Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
348242_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg

Honda HR-V

1 / 6
348242_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg
347640_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg
347643_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg
347651_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg
347653_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg
348241_2021_Honda_HR-V_e_HEV.jpg

Sterke punten

  • Slimme en zuinige hybride
  • Complete uitrusting
  • Binnenruimte en modulariteit achterbank

Zwakke punten

  • Motorlawaai bij hogere snelheden
  • Kleine koffer
  • Materialen interieur

Honda HR-V Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda HR-V, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

De hybride revolutie

Net als bij de Civic heeft Honda het design van deze nieuwe HR-V volledig vernieuwd, waarin je zijn voorganger totaal niet meer herkent. En ook onder de kap heeft er een revolutie plaatsgevonden, want daar huist nu een hybride aandrijflijn, net als bij de Jazz en de Civic. Gelukkig zijn zijn kwaliteiten wel nog gebleven, net als de typische Magic Seats.

Interesse in een Honda HR-V

Honda HR-V tweedehands auto
Honda HR-V nieuwe auto
Honda HR-V dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De Honda HR-V wordt aangedreven door een erg slimme hybride aandrijflijn, waarbij de elektromotoren bijna altijd de aandrijving voorzien, behalve wanneer het efficiënter is om de benzinemotor het werk te laten doen. Het geeft hem ook in de praktijk een laag verbruik.

  • De basisuitrusting van de Honda HR-V is best uitgebreid, zowel qua veiligheids- als qua comfortuitrusting, terwijl de belangrijkste opties ook niet veel geld kosten.

  • Aan boord biedt de Honda HR-V veel binnenruimte, ook op de achterbank. Speciaal zijn de Magic Seats, die niet enkel kunnen neerklappen, maar ook kunnen opklappen om een hogere laadruimte te bekomen.

  • Zoals je mag verwachten bij Honda, is het rijgedrag ook erg verzorgd, met een goede stabiliteit en balans tussen comfort en dynamiek. Met dank aan de hoge koetswerkstijfheid.

Alle belangrijke gegevens over de Honda HR-V

Motoren

De Honda HR-V wordt enkel geleverd met de e:HEV hybride aandrijflijn op basis van een 1,5 liter-benzinemotor en twee elektromotoren. Het piekvermogen van 131 pk en 253 Nm komt dan ook enkel en alleen van de grotere elektromotor, die meestal de taak op zich neemt om de wielen aan te drijven. De benzinemotor dient dan enkel als generator. Pas op de snelweg mag de benzinemotor de wielen beginnen aandrijven via een enkele reductieverhuiding, dus zonder echte versnellingsbak of een CVT-automaat zoals bij Toyota.

Het zorgt ervoor dat de benzinemotor op zijn meest efficiënte toerental draait op snelwegsnelheden, maar wel steeds meer lawaai begint te maken als je de snelheid opvoert. Het is dus niet de beste keuze voor wie veel kilometers op de snelweg aflegt. Een gemiddeld verbruik van minder dan 6 l/100 km is wel mogelijk. Het is een zelfladende hybride, dus met zijn CO2-uitstoot van 122 g/km haal je geen fiscaal voordeel, en zijn batterij van 1 kWh geeft een elektrisch rijbereik van een paar kilometer.

Afmetingen

De Honda HR-V is 4,34 meter lang, 1,79 meter breed en 1,58 meter hoog, met een wielbasis van 2,61 meter. Hij heeft 5 zitplaatsen, maar de middelste plek op de achterbank is niet de meest comfortabele. Het gewicht is rijklaar ongeveer 1.450 kilo. De benzinetank is 40 liter groot, wat niet veel is, maar gelukkig blijft het rijbereik wel overeind dankzij de zuinige aandrijflijn. Een trekhaak bestellen is helaas niet mogelijk. De koffer is 335 tot 1.305 liter groot, wat niet zo groot is binnen zijn klasse, maar de modulariteit is wel bovengemiddeld dankzij de Magic Seats.

Uitvoeringen

De Honda HR-V wordt in ons land geleverd als Elegance, Advance en Advance Style. De Elegance biedt al de meest belangrijke uitrusting: zetelverwarming vooraan, parkeersensoren voor- en achteraan met een achteruitrijcamera, keyless entry en go, een 9-duims infotainmentsysteem en het Honda Sensing-arsenaal aan actieve veiligheidssystemen.

De Advance voegt er een elektrisch bedienbare kofferklep en een halflederen bekleding aan toe, terwijl de Advance Style een contrasterend dak heeft, dakrails, actieve bochtenverlichting, een inductielader voor smartphones en een licht interieur met rode accenten.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

De Honda HR-V heeft een Belgische catalogusprijs vanaf 31.545 euro, waarvoor je een Elegance krijgt in de standaardkleur Sand Khaki Pearl. De Advance kost 34.130 euro, de Advance Style kost 36.720 euro.

Aangezien deze generatie Honda HR-V nog maar sinds eind 2021 op de markt is, bestaat het tweedehands aanbod op het moment van schrijven (oktober 2022) enkel uit stock- en demowagens. De prijzen beginnen bij 31.740 euro.

Design-highlights en interieur

Waar Honda in het verleden nog bekend stond voor zijn uitgesproken en complexe designs, heeft er recent duidelijk een revolutie plaatsgevonden op de ontwerpafdeling van de Japanse constructeur. Net als de Jazz en de Civic is deze HR-V dan ook voorzien van een veel puurder ontwerp, met zachte lijnen en kleine lichtblokken. Het geeft de SUV een iets anoniemere look, maar maakt hem tegelijk ook een stuk eleganter dan zijn voorganger. De doorlopende lichtstreep op de koffer geeft het model zelfs een luxueuze toets.

Mooi, maar niet altijd hoogwaardig

Aan boord is het dashboard bekend, het is in de basis vergelijkbaar aan dat van de Civic, al krijgt de HR-V nog een zwierig lijntje dat van onder het stuurwiel tot aan de middenconsole loopt. De ergonomie is erg helder, maar de materialen aan boord zouden een stuk beter kunnen. Ze zien er mooi uit, maar bestaan zelfs op het dashboard vooral uit harde plastics, terwijl ook het rode accent aan de versnellingspook bij de Advance Style-uitvoering afbreuk doet aan de algemene stijl. De ruimte aan boord is wel voortreffelijk, zowel voor- als achterin, terwijl de Magic Seats voor extra modulariteit zorgen. En maar goed ook, want de koffer zelf is niet al te groot.

Rijhulp en veiligheid

De Honda HR-V werd in 2022 getest door Euro NCAP en kreeg 4 van de 5 sterren toebedeeld, met een minpunt voor de bescherming van kinderen aan boord en het gebrek aan knie-airbags. Het goede nieuws is dat alle actieve en passieve veiligheidsuitrusting standaard wordt meegeleverd, inclusief een noodremhulp, rijstrookassistent en adaptive cruise control.

Alternatieven

De Honda HR-V gaat de concurrentie aan met onder meer de Renault Arkana, die wel met een fiscaal interessante plug-in hybride aandrijflijn te bestellen is, de Hyundai Kona, die als hybride én als volledig elektrische wagen wordt verkocht, de Jeep Renegade, Mazda CX-30, Toyota Yaris Cross, Fiat 500X, Peugeot 2008, Opel Mokka enzovoort.

FAQ

Hoeveel kost de Honda HR-V?
De Honda HR-V heeft een Belgische catalogusprijs vanaf 31.545 euro, waarvoor je een Elegance krijgt in de standaardkleur Sand Khaki Pearl. De Advance kost 34.130 euro, de Advance Style kost 36.720 euro.
Hoeveel mag de Honda HR-V trekken?
De Honda HR-V e:HEV is niet te bestellen met een trekhaak.
Is de Honda HR-V hybride fiscaal voordelig?
Het is een zelfladende hybride, dus met zijn CO2-uitstoot van 122 g/km haal je geen fiscaal voordeel. Zijn batterij van 1 kWh geeft een elektrisch rijbereik van een paar kilometer.

Beoordelingen voor Honda HR-V

1 Beoordelingen

3,3