In 2011 verscheen er vervolgens een nieuwe oplage van de Charade als vijfdeurs hatchbackmodel. Deze werd tot begin 2013 verkocht en was het laatste model dat Daihatsu op de Europese markten aanbood.
De Daihatsu Charade als gewone sedan en als hatchback
Tussen 1977 en 1983 rolde de Daihatsu Charade aanvankelijk in Japan van de band als driedeurs en als vijfdeurs fastbackmodel. In deze fase rustte de fabrikant de Charade met zelf ontwikkelde driecilindermotoren uit die een cilinderinhoud van minder dan één liter hadden. Aan het carrosserieconcept veranderde niks met de komst van de tweede generatie, die nu ook naar Europa geëxporteerd werd. De economymodellen waren voortaan echter ook met krachtigere turbobenzinemotoren en met dieselmotoren verkrijgbaar. Zo werd de sportief gemotoriseerde Charade halverwege de jaren '80 ook bekend als rallyvoertuig.
De serie Daihatsu Charade wordt vanaf 1987 aangevuld met een verlengde versie
In de tussen 1987 en 1993 gebouwde generatie van de Daihatsu Charade bouwden de Japanners naast de tot nu toe geproduceerde carrosserievarianten ook een langere sedan. Met een lengte van iets meer dan vier meter was dit de langste versie uit de serie en hij bleef ook in de volgende generatie die tot 2000 geproduceerd werd in de collectie.
De Daihatsu Charade in de laatste bouwjaren vanaf 2011
De in het voorjaar van 2011 gepresenteerde nieuwe oplage van de Daihatsu Charade was gebaseerd op de
Toyota Yaris en werd net als dit model van het moederconcern eveneens als vijfdeurs hatchback geproduceerd. De laatste generatie van de Daihatsu Charade werd uitgerust met een 1,3 liter motor met een vermogen van 73 kW (99 pk) en werd tot begin 2013 in Europa gebouwd.