HUMMER H3 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto HUMMER H3, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Hummer H3
-
HUMMER H3 3.5 Adventure Safari LPG Bi-Color Leder Ahk
€ 8.699,-Geen informatie- 244.000 km
- 06/2006
- 162 kW (220 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
13,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4800 verviers -
HUMMER H3 SUV
€ 26.400,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 37.500 km
- 03/2006
- 164 kW (223 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-4633 Melen -
HUMMER H3 3.5i 20v / LICHTE VRACHT / LPG / TREKHAAK /
€ 22.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 95.651 km
- 03/2006
- 162 kW (220 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
13,7 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-9280 Lebbeke
Interesse in een Hummer H3
Alle artikelen
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV: eerste keer, goede keer?
Test: Mercedes E-Klasse, van taxi tot iPad (2023)
Seat Mii Electric: klein maar dapper
Alternatieve modellen
De Hummer H3 is het instapmodel uit de Hummer serie
Toen de Amerikaanse fabrikant van militaire terreinwagens, het bedrijf AM General, in 1992 een civiele versie van de Humvee op de markt lanceerde, waren vooral de Amerikanen enthousiast over dit Hummer gedoopte model. Het verfijnde comfort van een echte Sport Utility Vehicle (SUV) bood de Hummer in zijn oorspronkelijke versie weliswaar niet. Maar daarvoor in de plaats was het bijna 3,6 ton zware voertuig met een bodemvrijheid van meer dan 40 centimeter en zijn vierwielaandrijving met sperdifferentiëlen net zo terreintoegankelijk als zijn militaire voorbeeld. Midden in de SUV-euforie zagen de strategen van autoconcern General Motors (GM) een potentiële verkooptopper in het voertuig. In 1998 kochten ze de merkrechten van Hummer en begonnen ze met de ontwikkeling van eigen, kleinere en beter uitgeruste modellen. Sinds 2003 neergezet als eigen merk, ontstond er een modelserie die de in 2003 in serieproductie genomen Hummer H2 en het twee jaar later gefabriceerde instapmodel Hummer H3 omvatte.
De Hummer H3 combineert luxe met terreintoegankelijkheid
De als SUV verkochte Hummer H3 was met zijn gewicht van 2,2 ton, een lengte van 4,75 meter en een breedte van 1,94 meter in zekere zin het compacte model uit de Hummer-familie. Ondanks de verlaagde bodemvrijheid van circa 21 centimeter bewees de op een GM pick-up serie gebaseerde H3 zich als een echt terreinvoertuig. Hij kon hellingen tot 60 procent aan en kon door waterdieptes tot 60 centimeter hoog heen rijden. De handling op straat en terrein werd vergemakkelijkt dankzij een ingebouwde stabiliteitscontrole. Aanvankelijk had de benzinemotor in de uitvoering met een cilinderinhoud van 3,5 liter een prestatievermogen van 162 kW (220 pk). Latere modellen die vanaf 2007 verschenen werden uitgerust met een 3,7 liter motor met een prestatievermogen van 180 kW (245 pk).
In 2008 wordt het topmodel Hummer H3 Alpha geïntroduceerd
Het motorenpalet werd in 2008 gecompleteerd met het topmodel met V8-motor, die in de Hummer H3 Alpha voor een prestatievermogen van meer dan 220 kW (300 pk) zorgde. De Hummer H3 bereikte om veiligheidsredenen onafhankelijk van de motoruitrusting met elektronische snelheidsregeling echter nooit meer dan maximaal 160 km/u. De krachtigere motor kwam hoofdzakelijk de trekkracht van de H3 ten goede. In de krachtigere V8-uitvoering met automatische schakeling kon hij namelijk maximaal 2,7 ton trekken. Ter vergelijking: met de instapmotor in combinatie met de vijfversnellingsbak was een trekgewicht van 1,4 ton mogelijk.
Nieuwe Chinese merkeigenaren willen de Hummer H3 verder produceren
De Hummer H3 werd door GM in twee carrosserieversies aangeboden: als gesloten variant en als pick-up met crew cab voor vijf passagiers. De Hummer H3T pick-up met de 1,5 meter lange laadbak werd in 2008 gepresenteerd, midden in de economische crisis. Tijdens deze crisis halveerde de verkoop van de Hummer H3. Hiervoor was vooral het hoge benzineverbruik van de terreintoegankelijke SUV verantwoordelijk. Het benzineverbruik kon in het dagelijkse leven namelijk twee of drie keer zo hoog uitvallen dan de door de fabrikant aangegeven 11,8 liter. GM ging failliet en na het faillissement werd het merk met haar modellen Hummer H2 en H3 overgenomen door Chinese investeerders. De nieuwe eigenaren wilden zich richten op de opbloeiende Chinese markt voor luxe autos, hier hadden de consumenten nog maar weinig aandacht voor de verbruikswaarden. In het stedelijke gebied rond de opkomende Chinese metropolen rekenden de Aziaten vooral met de kleinere Hummer H3 op goede verkoopkansen.