Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
367076 DIN MICA Y EFICIENCIA EXCEPCIONALES EN EL NUEVO HONDA CIVIC e HEV(1)

Honda Civic

1 / 5
367076 DIN MICA Y EFICIENCIA EXCEPCIONALES EN EL NUEVO HONDA CIVIC e HEV(1)
367074 DIN MICA Y EFICIENCIA EXCEPCIONALES EN EL NUEVO HONDA CIVIC e HEV(1)
367071 DIN MICA Y EFICIENCIA EXCEPCIONALES EN EL NUEVO HONDA CIVIC e HEV(1)
367077 DIN MICA Y EFICIENCIA EXCEPCIONALES EN EL NUEVO HONDA CIVIC e HEV(1)
Honda-Civic Sedan-2022-1280-0e

Sterke punten

  • Goede rijdynamiek
  • Aangename hybride aandrijflijn
  • Knapper dan zijn voorganger

Zwakke punten

  • Materiaalkeuze aan boord
  • Enkel als hybride e:HEV
  • Geen plug-in versie

Honda Civic Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Civic, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Internationale bestseller

De Honda Civic is wereldwijd een van de best verkochte modellen aller tijden, met meer dan 27 miljoen verkochte exemplaren sinds zijn debuut in 1972. Vandaag zitten we aan de elfde generatie, die in 2021 werd gepresenteerd en een strakker maar subtieler design kreeg dan zijn voorganger. In Europa kan je enkel de hatchback met een hybride aandrijflijn krijgen, maar in andere markten is er ook een berline met benzinemotor.

Interesse in een Honda Civic

Honda Civic tweedehands auto
Honda Civic nieuwe auto
Honda Civic dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Internationale bestseller

De Honda Civic is wereldwijd een van de best verkochte modellen aller tijden, met meer dan 27 miljoen verkochte exemplaren sinds zijn debuut in 1972. Vandaag zitten we aan de elfde generatie, die in 2021 werd gepresenteerd en een strakker maar subtieler design kreeg dan zijn voorganger. In Europa kan je enkel de hatchback met een hybride aandrijflijn krijgen, maar in andere markten is er ook een berline met benzinemotor.

Goede redenen

  • De Honda Civic is de laatste generaties altijd een van de ruimste auto’s in zijn klasse, zowel qua lengte als qua binnenruimte.

  • Qua rijdynamiek is de Civic ook een van de toppers in zijn klasse, zeker als extra potente Civic Type R.

  • De nieuwe e:HEV hybride aandrijflijn staat garant voor een laag verbruik, al kan je er geen fiscaal voordeel voor krijgen.

  • Zowel het koetswerk als het interieur van de 11e generatie Honda Civic werden grondig hertekend en zien er strakker dan ooit uit.

Alle belangrijke gegevens over de Honda Civic (FL)

Motoren

In Europa is er voorlopig nog maar één motor leverbaar: de nieuwe e:HEV hybride aandrijflijn op basis van een 2 liter-benzinemotor die op de efficiëntere Atkinson-cyclus draait. Het systeemvermogen bedraagt 184 pk en 315 Nm, maar belangrijker is het verbruik: 4,7 l/100 km en een CO2-uitstoot van 108 g/km. Het is een ‘zelfladende’ hybride, dus een groot elektrisch rijbereik of een fiscaal voordeel haal je er niet mee.

Later volgt ook nog de nieuwste generatie van de iconische Honda Civic Type R. Die moet opnieuw de snelste voorwielaandrijver op het circuit worden dankzij een stijver chassis en een tot 330 pk en 400 Nm opgevoerde 2 liter-turbomotor met VTEC.

Afmetingen

De Honda Civic is opnieuw een stukje gegroeid en meet nu 4,55 meter lang, 1,80 meter breed en 1,42 meter hoog, met een wielbasis van 2,74 meter. In Europa is de 11e generatie Civic steevast een vijfdeurs hatchback en weegt hij ongeveer 1,5 ton.

Aan boord is er plek voor 5 personen, met een meer dan behoorlijke binnenruimte, zowel voor- als achterin. Qua kofferruimte scoort de Civic eerder gemiddeld: 404 tot 1.187 liter. Opgelet: met deze hybride aandrijflijn is de benzinetank eerder klein: 40 liter. Een trekhaak monteren is mogelijk, maar het maximale sleepgewicht bedraagt maar 750 kilo.

Uitvoeringen

De Honda Civic kan je in ons land in drie uitvoeringen bestellen: Elegance, Sport en Advance. De standaarduitrusting is echter al vrij compleet: adaptieve cruise control, parkeersensoren voor- en achteraan en een achteruitrijcamera, een infotainmentsysteem met Android Auto en Apple CarPlay, LED-verlichting en zetelverwarming vooraan.

De Sport voegt sportievere 18-duims velgen toe, zwarte koetswerkelementen, mistlampen en een draadloze smartphonelader. De Advance is de meest complete uitvoering en heeft een Bose-audiosysteem met 12 luidsprekers, adaptieve LED-koplampen, een panoramadak, een verwarmd stuurwiel en digitale tellers.

Verder is er nog een beperkt aantal losse opties. Voor een andere lakkleur moet je nog bijbetalen, net als voor andere velgen, koetswerkdetails in contrastkleur, een trekhaak en/of sfeerverlichting binnenin.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Honda Civic e:HEV is te bestellen vanaf 31.790 euro, voor een Advance met zo goed als alle uitrusting betaal je minstens 36.295 euro. Daarmee is hij niet de goedkoopste in zijn segment, maar de topversie biedt wel veel waar voor je geld, zeker als je meerekent dat je direct een vrij krachtige motorisatie hebt.

Op het moment van schrijven staan er nog maar twee Honda Civics van de 11e generatie te koop op AutoScout24, met een vanafprijs van 33.985 euro. Het model is echter nog maar net gelanceerd. De vorige generatie van de Civic, die sinds 2017 op de markt was, is te koop vanaf 15.000 euro en kon je nog krijgen met benzine- en dieselmotoren.

Design-highlights en interieur

De 10e generatie Honda Civic had een zeer opvallend design dat niet naar ieders smaak was, en werd misschien mede daardoor niet erg populair op onze markt. Deze 11e generatie pakt het helemaal anders aan met een strakgetrokken lijn zonder al te veel franjes. Hij is iets langer en breder, wat zijn proporties ten goede komt, en heeft een wat sportievere maar ook meer tijdloze neus. Achteraan zijn er wel nog duidelijke gelijkenissen te vinden tussen beide generaties.

Interieur

Ook binnenin heeft er een designrevolutie plaatsgevonden. Waar de vorige generatie de middenconsole en het dashboard voor de bestuurder nog uit één visueel element liet bestaan, gaat de nieuwe generatie voor een veel strakker en horizontaal strakgetrokken design, dat wat inspiratie lijkt te halen bij de Mazda3. Het oogt in ieder geval een stuk hoogwaardiger, al zijn de materialen niet altijd even hoogwaardig. Je zit wel op veel comfortabelere stoelen.

Rijhulp en veiligheid

Het nieuwe model Honda Civic is nog niet getest door Euro NCAP of de Amerikaanse IIHS of NHTSA, maar krijgt wel standaard 11 airbags mee en een verbeterd arsenaal aan actieve veiligheidssystemen onder de Honda Sense-noemer, met onder meer een adaptieve cruise control, noodremhulp, rijstrookassistent en een betere dodehoeksensor.

FAQ

  • Wanneer komt de nieuwe Honda Civic Type R naar België?

De eerste Belgische leveringen van de nieuwe Honda Civic Type R worden in het begin van 2023 verwacht.

  • Komen er nog andere motoren voor de Honda Civic?

Naast de Type R is de enige Honda Civic die je in België kan krijgen de hybride e:HEV met 184 pk.

  • Hoeveel verbruikt de Honda Civic hybride?

Volgens de WLTP-norm heeft de Honda Civic e:HEV een verbruik van 4,7 l/100 km. In de praktijk moet een verbruik van rond de 5 liter haalbaar zijn.

Alternatieven

De voornaamste concurrent van de Honda Civic e:HEV komt uit eigen land, de Toyota Corolla Hybrid, die in twee smaakjes is te krijgen: een 1.8 Hybrid van 140 pk en een 2.0 Hybrid van 196 pk. Verder concurreert de Civic met de rest van het C-segment: Volkswagen Golf, Mazda3, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed, Seat Leon, Skoda Octavia, Peugeot 308, …

Beoordelingen voor Honda Civic

135 Beoordelingen

4,6

Meer informatie

Modellen