Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
honda-shuttle-front

Honda Shuttle

1 / 3
honda-shuttle-front
honda-shuttle-back
honda-shuttle-overview

Sterke punten

  • Redelijke prijs
  • Ruim interieur
  • Gemakkelijk laden en lossen

Zwakke punten

  • Alleen leverbaar als automaat
  • Enigszins inspiratieloos design
  • Niet leverbaar als diesel

Honda Shuttle Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Shuttle, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Honda Shuttle: Veel voor weinig

De Honda Shuttle is de opvolger van de Honda Civic Shuttle en is, in tegenstelling tot zijn voorganger, niet meer gebaseerd op de Civic maar op de Accord. De modelnaam geeft daar echter geen informatie meer over. Het busje werd geproduceerd van 1994 tot 2000, voordat de Honda Stream hem verving. Lees meer

Interesse in een Honda Shuttle

Honda Shuttle tweedehands auto
Honda Shuttle dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • De grote achterklep maakt in- en uitladen gemakkelijk.
  • Het interieur biedt veel ruimte voor alle inzittenden, zowel voorin als achterin.
  • De bagageruimte kan heel gemakkelijk worden uitgebreid tot bijna het drievoudige van het laadvolume.

Gegevens

Motoren

De Honda Shuttle werd oorspronkelijk aangeboden met twee motoren, een 2,2-liter en een 2,3-liter benzinemotor. Dieselmotoren werden echter niet aangeboden op de Europese markt. Het topmodel biedt een 3,0-liter V6-motor met een vermogen van 204 pk, terwijl de andere twee benzinemotoren uitkomen op 132 pk voor de 2,2-liter en 152 pk voor de 2,3-liter. De prestatiekenmerken van de 2,3-liter motor worden hier in de vorm van een tabel gedetailleerd weergegeven.

Technische gegevens Honda Shuttle 2,3-liter benzinemotor:

Maximaal vermogen 150 pk
Maximaal koppel 200 Nm
Versnelling van 0 tot 100 km/u 12 s
Topsnelheid 185 km/u
Verbruik per 100 km 10,8 l
CO₂-uitstoot 258 g/km

Afmetingen

De lengte van de Honda Shuttle is ongeveer 4,75 meter. De breedte bedraagt 1,79 meter en de hoogte 1,64 meter. De wielbasis van de Honda Shuttle is 283 centimeter en het leeggewicht bedraagt 1.535 kilogram. De bagageruimte heeft een volume van 290 liter, dat gemakkelijk kan worden uitgebreid door de achterbank neer te klappen tot een indrukwekkende 738 liter.

Varianten

Bij de Honda Shuttle moet een principieel onderscheid worden gemaakt tussen het 5-zits en het 7-zits model. Daarnaast zijn er verschillende versies voor alle respectievelijke markten, die zijn aangepast aan regionale voorkeuren en speciale kenmerken. Als gevolg daarvan zijn er ook kleine variaties in de naamgeving, zoals blijkt uit de Honda Shuttle voor de Noord-Amerikaanse markt. Daar staat het model bekend als de Odyssey.

Prijs

De Honda Shuttle kon overtuigen met veel aantrekkelijke voordelen. Vooral de prijs voor een nieuwe auto was er één van. Het voertuig was bij de fabrikant immers verkrijgbaar vanaf een nieuwprijs van iets meer dan 20.000 euro. Zelfs met de populaire 3-liter motor was het gezinsvoertuig betaalbaar voor een prijs van ruim onder de 30.000 euro.

Maar de Honda Shuttle is niet meer als nieuwe auto te bestellen, dus in principe is de enige optie te kijken op de occasionmarkt. Hier zijn echter slechts enkele exemplaren te vinden. Het voertuig is niet veel verkocht in België. Maar wie de voordelen van de auto met automatische transmissie en veel ruimte niet wil missen, kan een kijkje nemen in de buurlanden. In Duitsland bijvoorbeeld kan de Honda Shuttle in goede staat worden gekocht voor ongeveer 2000 euro. Beter uitgeruste voertuigen met een lage kilometerstand kosten tot 5000 euro, zodat ze nog steeds een koopje zijn voor gezinnen.

Design

Exterieur

De Honda Shuttle valt al snel op door zijn zeer grote, hoekige vormgeving, waaruit blijkt dat het om een echte bestelwagen gaat. Kenmerkend voor deze auto zijn ook de grote ramen, die een zeer goed zicht rondom bieden. De motorkap loopt onder een schuine hoek naar voren, wat zorgt voor meer aerodynamica. Visueel komt dit de Honda Shuttle ten goede en doet hem nog groter lijken. Zijn grote koplampen met geïntegreerde richtingaanwijzers kunnen ook tot zijn handelsmerken worden gerekend. De grille aan de voorzijde lijkt daarentegen bijna klein en delicaat.

Interieur

De met stof beklede stoelen vallen op zodra je het portier opent en nodigen je uit om te gaan zitten. Direct valt op dat het interieur zeer ruim is en zelfs lange mensen hier geen ruimteproblemen zullen hebben. De eveneens met stof beklede deurelementen in het interieur geven de auto een feelgoodkarakter dat wordt overgedragen op de inzittenden.

De cockpit is zeer overzichtelijk en bevat alle belangrijke voertuiggegevens die de bestuurder tijdens de reis nodig heeft. In het centrale gedeelte bevindt zich de regeling voor de klimaatomstandigheden in het voertuig. Deze worden door middel van analoge schuifregelaars ingesteld. Direct onder deze unit, in een speciaal ontworpen kast, bevindt zich het multimediasysteem. Een opvallend kenmerk van de Honda Shuttle is de extreem grote klep van het dashboardkastje aan de passagierszijde. Het compartiment is bijzonder ruim en biedt hier veel opbergruimte. De aparte opbergmogelijkheden in de portieren kunnen worden gebruikt voor andere voorwerpen en kleine spullen die tijdens de reis moeten worden meegenomen.

honda-shuttle-interior

Veiligheid

De Honda Shuttle is niet getest in de Euro NCAP en daarom is hier uiteraard geen beoordeling beschikbaar. Het voertuig is echter wel voorzien van bestuurders- en passagiersairbags, zij-airbags voor en achter en hoofdairbags en hoofdsteunen achter. Een antiblokkeerremsysteem is ook standaard. De Honda Shuttle beschikt dus over een redelijk goed veiligheidssysteem, hoewel veel nieuwe technische voorzieningen hier niet beschikbaar zijn.

Alternatieven

Bij Honda is het de moeite waard om eens te kijken naar de Honda StepWGN, die tegelijk met de Honda Shuttle op de markt verscheen. Dit busje biedt een vergelijkbare hoeveelheid ruimte met een gemiddeld iets zwakkere motor. Het aanbod qua occasions in dit land is echter beperkt, omdat de auto oorspronkelijk niet voor de Europese markt is ontworpen.

Een goed alternatief uit de gelederen van andere fabrikanten is de Renault Mégane GrandTour. Beide auto's liggen niet alleen qua prijs dicht bij elkaar, maar hebben ook zeer vergelijkbare technische kenmerken. De Renault Mégane GrandTour biedt echter een ruimere keuze aan motoren en ziet er iets sportiever uit dan de Honda Shuttle. Hij heeft ook een groter laadvolume.

FAQ

In welk jaar werd de Honda Shuttle voor het eerst geproduceerd?
De Honda Shuttle werd voor het eerst gebouwd in 1994.
Wat is het laadvermogen van de Honda Shuttle?
Het laadvolume bedraagt 290 liter, maar kan worden vergroot tot bijna het drievoudige door de zitbanken neer te klappen. In cijfers uitgedrukt is er dan 738 liter laadvolume beschikbaar.
In welk prijssegment valt de Honda Shuttle?
Terwijl het busje nieuw rond de 21.000 euro geprijsd was, zijn occasions nu al verkrijgbaar vanaf 2.000 euro. Goed onderhouden exemplaren zijn echter moeilijk te vinden vanwege de lage verkoopcijfers.

Beoordelingen voor Honda Shuttle

1 Beoordelingen

5,0