Sterke punten
- Inrichting interieur
- Riante veiligheidsvoorzieningen
- binnenruimte
Zwakke punten
- prijs
- opdringerige rijvakassistent
- lawaai bij hoge toeren
Honda Jazz Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Jazz, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Jazz
-
Honda Jazz /1.4i Benzine/Clima/Automaat
€ 3.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 220.000 km
- 11/2003
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
149 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3630 Maasmechelen -
Honda Jazz 1.5i-MMD e:HEV Elegance
€ 22.990,-€ 21.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 33.092 km
- 02/2022
- 72 kW (98 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
82 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9170 Sint-Pauwels -
Honda Jazz 1.4i ES Sport-Automatic -12mois de garantie -
€ 7.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 115.000 km
- 08/2014
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-4430 Ans -
Honda Jazz Jazz 1.2i Cool
€ 1.800,-Geen informatie- 95.200 km
- 06/2004
- 57 kW (77 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-1341 Céroux-Mousty -
Honda Jazz 1.2 i-VTEC
€ 1.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 208.000 km
- 01/2009
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-9280 Lebbeke -
Honda Jazz
€ 1.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 196.890 km
- 11/2006
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-5020 Namur -
Honda Jazz 49000 km garantie 1 an
€ 2.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 49.000 km
- 10/2002
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-1080 Bruxelles -
Honda Jazz Jazz+1.4i+ES
€ 3.000,-Goede prijs- 192.000 km
- 01/2011
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4040 Herstal -
Honda Jazz 1.4i ES avec contrôle technique et carpass
€ 2.350,-Correcte prijs- 144.000 km
- 10/2002
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
139 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1140 Bruxelles -
Honda Jazz 1.2i Trend
€ 4.750,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 74.688 km
- 05/2014
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
123 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1400 Nivelles -
Honda Jazz Jazz 1.2i Cool
€ 2.000,-Goede prijs- 171.000 km
- 09/2004
- 57 kW (77 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
5,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1070 anderlecht -
Honda Jazz
€ 4.200,-Correcte prijs- 149.000 km
- 11/2011
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
123 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-7050 Jurbise -
Honda Jazz 1.2i
€ 3.850,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 141.856 km
- 07/2009
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1840 Londerzeel -
Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Comfort
€ 12.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 44.000 km
- 11/2016
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
4,8 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-8620 Nieuwpoort -
Honda Jazz 1.5i-MMD e:HEV Elegance
€ 12.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 300.200 km
- 03/2022
- 80 kW (109 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
82 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6723 Habay-La-Vieille -
Honda Jazz Jazz+1.4i+LS
€ 1.000,-Hele goede prijs- 240.000 km
- 09/2004
- 61 kW (83 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
135 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1060 Saint-Gilles -
Honda Jazz 1.4i+Exclusive+CVT
€ 8.990,-Goede prijs- 71.700 km
- 12/2013
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
6,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
128 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1050 Ixelles -
Honda Jazz 1.3i 75kW
€ 13.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 27.290 km
- 11/2017
- 75 kW (102 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
1 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1300 Wavre -
Honda Jazz 1.4i Comfort CVT
€ 7.399,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 89.232 km
- 01/2012
- 73 kW (99 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
5,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
125 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1410 Waterloo -
Honda Jazz 1.2i Trend GARANTIE 12 MOIS/MAANDEN
€ 7.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 50.000 km
- 03/2013
- 66 kW (90 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Manueel
- Benzine
-
5,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
123 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1770 Liedekerke
Interesse in een Honda Jazz
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
Honda heeft een huizenhoge reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt, zeker wat hun benzinemotoren V-tec betreft. Honda heeft ook al een langjarige ervaring met hybridesystemen, ook bij kleine auto’s: remember de Civic in de jaren 90 en de CR-Z in de jaren 10. Bij de Civic mochten een paar batterijen de auto vooral op gang helpen, bij de CR-Z stond hybride voor sportief rijden met spaarzaam verbruik, bij de Jazz vandaag moet het hybride systeem vooral het verbruik zo laag mogelijk houden.
De Jazz is weliswaar door de jaren heen altijd groter geworden, vandaag groter dan de Civic in de jaren 80, maar heeft die buitenafmetingen altijd gebruikt om zijn interieur zo ruim mogelijk te maken. Daar zijn bij de laatste editie ook weer in geslaagd en nu de Jazz wat hoger op de poten staat, is het instappen ook makkelijker geworden, zeker voor mensen die niet meer de lenigheid van Nina Derwael hebben.
Deze Jazz is helemaal bij zijn tijd en heeft een multimediasysteem dat in eerste instantie met widgets werkt, zoals u dat onderhand met uw smartphone gewoon bent. De airco valt gelukkig nog fysiek met draaiknoppen te bedienen en wie eigen content wil meenemen, heeft (naargelang de uitrusting) 1 of meerdere usb-aansluitingen. Navigatie is alleen standaard bij de hoogste uitrustingniveaus.
Hoewel de Jazz zich nog het beste thuis voelt in drukke stadsverkeer, kan hij ook op de autoweg en zeker op de landelijke wegen met het verkeer mee.
Belangrijke gegevens
De Jazz is een functionele auto. Hij heeft tal van praktische bergplaatsen en bekerhouders, maar zijn Magic Seats, waarbij de zittingen kunnen opgeklapt worden om alzo de volledige hoogte van het interieur te kunnen benutten en met de achterbank neergeklap krijg je een laadvloer (niet helemaal vlak) van 1,5 m lang. Voor een auto van 4 m is dat niet mis. De voorstoelen zijn beter ontworpen en houden het lichaam prima op zijn plaats.
Honda heeft geen lange optielijsten, ook de Jazz niet. Ze hebben wel iets met lakken. Metaalglanslak kost extra, om over een tweekleurig koetswerk (Crosstar) te zwijgen. Je kan ook nog extra geld uitgeven aan de sfeerverlichting en aan lichtmetalen velgen.
De Jazz is altijd een vinnige auto geweest met een even vinnige ophanging, en nu de aandrijving wat (ge)matiger is, blijft de ophanging van de betere soort. Ook bij de Crosstar, waar de Jazz toch 3 centimeter hoger op de poten staat. Het stuur is tweespakig, geeft genoeg feedback en is precies. De Jazz kan tussen twee muren draaien die 10 m uit elkaar staan.
Motoren
De Jazz, die vroeger al evenmin op een uitgebreid palet motoren kon terugvallen, heeft vandaag één aandrijfsysteem. De steunt voor een groot deel op de 1.5 l 4-cilinder die volgens het Atkinsonprincipe werkt (dat zie je wel vaker bij hybride auto’s). Die verbrandingsmotor wordt gekoppeld aan 2 elektromotoren, waarvan er eentje als generator werkt en een andere (mee) voor de aandrijving zorgt. De Jazz heeft, als we reduceren, geen versnellingsbak, maar werkt met vaste overbrengingsverhoudingen en daardoor is de Engine Drive Modus vanaf min of meer autowegsnelheden mogelijk. Je kan de pk’s van de elektromotoren en de 4-cilinder niet bij elkaar optellen, omdat ze nauwelijks (hoewel ze het kunnen) samen werken. Nu is een top van 173 km/h mogelijk, maar dan vergaat horen en zien. Het systeem zit ingenieus in elkaar, hybride op zijn Honda’s, maar het werkt wel.
Afmetingen
De Jazz is nu een auto die net de 4 m haalt, 4,09 m lang, 1,72 m breed is en 1,6 m hoog. Dat is een behoorlijke middenklasser en hij heeft, dankzij de batterijen en het complexe aandrijfsysteem een rijklaar gewicht van 1.325 kg. De koffer is minimaal 300 l, uit te breiden tot 1.200 l en hij heeft een tankinhoud van 40 l. Hij heeft geen reservewiel.
Varianten
Je hebt in principe 2 variaties op eenzelfde thema. Alles aan de Jazz wat techniek en koetswerk betreft is uniform gelijk, je kan hem in de Elegance ende Crossstar-uitvoering wat rijkelijker laten uitrusten en dat is zeker het geval voor de Executive het geval. De meerprijs heeft met een toenemende uitrusting en veiligheidsvoorzieningen te maken.
Prijzen
Uiteindelijk hebben de verschillende uitvoeringen ook oplopende prijzen: de standaard kost €23.00, De Elegance net iets meer dan € 25.00, de Executive loopt al tegen de 28.000 aan en de duurste Crosstar kost zo’n € 30.000, want daar wil je toch minsten lichtmetalen velgen bij.
Design
Buitenzijde
De sterk dalende motorkap en het smalle radiatorrooster hebben plaats gemaakt voor een forser front, waarin de grote koplampen en de bijverlichting in de bumper een prominente plaats innemen. Het zou ook zomaar een Suzuki kunnen zijn. Het wordt nog erger, want vanop de flank bekeken denk je direct aan de DS3 van 10 jaar geleden. Honda, waer bestu bleven? Dat gaat ook op voor de achterkant, hij lijkt hem bij een of andere Roemeen te hebben besteld, met alle respect voor het Roemeense design. Hier wordt een mens, tenzij mijnheer Honda zelf, niet blij van.
Binnenkant
Gelukkig haalt Honda aan de binnenkant (en dat is toch de kant die de eigenaars het vaakst zien) wel een hoog niveau. Stoffen inlegstukken, ene fraai strakke middenconsole met daaronder een al even strakke middentunnel, met de pook die eigenlijk geen pook hoeft te zijn. Het instrumentenpaneel is digitaal en daar kunnen we mee leven. Het interieur is multi-omvorm baar, heeft prima voorstoelen en een riante -voor deze buitenafmeting- achterbank. Knus en gebruiksvriendelijk om het samen te vatten.
Veiligheid
Maar je zou met deze Jazz zomaar willen crashen: 10 airbags (ook in het dak en zelfs centraal in de middenconsole) staan ter beschikking bij malheur. Dat wil wel zeggen dat bij een flinke tik, de auto sowieso total loss wordt verklaar. Maar Honda heeft natuurlijk ook de gebruikelijke rij-assistenten ingebouwd en die moeten zo mogelijk een ongeval voorkomen. En begrijpen we het nut van de rijvakassistent, zeker als hij met een file-assistent is uitgerust, hij mag bij het gewone rijden vooral niet abrupt tussenkomen en dat doet hij wel.
Alternatieven
De concurrenten van de Jazz zijn dus kleine hybride auto’s en dan kijk je automatisch naar Toyota dat inderdaad met de Yaris een soortgelijke auto op de wereld heeft losgelaten. De Yaris presteert min of meer eender, verbruikt iets meer, is iets goedkoper dan de Jazz. De Clio E-tech Hybrid van Renault heeft een iets ruimere motor (1.6 l), ook iets meer vermogen, maar vreemd genoeg eenzelfde top. Ook het verbruik is gelijklopen, evenals de prijs (€ 24.000).