën Nemo was verkrijgbaar in twee varianten: als Nemo Van (bestelwagen) en als Nemo Multispace (personenwagen). Niet alleen het aantal zitplaatsen, maar ook de uitrusting variëerde aanzienlijk. Zo kreeg de gezinswagen standaard elektrische ramen, schuifdeuren achteraan, centrale vergrendeling en zij- en passagiersairbags terwijl de bestelwagen enkel een airbag voor de bestuurder bood.
Prijzen
De Citroën Nemo is niet meer nieuw verkrijgbaar, dus je bent aangeweze op de tweedehandsmarkt indien je er eentje wil. Daar vind je vroege bestelwagens met de oude 1.4-liter dieselmotor vanaf nog geen 3.000 euro, en voor eentje van na 2011 met de nieuwere 1.3-diesel moet je eerder 5.000 euro over hebben. Een knap onderhouden Nemo Multispace van de latere bouwjaren kost je nog steeds niet zoveel: reken op ongeveer 7.000 euro.
Design
Buitenzijde
De Citroën Nemo, Peugeot Bipper en Fiat Fiorino/Qubo delen het grootste deel van hun design, op een paar details na. Zo verschillen de motor- en achterklep enigszins om een eigen plaatsing van de merktekens toe te laten. De samenwerking werd enigszins gedomineerd door Fiat, die de busjes mocht bouwen op de basis van zijn Grande Punto. Toch past de Nemo ook mooi binnen het gamma van Citroën aangezien bij het design een mooie compromis gevonden werd tussen de elementen van de Fiat Doblo en die van de ook gelijkaardige Citroën Berlingo en Peugeot Partner. Zo voelt de Nemo gewoon aan als het kleinere broertje van de iconische Berlingo.
Binnenzijde
Binnenin bleef alles wel wat meer herkenbaar als komende van Fiat. Zo herkennen Punto-rijders waarschijnlijk het stuurwiel en ook de metertjes en de versnellingspook nemen eerder een Fiat-stijl aan dan een Citroën- of Peugeot-stijl. Verder ziet het interieur er in de bestelversies vooral utilitair uit, maar de Multispace-personenversie giet daar Citroën-gewijs een guitiger sausje over. Dat bereikt de gezinswagen dankzij grappige kleurtjes en motiefjes voor de bekleding, terwijl je tegen een meerprijs zelfs een multifunctiestuur kon krijgen.
Veiligheid
De Citroën Nemo kwam er niet te best vanaf in zijn Euro NCAP-botsproeven. Zo behaalde hij amper drie op vijf sterren, en dat ligt natuurlijk aan de beperkte veiligheidsuitrusting van zijn basisversies. Zo zijn er geen airbags achterin, zijn zijdelingse gordijnairbags en zelfs een airbag voor de voorste passagier optioneel voor de bestelwagen en werd het model pas standaard uitgerust met stabiliteitscontrole (ESP) nadat hij tijdens de ‘moose-test’ uitgevoerd door de Duitse ADAC kantelde in 2010. Voor de Multispace-personenversies valt het allemaal best mee, maar het loont toch om na te kijken welke veiligheidsuitrusting er bij aankoop aangevinkt werd.
Alternatieven
De Citroën Nemo werd zij-aan-zij ontwikkeld met de Fiat Fiorino/Qubo en de Peugeot Bipper, dus dat zijn de meest voor de hand liggende concurrenten. Daarbuiten is het aandeel aan bestelwagens met zo’n compacte afmetingen relatief beperkt. Enkel Renault heeft een ‘Compact’-versie van zijn iconische Kangoo en Ford biedt een Transit Courier aan, al is die alweer wat groter dan een Nemo.