Actueel aanbod voor Citroen hybride
-
Citroen C5 Aircross business lounge
€ 29.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 18.216 km
- 05/2022
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
30 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3600 Genk -
Citroen C5 X shinepack plug-in hybrid
€ 31.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 11.059 km
- 11/2022
- 166 kW (226 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
30 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9700 Oudenaarde -
Citroen C5 Aircross max hybrid 1.2
€ 32.900,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 7.890 km
- 09/2024
- 100 kW (136 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
129 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9700 Oudenaarde -
Citroen C5 X FEEL
€ 29.000,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 21.315 km
- 03/2023
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
30 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4340 Awans -
Citroen C5 2.0 BlueHDi Exclusive Diesel-Electr Euro 6b
€ 7.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 171.000 km
- 07/2016
- 110 kW (150 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Elektrisch/Diesel
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
106 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6044 Roux -
Citroen C5 X 1.6 Plug-in Hybrid EAT8
€ 24.790,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 72 km
- 08/2023
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
30 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8900 Ieper -
Citroen C5 X 1.6 Turbo PHEV Shine Pack 225pk EU6.4
€ 29.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 10 km
- 09/2023
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
33 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9930 Zomergem -
Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid 225ch -EAT8 Shi
€ 29.990,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 3.619 km
- 08/2023
- 133 kW (181 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
30 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8800 Roeselare -
Citroen C5 X Shine Pack 1.6 Plug-in Hybrid
€ 29.850,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 90 km
- 08/2023
- 132 kW (179 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
27 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8800 Roeselare
Highlights van Citroën hybride
- Keuze uit mild-hybride, hybride en plug-in hybride modellen
- Er zijn zelfs dieselhybrides
- Nieuw en als occasion goede keuze voor wie fijn ecologisch wil rijden
Welke Citroën hybrides zijn leverbaar?
Momenteel heeft Citroën twee plug-in hybrides in het gamma: de SUV Citroën C5 Aircross – die er is als hybride en als plug-in hybride – en de crossover Citroën C5 X plug-in hybride. Met deze hybrides kun je ook puur elektrisch rijden. De hybrides laden tijdens het rijden de batterij op. De plug-in hybrides kun je ook opladen aan een stopcontact thuis.
De e-HDi-modellen van het vorige decennium waren voorzien van een dieselmotor met een start-/stopsysteem. Deze e-HDi-modellen konden ook energie terugwinnen voor het start-/stopsysteem, maar hoewel Citroën deze modellen ‘micro-hybride’ noemt, is volledig elektrisch rijden niet mogelijk.
De Hybrid4-modellen zijn ook dieselhybrides. De dieselmotor die de voorwielen aandrijft, is gekoppeld aan een starter/generator en de auto is ook voorzien van een elektromotor achterin, die de achterwielen kan aandrijven. Vandaar de naam Hybrid4. Hoewel de unit achterin vooral bedoeld is als ondersteuning van de dieselmotor tot een snelheid van 130 km/u, kún je ook korte afstanden – 4 à 5 kilometer – op lage snelheid volledig elektrisch rijden.
- Citroën C5 Aircross
- Citroën C5 X
- Citroën C3
- Citroën C3 Picasso
- Citroën C4
- Citroën Berlingo
- Citroën DS3
- Citroën DS4
- Citroën DS5
Modellen en uitvoeringen Citroën C5 Aircross
De Citroën C5 Aircross SUV is de eerste plug-in hybride (PHEV) Citroën. Hij is er in twee vermogensvarianten. De eerste, de Plug-in Hybrid 225 heeft een driecilinder benzinemotor van 1.598 cm3 inhoud. Het systeemvermogen van 165 kW (225 pk), 360 Nm koppel en een puur elektrische actieradius van maximaal 50 kilometer. In de hybride-modus laat de auto een gemiddeld verbruik van 1,7 l/100 km noteren – mits je de auto steevast aan de stekker hangt als de accu leeg is.
Vanaf 2022 heeft deze versie een elektrisch rijbereik van 64 kilometer. In dat jaar verschijnt de Plug-in Hybrid 180, met dezelfde benzinemotor en met 132 kW (180 pk) systeemvermogen en 360 Nm trekkracht. Door een kleinere batterij is de elektrische actieradius maximaal 58 kilometer. Beide PHEV’s doen eigenlijk nauwelijks voor elkaar onder qua prestaties.
De Citroën C5 Aircross Hybrid 136 is geen plug-in hybride (je kunt hem dus niet opladen met een stekker), maar een gewone mild-hybrid. Deze versie heeft een driecilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van 1.199 cm3 en 100 kW (136 pk) systeemvermogen. Op papier is de Hybrid 136 weliswaar een stuk minder krachtig, vlot en zuinig dan de PHEV’s, maar in de praktijk blijkt dit anders, vooral doordat de stekkerversies aanzienlijk meer wegen. En zonder elektrische ondersteuning zijn de PHEV’s merkbaar minder zuinig dan de Hybrid 136.
De Citroën C5 X is er alleen als plug-in hybride en is voorzien van dezelfde aandrijflijnen als de C5 Aircross Plug-in Hybrid.
De Citroën DS5 is er van 2011 tot 2015 als diesel-elektrische Hybrid4 met de HDi 160 dieselmotor, in combinatie met een elektromotor en een elektronisch managementcircuit.
Verder zijn er de modellen met micro-hybride e-HDi-techniek. Denk aan de compacte Citroën C3 en C3 Picasso, en de ruime Berlingo. Daarnaast zijn ook stijlvolle en sportievere modellen als de Citroën DS3 Cabrio, Citroën DS4 en Citroën DS5 verschenen met e-HDi-techniek. De auto's bieden groot rijcomfort en zijn voorzien van milieuvriendelijke – en dus zuinige aandrijflijnen.
Het exterieur en interieur van alle hybrideversies van Citroën verschillen nagenoeg niet van de conventionele varianten met alleen een diesel- of benzinemotor. De hybride auto's van Citroën zijn zowel nieuw als tweedehands een goede keuze voor wie ecologisch wil rijden op een fijne manier.
Hoeveel kost een hybride van Citroën?
De C5 Aircross Hybrid kost momenteel nieuw vanaf ruim 39.000 euro, de Plug-in Hybrid minimaal ruim 44.000 euro en de C5 X Plug-in Hybrid rond de 47.000 euro.
Nieuwprijzen van oudere hybride Citroëns lopen natuurlijk sterk uiteen, vanwege de bouwjaren en de uitvoeringen. We zetten ze hieronder op een rij.
Nieuwprijzen van hybrideversies
De Citroën C3 kost in 2012-2014 tussen de 17.000 en 21.000 euro.
De C3 Picasso kost in 2013-2015 ruim 25.000 euro.
De C4 kost in 2014-2015 tussen de 20.000 en 32.000 euro, in 2015 rond de 29.000 euro en vanaf 2020 tussen de 33.000 tot 35.000 euro.
De C4 Picasso kost in 2010-2016 tussen de 29.000 en 39.000 euro.
De C4X vanaf 2023 kost tussen de 34.000 en 36.000 euro.
De Berlingo Multispace van 2012-2015 een kleine 29.000 euro.
De Citroën DS3 van 2010-2015 kost rond 19.000 euro, de Cabrio rond 25.000 euro.
De Citroën DS4 van 2011-2015 kost tussen de 29.000 en 32.000 euro.
Een Citroën DS5 Hybrid4 van 2011-2015 kost tussen de 39.000 en 51.000 euro.
Prijzen voor occasions
De hybride Citroën C5 Aircross is als occasion te koop voor prijzen vanaf 22.000 euro tot zo’n 52.000 euro voor de jongste en meest luxueus uitgeruste exemplaren. Occasions van de hybride C5 X worden aangeboden voor prijzen van 33.000 euro tot 57.000 euro. De occasions van de Citroën C3 zijn talrijk en kosten tussen de 3.000 en 33.000 euro. Het is zoeken naar hybride-modellen, maar ook een C3 e-HDi-diesel kun je kopen voor prijzen vanaf ruim 3.000 euro. De occasionprijzen voor de hybride C4 beginnen rond de 7.000 euro voor een benzine-hybride C4 1.2 e-THP. De C4 X kost als occasion weinig minder dan de nieuwprijs. Een gebruikte Berlingo Multispace met e-HDi-motor kost rond de 7.500 euro.
Een Citroën DS3 met micro-hybride 1.6 e-HDi-motor kost je minimaal 3.700 euro. Een Citroën DS4 zit qua occasionprijs rond de 5.000 euro en een DS5 Hybrid4 kost je zo’n 7.000 tot 10.000 euro.