Sterke punten
- Goede prijs-kwaliteitverhouding
- Betrouwbaar
- Comfortabel onderstel
Zwakke punten
- Roestvorming op bepaalde delen van de carrosserie
- Onopvallend uiterlijk
- Vrij hoog brandstofverbruik
Hyundai ACCENT Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai ACCENT, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Hyundai Accent
-
Hyundai ACCENT Accent 1.4i 16v Comfort
€ 1.400,-Geen informatie- 83.000 km
- 07/2007
- 71 kW (97 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
-
6,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4400 Liege -
Hyundai ACCENT ✅ CRDi
€ 2.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 64.000 km
- 10/2006
- 60 kW (82 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Handelaar, BE-1420 Braine L'alleud -
Hyundai ACCENT Accent 1.5 Turbo CRDi 12v GLS
€ 800,-Geen informatie- 244.752 km
- 08/2005
- 60 kW (82 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Diesel
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6150 Anderlues -
Hyundai ACCENT
€ 1.950,-Geen informatie- 79.500 km
- 03/2003
- 63 kW (86 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Benzine
- - (l/100 km)
-
155 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-7333 Saint Ghislain -
Hyundai ACCENT 1.3i Automatik GLS
€ 4.500,-Geen informatie- 64.000 km
- 10/2005
- 63 kW (86 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
191 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-9971 Kaprijke -
Hyundai ACCENT 1.4i 16v Comfort
€ 2.150,-Geen informatie- 83.440 km
- 01/2008
- 71 kW (97 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Manueel
- Benzine
-
6,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-4400 Flémalle -
Hyundai ACCENT 1.5 Turbo CRDi Airco Vitre Electrique Garantie
€ 2.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 43.002 km
- 10/2003
- 60 kW (82 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Manueel
- Diesel
-
5,5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
145 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6061 Charleroi
Interesse in een Hyundai Accent
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Goede prijs-kwaliteitverhouding
- Betrouwbaar
- Goede rijeigenschappen
Technische gegevens
Motorisatie
De derde generatie Hyundai Accent – tevens de laatste generatie die in België verkrijgbaar was voor hij in 2009 werd opgevolgd door de Hyundai i20 – was ontwikkeld samen met Kia Motors en technisch gebaseerd op een gemeenschappelijk platform met de Kia Rio. Er is keuze uit twee motoren: een 71 kW (97 pk) sterke 1,4-liter met een topsnelheid van 177 km/u en een 82 kW (112 pk) sterke 1,6-liter met een top van 190 km/u en een sprint van 0 naar 100 km/u in 10,2 seconden. Beide motoren kunnen worden gekoppeld aan een vijfversnellingsbak of een viertraps automaat.
Afmetingen
In vergelijking met zijn voorganger was de derde generatie Accent (hatchback) flink gegroeid. De wielbasis ging van 2,44 naar 2,50 meter; de breedte nam toe van 1,68 naar 1,70 meter en het dak reikt tot 1,47 meter in plaats van 1,40 meter boven het wegdek. Opvallend: in de lengte is de derde generatie Accent juist kleiner dan zijn voorganger: 4,05 meter in plaats van 4,22 meter.
De belangrijkste specificaties op een rij
Hyundai Accent 1.4 hatchback (3e generatie) | |
---|---|
Marktintroductie | 2006 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,0 x 1,7 x 1,4 m |
Wielbasis | 2,5 m |
Inhoud bagageruimte | 390 l |
Ledig gewicht | 1.055 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.600 kg |
Cilinderinhoud | 1.399 – 1.599 cm3 |
Vermogen | 71 kW 97 (pk) – 82 kW (112 pk) |
Koppel | 125 – 146 Nm |
Topsnelheid | 177 - 190 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 10,2 - 12,3 sec |
Tankinhoud | 45 l |
Verbruik | 6,2 – 6,4 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 146 – 152 g/km |
Varianten
In 1994 werd de Accent gepresenteerd als de opvolger van de Pony. Het was het eerste volledig zelfstandig ontwikkelde model van de fabrikant en had geen enkele overeenkomst met zijn voorganger. De Hyundai Accent werd wereldwijd verkocht en was – afhankelijk van de markt – beschikbaar als hatchback, sedan en als stationwagon. Ook kreeg hij verschillende namen: zo ging hij in bijvoorbeeld China als Verna door het leven en in Rusland als Solaris. In totaal telde de Accent zes generaties.
In België verscheen de eerste generatie in 1995 op de markt, toen nog onder de naam Excel. Het model telde twee carrosserievarianten: sedan en hatchback. De tweede generatie verscheen in 1999 en was veel minder rond dan de eerste generatie. De carrosserie was strakker met een opvallende grille en heldere koplampen en zorgde voor een duidelijk onderscheid in vergelijking met zijn voorganger. De in Europa populaire drie- en vijfdeursmodellen vielen op door hun liftback-achtige koets, met een kort kontje en een relatief grote achterklep. Er was ook een sedan die zich onderscheidde met een geheel eigen achterzijde en een wat beschaafdere grille, maar die was in Europa aanmerkelijk minder populair.
Bij de facelift van 2003 kreeg de Accent opnieuw een nieuwe neus, met hooggeplaatste koplampen en een smallere grille. Ook de achterzijde werd stevig hertekend. De achterlichten kregen behalve een andere indeling ook een gewijzigde vorm. Met dit model heeft Hyundai ook meegedaan aan het wereldkampioenschap Rally. De derde generatie verscheen in 2006 en was beschikbaar als drie-, vier- en vijfdeurs. In vergelijking met zijn voorganger is de derde generatie driedeurs Hyundai Accent twee centimeter langer, 1,5 centimeter breder en 7,5 centimeter hoger. De wielbasis groeide met zes centimeter. Kopers hebben keuze uit twee uitrustingsniveaus. Het instapmodel – ActiveVersion – krijgt behalve elektrische stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuur en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel ook zaken mee als centrale vergrendeling, een in ongelijke delen neerklapbare achterbank en een zonneklep met make-upspiegel. Voor de DynamicVersion komen daar elektrisch bedienbare portierruiten, airco, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, afstandsbediening met centrale portiervergrendeling, een alarmsysteem en mistlampen vóór bij.
De Hyundai Accent werd in 2009 opgevolgd door de Hyundai i20, maar elders in de wereld is de kleine broer van de Elantra nooit weggeweest. In 2023 verscheen zelfs een geheel nieuwe Accent op de markt. Dat gebeurde in India waar de Accent door het leven gaat onder de naam Verna. Het nieuwe model heeft alle trekjes van een hedendaagse Hyundai, met opvallende vouwen in de flanken, een front dat doet denken aan dat van de Kona, en achterlichten die met elkaar verbonden zijn.
Prijzen
De hatchback-versie van de laatste generatie (tussen 2006 en 2008) kostte als ActiveVersion 11.995 euro en als DynamicVersion 13.295 euro. De 1,6-liter was er alleen als DynamicVersion voor een bedrag van 13.795 euro. De Hyundai Accent wordt al sinds 2008 niet meer nieuw verkocht in België. Wel zijn op AutoScout24 nog prima occasions te vinden. Een hoge kilometerstand moet je op de koop toenemen, maar dan ben je wel voor een paar duizend euro klaar.
Design
Buitenkant
De derde generatie van de Hyundai Accent heeft een vlot uitziend, eigentijds koetswerk en grote koplampen. Als je hem vanaf de buitenkant bekijkt, doet deze generatie nauwelijks meer denken aan z’n voorganger. Die wat anoniem vormgegeven auto kwam in 2003 op de Belgische markt en verdween in 2006 alweer uit de showrooms. De koets oogt beter in balans en toont door z’n volle vormen karaktervoller dan de vorige.
Binnenkant
Het interieur van de derde generatie Hyundai Accent is wat vormgeving betreft net zo ingetogen als de buitenkant. Op en rond het dashboard zien we dezelfde ronde, glooiende vormen. De ontwerpers hielden vast aan simpele en zakelijke lijnen. Het geheel oogt niet bijzonder spannend en is erg simpel van opzet. In het midden bevindt zich de radio met daaronder de bedieningsknoppen van de airconditioning. Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, airconditioning, elektrisch bedienbare zijruiten en een boordcomputer behoren allemaal tot de standaarduitrusting. Door de afgeronde daklijn is het voor lange mensen wel behelpen met de hoofdruimte.
Veiligheid
Op het gebied van actieve veiligheidssystemen biedt de Hyundai Accent sinds 1998 ABS. Vanaf 2006 was ESP als optie verkrijgbaar. Op het gebied van passieve veiligheid ziet het er beter uit: de Koreaanse fabrikant biedt standaard hoofdairbags voor- en achterin. De buitenste zitplaatsen achterin zijn voorzien van Isofix.
Een Euro NCAP-crashtest was alleen beschikbaar voor de eerste modelgeneratie (1994 tot 2000). De Accent behaalde slechts één van de vijf sterren. In 2005 werd het model in het Zweedse Folksam-rapport echter uitgeroepen tot de veiligste auto in zijn klasse. Bovendien zijn de nieuwere generaties onder de loep genomen, althans in de crashtest van de Amerikaanse NCAP. Al in de tweede versie kreeg het model vier van de vijf sterren, latere modellen zelfs de hoogste waardering van vijf sterren.
Alternatieven
De derde generatie van de Hyundai Accent was gepositioneerd als een compact model aan de onderkant van het C-segment en moest het opnemen tegen concurrenten als de Toyota Yaris, Ford Fiesta, Kia Rio en Nissan Micra.