Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
Hyundai Bayon

Hyundai Bayon

1 / 3
Hyundai Bayon
hyundai-bayon-back
Hyundai Bayon (2021) interieur

Sterke punten

  • Aangenaam hoge instap
  • Herkenbaar Hyundai design
  • Uitgebreide standaarduitrusting

Zwakke punten

  • Geen spannend ontwerp
  • Ietwat ingesteld op de oudere koper
  • In alles de middenmoot

Hyundai BAYON Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai BAYON, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:10.4 - 13.5s
Maximumsnelheid:165 - 188 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):0 - 0 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd): null
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4150 x 1750 x 1520 mm
Portieren:5
Kofferruimte:407 - 1205 liter
Aanhangergewicht:535 - 540 kg

De crossoverversie van de i20

De Bayon is de tweede compacte SUV in het Hyundai-gamma, na de Kona. Hij heeft de wielbasis van de i20 en kan daar bovenop wat extra kofferruimte aanleveren dankzij de grotere overhang achteraan. De zit is ook wat hoger, zodat hij met een beetje verbeelding de opvolger van de i20 Active kan worden genoemd.

Interesse in een Hyundai Bayon

Hyundai Bayon tweedehands auto
Hyundai Bayon nieuwe auto
Hyundai Bayon dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

Goeie redenen

  • De Bayon is de herkenbaarheid van Hyundai zelve. Een daklijn van een Tucson, de achterlichten die linken naar de i20 en een interieur dat Hyundai ademt.

  • Dankzij de hogere instap is de wagen geschikt voor mensen die graag het overzicht op de weg bewaren of wat moeilijker te been zijn.

  • De uitgebreide basisuitrusting is een meevaller voor de Bayon, die weinig extra opties hoeft aan te bieden.

Alle belangrijke gegevens over de Hyundai Ioniq 5

Motorisaties

Hyundai biedt de Bayon enkel aan met een benzinemotor, al dan niet met 48V mild hybrid technologie. De instapper krijgt als enige een 1.2 met 84 pk, enkel gekoppeld aan een manuele vijfbak. Verder houdt Hyundai het eenvoudig in het motorenpalet, door enkel nog een 1.0 T-GDi met 100 pk aan te bieden. In de hoogste uitrustingsniveau’s krijgt deze de mild hybrid technologie ter beschikking. Dat verandert niets aan het vermogen maar knipt wel in het verbruik. De T-GDi’s zijn standaard gekoppeld aan een manuele zesbak maar kunnen optioneel ook besteld worden met een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling.

Afmetingen

De 1.120 kilogram wegende Bayon heeft een lengte van 4,180 meter en een hoogte van1,5 meter, terwijl de breedte aftikt op 1,775 meter. Zoals eerder vermeld is de wielbasis van 2,580 meter identiek aan die van de i20.

Uitvoeringen

Vier uitvoeringen zijn er voor de Bayon. De instapversie heet ‘Air’, daarboven staan de ‘Twist’ en ‘Techno’, om te eindigen met de ‘Sky’. Ze verkopen bij Hyundai echter allesbehalve lucht, want de Bayon zit warm in de standaarduitrusting. Dat gaat bijvorbeeld over een in de hoogte verstelbare bestuurderszetel, lederen stuurwiel, cruise control, achteruitrijcamera en parkeersensoren.

Voor de specialere dingen moet natuurlijk nog bijbetaald worden. Specialer, dat is dan de 16 inch velgenset, Smart Key sleutelloze instap en LED-koplampen met statische bochtverlichting.

Nieuw- en tweedehandsprijzen

Vanaf 19.499 euro is de Hyundai Bayon te koop. Voor dat geld levert Hyundai de Bayon 1.2 Air met vijf manuele versnellingen. De duurste versie is de Bayon 1.0 T-GDi 48V Sky 7DCT. Die kost al 28.749 euro, al resten dan de twotone lakkleur en het elektrisch glazen open dak als enige twee beschikbare opties.

Design

Interieur

De Hyundai Bayon neemt het interieur van de i20 zonder verpinken over. Daar horen ook de opvallende horizontale lijnen bij die het dashboard indelen. De hoge zit zorgt voor een goed overzicht op de weg. De hoge afmetingen van de wagen hebben ook als gevolg dat er meer dan voldoende hoofdruimte voor de inzittenden aanwezig is.

Exterieur

De blikvanger op de Bayon is de hoekige achterpartij, waarbij de achterlichten een boemerang vormen over de vouw die in de kofferklep werd aangebracht. Met een Turqoise two tone lak wordt de Bayon iets opvallender, al blijven blauw of rood als lakkleur ook te smaken.

Rijhulp en veiligheid

Dat de Bayon goed in de standaarduitrusting zit werd hoger al vermeld. Ook qua rijhulp en veiligheidsitems is Hyundai dus bij de pinken. Een Lane Follow Assist, of een verklikker voor wanneer er nog iemand op de achterbank zit, het zijn zaken die het leven aangenamer maken. Op de EuroNCAP botsproeven haalt de Bayon 4 sterren. De Bayon scoort wat minder op de veiligheidsassistenten vanwege een autonoom remsysteem dat mager presteert in relatie met andere voertuigen.

Alternatieven

In dit segment zijn de alternatieven niet op één hand te tellen. Met een Opel Mokka, een Ford Puma en een Citroën C3 Aircross noemen we er maar enkele, ook bij Volkswagen is een concurrent te vinden onder de naam T-Cross. De Bayon is echter iets ruimer dan bovenstaanden en meet zich minder de looks van een mini-SUV aan.

FAQ

Is de Hyundai Bayon een SUV?
Nee. De Hyundai Bayon is een Hyundai i20 met een hoger koetswerk en een net iets hoger rijhoogte.
Heeft de Hyundai Bayon vierwielaandrijving?
Nee. De Hyundai Bayon komt uitsluitend met voorwielaandrijving.
Heeft de Hyundai Bayon een automaat?
De 1-liter driecilinder kan optioneel worden uitgerust met een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling.