Daewoo Nubira Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Daewoo Nubira, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Daewoo Nubira
-
Daewoo Nubira Nubira 1.8 CDX
€ 1.500,-Geen informatie- 80.000 km
- 11/2004
- 90 kW (122 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
7,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1570 Galmaarden -
Daewoo Nubira Break 1.6 SX
€ 2.000,-Geen informatie- 100.000 km
- 11/2004
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
7,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-2018 antwerpen -
Daewoo Nubira break 1.6i SX
€ 750,-Geen informatie- 133.750 km
- 08/2000
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
7,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
182 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1120 Bruxelles
Interesse in een Daewoo Nubira
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
De Daewoo Nubira verschijnt in 1997 voor het eerst op de markt
Begin jaren 90 begon de Zuid-Koreaanse autoproducent Daewoo zich met name te richten op groei en de uitbreiding naar het buitenland. Naast de Aziatische en Noord-Amerikaanse markten richtten de Koreanen zich vanaf dat moment ook op Europa. Hier wilden zij gezien worden als fabrikant van een breed opgezette voertuigcollectie die miniautos tot aan sedans uit de middenklasse omvatte. Als een voertuigfabrikant het redt in Europa breekt hij ook wereldwijd door, zo zei men die tijd in de auto-industrie. Het hoorde tot de strategie van Daewoo om zijn nieuw ontwikkelde modellen een wat Europees design te geven. In deze eerste jaren was er nauwelijks een vooraanstaande Italiaanse autodesigner die geen ideeën bij Daewoo inbracht. Pininfarina, Italdesign, Bertone: al deze grote namen moesten tot het grote succes leiden. Toen Daewoo vervolgens ook nog terreinwagenproducent Ssang Yong overnam, paste dit dan ook precies in de plannen. Zo kon Daewoo ook nog vertegenwoordigd zijn in de boomende sector van de Sport Utility Vehicles (SUVs). Er werd niet alleen maar geïnvesteerd in overnames en een modeloffensief, maar noodzakelijkerwijze ook in modernere fabrieken met een grotere capaciteit, zoals de Daewoo fabriek in de Zuid-Koreaanse stad Gunsan. Voordat het geld bij Daewoo opraakte en het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM) de meerderheid van de aandelen aan Daewoo in bezit kreeg, was de productie in Gunsan van start gegaan. Eén van de eerste modellen die hier in 1997 van de band rolde was de Daewoo Nubira.
De Daewoo Nubira wordt gebouwd als sedan en combi
Terwijl voorganger Daewoo Nexia nog een in licentie nagebouwde versie van de Opel Kadett was, verscheen de Daewoo Nubira technisch gezien grotendeels als een eigen ontwikkeling van de fabrikant op de markt. De voorwielaangedreven Daewoo Nubira werd aangeboden in drie carrosserieversies: als gewone sedan, als vijfdeurs hatchback en als combi. Met afmetingen van 4,28 tot 4,55 meter lang en een breedte van 1,72 meter had de Daewoo Nubira in elke carrosserieversie de klassetypische afmetingen van een voertuig uit de lagere middenklasse. In 1999 kreeg de door Italiaanse designers ontworpen Daewoo Nubira een uitgebreid modelonderhoud. Dit had technische wijzigingen en een nieuwe vormgeving van de voorkant van de auto tot gevolg. Bovendien werd de hatchbackversie uit de collectie gehaald. De tweede generatie van de Daewoo Nubira, dit keer ontworpen door Pininfarina, verscheen in 2004 in Europa en werd hier aangeboden als gewone sedan en combi. Enige tijd later gaf GM het model een Amerikaans label, voortaan heette hij Chevrolet Nubira. De motoren die voor de Daewoo Nubira ter beschikking stonden waren twee verschillende benzinemotoren: één met een prestatievermogen van 76 kW (103 pk) en één met een prestatievermogen van 96 kW (131 pk).