Sterke punten
- Zeer laag brandstofverbruik
- Veilige besturing en goede remmen
- Lage verontreinigende uitstoot
Zwakke punten
- Matige duidelijkheid
- Weinig hoofd- en beenruimte op de achterbank
- Veel hard plastic in het interieur
Honda Insight Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Insight, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Insight
-
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Elegance**12M GARANTIE**
€ 5.800,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 150.853 km
- 10/2009
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Elegance
€ 7.950,-Geen informatie- 132.950 km
- 06/2013
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
99 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1082 Berchem st Agathe -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Comfort
€ 8.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 57.000 km
- 09/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1700 Dilbeek -
Honda Insight Insight 1.3 Elegance
€ 10.000,-Geen informatie- 36.900 km
- 02/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-2050 Antwerpen -
Honda Insight Hybrid 1.3i 1er propriétaire Euro 5
€ 4.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 212.000 km
- 03/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7120 Haulchin -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Elegance / 2011 / Hybride
€ 8.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 101.000 km
- 09/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8531 Harelbeke (Hulste) -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Comfort
€ 6.850,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 164.500 km
- 08/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8800 Roeselare -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Trend
€ 6.250,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 186.000 km
- 06/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1060 Bruxelles -
Honda Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Comfort
€ 8.300,-Geen informatie- 89.316 km
- 01/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1420 braine l alleud -
Honda Insight Zones basses émission ok2030 Hybride1.3Elegance
€ 8.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 99.961 km
- 09/2009
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-5500 Dinant -
Honda Insight AUTOMATIQUE Hybrid 1.3i Elegance
€ 8.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 97.000 km
- 06/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1020 Laeken -
Honda Insight Hybrid*Accident*
€ 1.100,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 163.121 km
- 05/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-9280 Lebbeke -
Honda Insight Insight Hybrid 1.3i-DSi IMA Comfort
€ 6.000,-Geen informatie- 182.000 km
- 10/2009
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1070 Bruxelles
Interesse in een Honda Insight
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Relatief lage aankoopprijs.
- Lage onderhoudskosten ook.
- De accu heeft een garantie van 15 jaar.
- Goede bouwkwaliteit.
Belangrijke gegevens
Motorisatie
Met een verbruik van slechts 3,4 liter per 100 kilometer was de Honda Insight van de eerste serie een van de zuinigste kleine auto's van zijn tijd en maakt daarbij gebruik van hybride technologie. Tijdens het remmen worden de ingebouwde accu's opgeladen en de zo opgewekte energie wordt tijdens het accelereren weer afgegeven aan de elektromotoren. Het model, dat werd gebouwd van 1999 tot 2006, is echter nooit officieel in België verkocht.
In de tweede serie maakte de Insight de sprong naar de Belgische markt. Ondanks de grotere afmetingen van de auto verbruikt de 1,3-liter viercilinder dankzij de mild hybridetechnologie slechts 4,1 tot 4,4 liter benzine per 100 kilometer. Daarbij haalt de auto een snelweg-topsnelheid van 182 km/h en accelereert hij in 12,4 seconden naar 100 km/h.
Met een totaal vermogen van 98 pk en een koppel van 207 Newtonmeter heeft het model genoeg vermogen om gemakkelijk mee te zwemmen in het vloeiende verkeer. Tegelijkertijd verbruikt de Honda Insight aanzienlijk minder benzine dan de meeste concurrenten in zijn klasse.
Sinds 2019 biedt Honda de Insight in Japan en Noord-Amerika aan in een nieuwe versie. Met een totaal vermogen van 152 pk is het hybride voertuig aanzienlijk krachtiger dan de vorige versies en met minder dan 5 liter per 100 kilometer nog steeds zeer zuinig in brandstofverbruik.
Afmetingen
Modellen van de Honda Insight uit de eerste brouwserie behoren tot de categorie kleine auto's en hebben navenant hanteerbare voertuigafmetingen. Met een totale lengte van 3,95 meter is de eerste Insight maar liefst 45 centimeter korter dan de kleinste opvolger.
Zo bieden de compacte auto's van de tweede serie aanzienlijk meer binnenruimte. Vergeleken met de voorganger hebben deze modellen vijf zitplaatsen. Terwijl de hoofd- en beenruimte op de voorstoelen comfortabel is voor bestuurders tot 1,90 meter lang, kunnen alleen kleinere mensen achterin zitten. Tot een lichaamslengte van 1,75 meter bieden deze echter voldoende comfort om lange afstanden comfortabel af te leggen.
De kofferbakinhoud van 339 liter is helaas alleen acceptabel voor deze voertuigklasse. In de praktijk blijken de 70 centimeter hoge laaddrempel en de achterklep, die slechts tot een hoogte van 1,75 meter opent, wat onhandig.
De derde serie van de Honda Insight biedt de grootste ruimte in het modellengamma. Met een lengte van 4,67 meter is de versie die uitsluitend in Noord-Amerika en Japan wordt verkocht nog eens 28 centimeter langer dan zijn voorganger.
Gegevens en afmetingen | Honda Insight (2e generatie) |
---|---|
Bouwperiode | 2009 - 2014 |
Lengte, breedte, hoogte | 4,4 m x 1,7 m x 1,4 m |
Wielbasis | 2,5 m |
Inhoud kofferruimte | 339 l |
Leeggewicht | 1.176 kg |
Toelaatbaar totaal gewicht | 1.650 kg |
Cilinderinhoud | 1.339 cm³ |
Koppel | 207 Nm |
Topsnelheid | 182 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 12,4 s |
Tankinhoud | 40 l |
Verbruik | 4,1 - 4,4 l |
CO2-uitstoot | 96 - 101 g/km |
Varianten
De eerste generatie Honda Insight werd in 1999 geïntroduceerd, maar nooit officieel in België verkocht.
De tweede serie van de Honda Insight werd van 2009 tot 2014 aangeboden en kon ook in dit land als nieuwe auto worden besteld. Terwijl de modellen van de eerste generatie nog waren ontworpen als tweedeurs hatchbacks met slechts twee zitplaatsen, is de praktische bruikbaarheid van de opvolger van de compacte auto veel beter dankzij vijf deuren en evenveel zitplaatsen.
Sinds 2019 wordt een derde serie van de Honda Insight aangeboden in Noord-Amerika en Japan, maar is nog niet beschikbaar in Europa . Ook deze versie is ontworpen als vijfdeurs hybride voertuig en biedt de grootste hoeveelheid ruimte in het modellengamma.
Prijs
Voertuigen van de tweede serie werden aangeboden voor catalogusprijzen tussen 19.990 euro en 28.600 euro. Optionele extra's verhoogden de aankoopprijs nog meer.
Tegenwoordig kost een Honda Insight occasion met een hoge kilometerstand zo’n 4.145 euro. Voor modellen met minder dan 100.000 kilometer variëren de prijzen van 9.750 tot 12.950 euro.
Design
Exterieur
De eerste serie van de Honda Insight, met zijn handzame afmetingen en slechts twee deuren, onderscheidt zich visueel duidelijk van de opvolgers. Vooral in het zijaanzicht vallen de bijna volledig afgedekte achterwielen erg op en geven de Insight een futuristische uitstraling, die in het achteraanzicht vakkundig wordt onderstreept door de enorme achterruit en de grote achterlichten.
In de tweede generatie is het ontwerp aangescherpt, maar de aerodynamische basisvorm blijft hetzelfde. Alleen de wielbekleding van de achterwielen werd in deze versie niet meer overgenomen. In ruil daarvoor is het radiatorrooster aan de voorzijde aanzienlijk vergroot. Bovendien is de grote glazen achterklep voorzien van een remlicht dat de twee achterlichten visueel met elkaar verbindt.
Voertuigen van de derde serie zijn gemakkelijk herkenbaar aan hun langere voertuigvorm met notchback. Visueel lijken deze modellen weinig op hun in serie geproduceerde voorgangers, maar ze maken indruk met hun sportieve, elegante carrosserievorm.
Interieur
Hoewel het interieur van de Honda Insight vrijwel uitsluitend bestaat uit harde kunststof oppervlakken met een matige visuele charme, presenteert zelfs de eerste modelserie zich met een digitale bestuurderscockpit.
De in België verkochte modellen van de tweede serie bieden comfortabele bestuurders- en passagiersstoelen en een volledig digitale snelheidsmeter. Elektrische ramen, automatische airconditioning en een boordcomputer zijn ook standaard.
In de derde serie ziet de Insight er van binnen veel volwassener en minder speels uit. De Aluminium-look bekleding maakt de sfeer merkbaar losser, en het model is ook leverbaar met lederen stoelen. De brede middenconsole met geïntegreerd infotainmentsysteem is ook aanwezig.
Veiligheid
Met vijf van de vijf sterren in de Euro NCAP crashtest scoort de in België verkochte versie van de Honda Insight zeer hoog op het gebied van veiligheid. Standaard ABS, een remassistent en diverse voor- en zij-airbags beschermen de inzittenden bij een ongeval. Extra bescherming wordt geboden door de speciaal ontworpen carrosserie met kreukelzones.
Op de voorstoelen kunnen de hoofdsteunen worden aangepast aan een lichaamslengte van maximaal 1,90 meter, achterin is de grens helaas 1,50 meter. Kinderzitjes kunnen echter heel goed op de achterste zitrij worden vastgezet.
Helaas is het zicht alleen bevredigend door het beperkte zicht naar achteren. Het zicht door de schuine achterklep biedt ook slechts een klein gezichtsveld, wat parkeren en achteruitrijden bemoeilijkt.
Alternatieven
De Toyota Prius is een van de sterkste concurrenten van de Honda Insight. Qua verbruik en ruimte liggen de twee op één lijn, maar de Insight is in België veel makkelijker te vinden. De VW Lupo verbruikt even weinig brandstof als een 3-liter auto, maar biedt minder ruimte in het interieur en voor het laadvermogen. De Toyota Yaris Hybrid scoort ook met lage onderhoudskosten en een laag verbruik, maar biedt net als de Volkswagen beduidend minder ruimte. De Opel Ampera maakt ook gebruik van hybride technologie, maar is aanzienlijk groter dan zijn rivalen in deze klasse. Zijn eigen concurrent is de Honda Civic Hybrid. De Civic kan vooral overtuigen door zijn unieke concept in de klasse van de compacte auto's.