Sterke punten
- Onderscheidend design
- Goede rijeigenschappen
- Betaalbaar als occasion
Zwakke punten
- Relatief kleine bagageruimte
- Beperkt zicht naar achteren
- Beperkt occasionaanbod
Fiat Bravo Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Fiat Bravo, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Fiat Bravo
-
Fiat Bravo 1.4i Active 1er propriétaire très bon éta
€ 2.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 140.000 km
- 01/2009
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
156 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1600 Sint-Pieters-Leeuw -
Fiat Bravo 1.9 Multijet Active *JANTES+CLIM+METALLISEE
€ 1.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 199.000 km
- 12/2007
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
137 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal -
Fiat Bravo 1.4 16V Easy
€ 4.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 121.000 km
- 08/2012
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-9060 Zelzate -
Fiat Bravo 1.4i Dynamic
€ 1.500,-Geen informatie- 257.154 km
- 03/2010
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6030 marchienne au pont -
Fiat Bravo 1.6jtd 129mkm contrôle technique ok
€ 3.699,-Geen informatie- 129.000 km
- 12/2008
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
119 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-5060 Sambreville -
Fiat Bravo 1.9 Multijet Active * CLIMATISATION *
€ 2.200,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 222.000 km
- 07/2007
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
137 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5520 Onhaye-Dinant-Namur -
Fiat Bravo 1.4 Turbojet Emotion
€ 2.800,-Geen informatie- 190.000 km
- 06/2008
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1000 Bruxelles -
Fiat Bravo 1.6 Multijet Racing DPF
€ 3.000,-Geen informatie- 148.000 km
- 05/2010
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
115 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-7160 Chapelle lez herlaimont -
Fiat Bravo Bravo 1.6 Multijet 16V DPF Emotion
€ 2.980,-Geen informatie- 135.500 km
- 11/2008
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3010 Kessel-lo -
Fiat Bravo 1.6 Multijet Racing
€ 2.500,-Geen informatie- 164.247 km
- 10/2009
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
129 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-7020 Mons
Interesse in een Fiat Bravo
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Beide modelgeneraties hebben een opvallend en onderscheidend design
- De Bravo wordt geroemd om zijn fijne rijeigenschappen
- Vrij breed aanbod, van sportieve tot relatief zuinige modellen
- Het occasionaanbod is beperkt, maar over het algemeen best betaalbaar
Technische gegevens
Motorisatie
De eerste generatie Fiat Bravo was leverbaar met 1,4 tot 1,8 liter viercilinder benzinemotoren en 1,9 liter viercilinder dieselmotoren. Bovenaan de keten stond echter een 2,0 liter vijfcilinder-in-lijn benzinemotor. De transmissie was, mede afhankelijk van de motorkeuze, handgeschakeld met vijf versnellingen of een viertrapsautomaat. De tweede generatie Fiat Bravo had een vergelijkbaar aanbod met 1,4 en 1,8 liter benzinemotoren en 1,6 tot 2,0 liter dieselmotoren. Een vijfcilinder stond niet meer in de prijslijst. De transmissie was een handbak met vijf of zes versnellingen of een zestrapsautomaat. Iedere Fiat Bravo heeft voorwielaandrijving.
Afmetingen
De eerste generatie Fiat Bravo was vrijwel 4,0 meter lang, 1,75 meter breed en ruim 1,4 meter hoog. De wielbasis meet 2,5 meter. De tweede generatie was 4,3 meter lang, 1,8 meter breed en 1,5 meter hoog. De wielbasis meet exact 2,6 meter. Met een inhoud van 280 liter heeft de eerste generatie Fiat Bravo een relatief krappe bagageruimte en met 400 liter heeft de tweede generatie Fiat Bravo juist een best ruime bagageruimte. Wel is de opening van de achterklep bij beide modellen relatief klein.
De belangrijkste specificaties op een rij
Fiat Bravo | |
---|---|
Marktintroductie | 1995 (eerste generatie) en 2007 (tweede generatie) |
Lengte x breedte x hoogte | 4,02-4,34 x 1,75-1,79 x 1,42-1,50 m |
Wielbasis | 2,54-2,60 m |
Inhoud bagageruimte | 280-400 l |
Ledig gewicht | 985-1.335 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.510-1.830 kg |
Cilinderinhoud | 1.370-1.998 cm3 |
Vermogen | 48 kW (65 pk)-121 kW (165 pk) |
Koppel | 119-360 Nm |
Topsnelheid | 155-215 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 17,3-8,2 sec |
Tankinhoud | 50-58 l |
Verbruik | 4,4-10,3 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 115-224 g/km |
Varianten
De eerste generatie Fiat Bravo is een driedeurs variant van de vijfdeurs Fiat Brava. Aansluitend op het sportieve weggedrag van de Fiat Bravo stonden ook enkele sportievere modellen in de prijslijst, zoals de GT-uitvoering. Écht sportieve modellen waren er echter niet. Wel was altijd redelijk wat comfort en voorzieningen aan boord. Toen diesel nog een populaire brandstofsoort was, scoorden de diesels van de Fiat Bravo goed bij wie veel kilometers maakte en/of gewoon een zuinige auto zocht. Daarnaast kende de eerste generatie Fiat Bravo heel wat speciale edities, al ging het meestal alleen om een speciale samenstelling van uitrustingen. Noemenswaardig is vooral de HGT Abarth, met officiële Abarth-accessoires maar zonder extra sportieve prestaties. De tweede generatie Fiat Bravo had geen uitvoeringen of varianten die er speciaal uitspringen.
Prijzen
De eerste generatie Fiat Bravo had een nieuwprijs die varieerde van 13.000 tot 20.000 euro (plus eventuele opties). De tweede generatie Fiat Bravo had een vanafprijs van 18.000 tot 30.000 euro. De eerste generatie Fiat Bravo was best populair, maar is inmiddels door zijn leeftijd zeldzaam geworden. Het occasionaanbod is dan ook zodanig beperkt dat geen goede prijsindicatie kan worden gegeven. De tweede generatie Fiat Bravo was geen verkooptopper, maar er is wel nog een redelijk aanbod Fiat Bravo occasions. De prijzen variëren van iets meer dan 2.000 euro tot 8.500 euro. Net als bij de meeste andere occasions geldt dat vroege exemplaren met veel kilometers het goedkoopst zijn, maar zelfs een laat exemplaar met vrij weinig kilometers is dus nog niet echt duur als je kijkt hoeveel auto je voor dat bedrag krijgt.
Design
Buitenkant
De eerste generatie Fiat Bravo was een driedeurs hatchbackversie van de vijfdeurs Fiat Brava. Waar beide modellen een identieke voorzijde hadden, was de achterzijde totaal anders vormgegeven. De Brava viel op met achterlichten die uit dunne streepjes bestonden. De Bravo had meer conventionele achterlichten, maar verder een veel sportiever lijnenspel dan de vijfdeursversie. De tweede generatie Fiat Bravo was altijd een vijfdeurs hatchback en viel op door een combinatie van zowel strakke lijnen als ronde vormen en een met name aan de achterzijde hoge raamlijn.
Binnenkant
Vanbinnen hadden beide Fiat Bravo-modellen een meer conventionele vormgeving. Met zijn ronde vormen had de eerste generatie Bravo een vrij doorsnee jaren negentig-interieur. Bij exemplaren die nog geen passagiersairbag hadden, zat op die plek een opvallend diep (maar niet afgesloten) opbergvak. Ook de tweede generatie Fiat Bravo heeft een dashboard met vooral ronde vormen, maar met een meer eigentijds invulling. De luxere modellen hadden al een centraal touchscreen zoals dat tegenwoordig gemeengoed is.
Veiligheid
De eerste generatie Fiat Bravo is niet getest door Euro NCAP, maar de vijfdeurs Fiat Brava wel. Die behaalde een score van twee (van de vijf) sterren. Genoeg ruimte voor verbetering dus, maar zo’n resultaat was toen nog wel vrij gemiddeld voor een auto uit dit segment. Een bestuurdersairbag was standaard, ABS en een passagiersairbags optioneel. De tweede generatie Fiat Bravo behaalde de volle vijf sterren. ABS en airbags waren bij dat model inmiddels standaard aanwezig.
Alternatieven
De Fiat Bravo concurreert in het C-segment, in de volksmond ook wel het Golf-segment genoemd. Dit is van oudsher een zeer populair segment en de Fiat Bravo had dan ook veel concurrenten. Voor beide modelgeneraties is dat bijvoorbeeld de Volkswagen Golf, die met zijn uitstekende bouwkwaliteit, rijeigenschappen en ruime interieur zo’n beetje de maatstaf vormt in het segment. Een andere concurrent is de Ford Focus, die bekend staat om zijn scherpe rijgedrag, ruime keuze aan motoren en geavanceerde technologieën. De Opel Astra is ook een prominente concurrent met zijn aantrekkelijke styling, efficiënte motoren en hoogwaardige interieur. De Peugeot 306 (uit de tijd van de eerste generatie Bravo) en de Peugeot 307 en later Peugeot 308 (uit de tijd van de tweede generatie Bravo) bieden eveneens stevige concurrentie met hun moderne design, comfortabele rijeigenschappen en bij de 308 ook een geavanceerd infotainmentsysteem. Tot slot is de Renault Mégane een geduchte concurrent met zijn opvallende ontwerp, ruime interieur en geavanceerde veiligheidsvoorzieningen.