- Homepage
- Auto
- Ford
- Ford Focus
- Ford Focus C-Max




Sterke punten
- Goede ruimte
- Diverse motoren
- Uitgebreide uitrusting
Zwakke punten
- Automaat is niet super
- Maximaal 108 kW (145 pk)
- Saai uiterlijk
Ford Focus C-Max Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Ford Focus C-Max, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Ford Focus C-Max
-
Ford Focus C-Max 1.8 TDCi Ghia
€ 2.950,-Geen informatie- 230.000 km
- 06/2009
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3581 Beringen -
Ford Focus C-Max 1.8 Turbo TDCi Trend
€ 700,-Geen informatie- 350.000 km
- 02/2008
- 85 kW (116 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
143 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-3511 Kuringen -
Ford Focus C-Max 1.6 Turbo TDCi Trend
€ 1.700,-Geen informatie- 219.000 km
- 03/2006
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1190 Bruxelles -
Ford Focus C-Max Focus+C-Max+1.6+Turbo+TDCi+Ghia
€ 750,-Geen informatie- 250.000 km
- 02/2005
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-6660 nadrin -
Ford Focus C-Max Focus C-Max 1.6 Turbo TDCi Ambiente FAP
€ 1.850,-Geen informatie- 225.400 km
- 04/2006
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
4,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4700 Eupen
Interesse in een Ford Focus C-Max
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De Ford Focus C-Max biedt veel ruimte en comfort, ideaal voor gezinnen.
- Fijne rijeigenschappen
- Handige functies en doordachte details
- Als occasion erg aantrekkelijk geprijsd
Technische gegevens
Motorisatie
De Ford Focus C-Max is gebaseerd op de Ford Focus en biedt een scala aan motoropties, zowel benzine- als dieselmotoren. De basisbenzinemotor is een 1,6-liter viercilinder benzinemotor met een vermogen van 75 kW (102 pk) en 146 Nm koppel. Dezelfde motor was tevens leverbaar met meer vermogen: 85 kW (116 pk) en 155 Nm koppel. Wie nog iets meer vermogen wenste kon ook kiezen voor de Focus C-Max 1.8 met een vermogen van 93 kW (125 pk) en 165 Nm aan koppel. Die motor is ook leverbaar geweest als 1.8F. De ‘F’ staat voor Flexifuel, waarmee de auto dus ook getankt kan worden met E85 bio-ethanol. De krachtigste benzinemotor is de 2,0-liter met 108 kW (145 pk) en een maximaal koppel van 185 Nm.
Dieselopties variëren in vermogen van 67 kW (90 pk) tot 101 kW (136 pk), met een maximaal koppel van 320 Nm. De Ford Focus C-Max is beschikbaar geweest met een handgeschakelde vijf- of zesversnellingsbak, maar ook een automatische transmissie met een dubbele koppeling was leverbaar, evenals een CVT-automaat.
Afmetingen
De Ford Focus C-Max biedt veel binnenruimte en flexibiliteit, met een lengte van 4,39 meter, breedte van 1,82 meter en hoogte van 1,58 meter. De wielbasis bedraagt 2,64 meter. In het interieur biedt de Ford Focus C-Max plaats aan maximaal vijf inzittenden. De flexibiliteit van het interieur is belangrijk. Zo kan bijvoorbeeld de achterbank naar achteren worden verschoven om meer beenruimte en rijcomfort te bieden. Dit kon echter alleen bij de hogere uitrustingsniveaus, zoals de Titanium en de Ghia. Zonder deze optie is het op de achterbank best krap voor een volwassene. De standaard bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter, wat voor dit segment een uitstekende waarde is. De stoelen van de tweede rij kunnen eenvoudig worden neergeklapt, waardoor het laadvolume tot maximaal 1.620 liter toeneemt.
FORD FOCUS C-MAX | |
---|---|
Marktintroductie | 2003 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,39 x 1,82 x 1,58 m |
Wielbasis | 2,64 m |
Inhoud bagageruimte | 460 – 1.620 l |
Ledig gewicht | 1.372 - 1.527 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.855 - 1.990 kg |
Cilinderinhoud | 1.596 - 1.998cm3 |
Vermogen | 66 - 107 kW (90 - 145 pk) |
Koppel | 146 - 320 Nm |
Topsnelheid | 175 – 203 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 9,8 – 12,9 sec |
Tankinhoud | 55 l |
Verbruik | 4,8 – 8,1 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 127 – 194 g/km |
Varianten
Onder de naam ‘Ford Focus C-Max’ was de auto alleen leverbaar tot 2007. Vanaf dat moment verviel de toevoeging ‘Focus’ door een naamswijziging. Verdere varianten zijn daarom niet meer onder deze productnaam te vinden.
In Nederland werd de Ford Focus C-Max aangeboden in verschillende uitrustingsniveaus. Al in de standaardvariant Ambiente had je onder meer centrale vergrendeling en elektrisch te verstellen buitenspiegels. Andere uitrustingsniveaus hadden de namen Trend, Futura, Ghia, Sport of Titanium.
Prijzen
De instapper van de Ford Focus C-Max was verkrijgbaar vanaf ongeveer 21.000 euro. Daarmee was hij ietsje duurder dan de ‘normale’ Focus, maar wel veel praktischer. Zelfs de topmodellen waren verrassend betaalbaar, in vergelijking met de basisversie, met een prijs van rond de 25.000 euro.
Als occasion is de Ford Focus C-Max bijzonder aantrekkelijk voor jonge gezinnen. Modellen in goede staat en met een beperkte kilometerstand zijn wel voor 5.000 euro te vinden. Je pikt er al één op voor zo’n 500 euro. Hou dan wel rekening met het feit dat je een auto koopt waar ongetwijfeld nog het een en ander aan werk zit.
Design
Buitenkant
Het design van de Ford Focus C-Max is ingetogen en bescheiden. Het silhouet van de auto kun je het beste omschrijven als die van de Ford Focus Wagon maar dan met een hoger dak. De koplampen en achterlichten zijn iets anders dan bij de reguliere Focus, maar zijn wel duidelijk herkenbaar als Ford. Kenmerkend voor de Focus C-Max is het oranje deel in de koplamp voor de richtingaanwijzer. De Ghia en Titanium-uitvoering hebben een iets ander ontwerp voor onder meer de bumpers en velgen.
Binnenkant
Binnenin zet Ford in op een interieur dat ergonomisch en optisch goed in elkaar steekt. Er zijn op het oog mooie materialen gebruikt, maar kunnen bij aanraking toch wat goedkoop aanvoelen. Kenmerkend voor de Ford modellen uit deze tijd is de aluminium afwerking op onder meer het stuur en het dashboard. De overdaad aan knopjes op het dashboard is een kritiekpuntje voor de Focus C-Max en eigenlijk bij meer modellen uit dezelfde productieperiode.
Veiligheid
Ook op het gebied van veiligheid overtuigt de Ford Focus C-Max voor zijn tijd. ESP, ABS en airbags zijn standaard aan boord, wat uiteraard belangrijk is voor een gezinsauto. De Euro NCAP-crashtest voltooide de Focus C-Max zonder problemen en behaalde daarin vier van de vijf sterren.
Alternatieven
Ford was eigenlijk aan de late kant in het MPV segment. De merken die al langere tijd vertegenwoordigd waren, scoorden allemaal betere resultaten. We hebben het dan over modellen als de Renault Scènic, Opel Zafira, Volkswagen Touran en de Seat Altea. Toch weet de Ford al deze modellen te verslaan op het gebied van rijeigenschappen. Hij rijdt verreweg het lekkerst.