Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
hyundai-i30-n-l-01.jpg

Hyundai I30 N

1 / 3
hyundai-i30-n-l-01.jpg
hyundai-i30-n-l-02.jpg
hyundai-i30-n-l-03.jpg

Sterke punten

  • Goede wegligging.
  • Mooi N-interieur.
  • Performance motor van 275 pk.

Zwakke punten

  • Sportstoelen optioneel.
  • Hoge CO2-uitstoot.
  • Flink prijskaartje.

Hyundai i30 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai i30, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.4 - 15.4s
Maximumsnelheid:170 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):89 - 178 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):3.4 - 7.8 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4245 x 1775 x 1419 mm
Portieren:3 - 5
Kofferruimte:357 - 1650 liter
Aanhangergewicht:247 - 680 kg

Hyundai i30N - sportieve hot hatch in N-stijl

Met een gebruikte Hyundai i30 N rij je snel en soepel door de straten. Deze hot hatch met een sportief uiterlijk heeft een turbomotor van 184 kW (250 pk) en een turbomotor van 202 kW (275 pk). Het model bestaat al sinds 2017 maar kreeg in 2020 een facelift. Daarbij kreeg het model een nieuwe voorkant, nieuwe lichten en een nieuw Performance Package. Het interieur is sportief en in de N-stijl zodat je echt het gevoel krijgt dat je in een sportwagen rijdt. <a href="#make-info">Lees meer"

Interesse in een Hyundai I30 N

Hyundai I30 N tweedehands auto
Hyundai I30 N nieuwe auto
Hyundai I30 N dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De modelupdate van de Hyundai i30N

De Hyundai i30 is een automodel van Hyundai dat op 6 maart 2007 tijdens de Autosalon van Genève gepresenteerd werd. Bij de marktintroductie waren er 2 carrosserievarianten beschikbaar: een 5-deurs hatchback en een stationwagon, later aangevuld met andere modellen. Sinds 2017 is er de i30 N. Dit is de high performance versie van de i30, die werd ontwikkeld voor maximaal rijplezier.

In 2020 is het model vernieuwd. De nieuwe Hyundai i30 N heeft duidelijk de uitstraling van een sportieve auto. Het model is herkenbaar aan de agressief ontworpen voorkant. Daar zien we grote luchtinlaten, de opvallende Cascade-grille en een front splitter. Het sportieve karakter wordt nog extra benadrukt door de achterspoiler, de zwarte zijskirts en de 2 grote uitlaatpijpen.

Het model krijgt nieuwe 19"-velgen van gesmeed lichtmetaal. De nieuwe led-koplampen met V-vormige dagrijlichten vloeien voort uit het brede nieuwe N-radiatorrooster, dat geoptimaliseerd is voor een efficiënte koeling van de motor. In de nieuwe achterbumper zijn de mistlampen geïntegreerd. Voor een sportief tintje zorgt een rode accentlijn. De achterlichten kregen ook een nieuwe led-signatuur.

Het sportieve nieuwe N-interieur

Bij deze facelift is ook het interieur niet overgeslagen. In de cockpit hangt een sportieve sfeer dankzij de stevige sportstoelen met geborduurd N-logo, het sportstuur met stevige grip en bedieningsknoppen en de sportieve versnellingspook. De ergonomie is volledig afgestemd op de bestuurder, zodat alles in het zicht staat en binnen handbereik is.

i30 N Performance

De Performance-versie van de Hyundai i30 N zorgt niet alleen voor extra vermogen, maar is ook voorzien van 19-inch wielen, rode N-remklauwen, grotere remschijven, Pirelli P-Zero-banden en het Electronic Limited Slip Differential. De carrosserie staat 4 mm lager dan de standaard i30 N en 8 mm lager dan de gewone Hyundai i30. Het uitlaatsysteem heeft het Variable Exhaust Valve System. Hiermee kun je het uitlaatgeluid harder of zachter laten klinken dankzij de ingebouwde kleppen.

De Hyundai i30 N wordt gebouwd in de Tsjechische Hyundai-fabriek in Nošovice. Het model is sinds het 1e kwartaal van 2021 leverbaar voor een prijs die begint bij €51.095. Voor een gebruikte Hyundai i30 N betaal je gelukkig wat minder.

Hyundai i30 N en de Golf GTI

De Golf GTI en de Hyundai i30 N zijn beide snelle hatchbacks die recent een update hebben gehad. Bij de i30 N valt de bredere, meer hoekige grille, nieuwe LED-koplampen, V-vormige dagrijlichten en een nieuw ontworpen onderste bumper met luchtgordijnen. De i30 N is een update, maar de Golf GTI is een nieuw model. In vergelijking met het vorige model heeft deze Golf een betere aerodynamiek, smallere LED-koplampen met Matrix LED-opties, een slankere grille met een lichtsignatuur en een grotere luchtinlaat.

Motoren

De nieuwe Hyundai i30 N wordt geleverd met een geheel nieuw ontwikkelde 2.0 T-GDI turbomotor. Deze is standaard uitgevoerd met een vermogen van 184 kW (250 pk) of 202 kW (275 pk). De Mk8 Golf GTI beschikt over een geëvolueerde EA888 ‘evo4’ 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 180 kW en een koppel van 370 Nm (tussen 1600 en 4300 tpm). Dat is dus 26 kW en 22 Nm minder dan de Hyundai. De topsnelheid is ook 250 km/u, terwijl de auto in 6,3 seconden van 0-100 km/u rijdt. Dat is 0,4 seconde langzamer dan de i30N.

Interieur

De meest opvallende wijziging in het interieur van de i30 N is het nieuwe centrale 10,25-inch touchscreen met meer geavanceerde software en scherpere grafische afbeeldingen. Het toont de belangrijke gegevens, zoals het vermogen en koppel. Bij de Golf heeft het driespaaks wiel met geperforeerde lederen handvatten een nieuwe aanraakbediening en daarachter zit een groot, volledig gedigitaliseerd instrumentenpaneel. Optioneel zijn een 8,25-inch of 10-inch scherm beschikbaar met Discover Pro. Deze grotere opstelling past bij die instrumenten en ze vormen samen een Innovision Cockpit. De displays en de binnenruimtes zijn verlicht.

Rijdynamiek

De i30 N heeft 5 rijmodi - Eco, Normal, Sport, N, N Custom. Bij het wisselen van rijmodus worden de gaskleptoewijzing, uitlaatpieken, stuurweerstand, schakelpunten van de transmissie, demping, stabiliteitscontrole en de elektronisch geactiveerde limited-slip aangepast. Hyundai zegt dat het de verstelbare dempers (Electronic Controlled Suspension-systeem) opnieuw heeft gekalibreerd.

De Golf heeft een keuzeschakelaar voor de rijmodi, de Vehicle Dynamics Manager genoemd. Dit coördineert de instellingen voor de stabiliteitscontrole, de elektronisch geactiveerde instelbare schokbrekers/dempers, het voorasvergrendelingsverschil, het stuurgewicht en de reactie van de aandrijflijn. De ‘progressieve besturing’ van het EPAS-systeem zorgt voor een hogere stuurrespons bij hogere snelheden.

Conclusie

Als het gaat om rijdynamiek dan scoort de Hyundai net wat beter dan de Golf GTI. De motoren van de Hyundai hebben iets meer vermogen en een hoger koppel dan de Golf GTI. Beide modellen hebben dezelfde topsnelheid. Beide auto’s hebben een stuur met schakelpaddles voor de besturing, gecombineerd met een touchscreen en digitale instrumenten.

De prestatiemotoren van de Hyundai i30 N

De nieuwe Hyundai i30 N wordt geleverd met een geheel nieuw ontwikkelde 2.0 T-GDI turbomotor. Deze is verkrijgbaar in de standaardversie met een vermogen van 184 kW (250 pk) en een Performance-versie die een vermogen van 202 kW (275 pk) heeft. Beide motoren hebben een maximumkoppel van 353 Nm. Met de standaard motor trekt de i30 N in 6,4 seconden op van 0-100 km/u, terwijl de Performance-uitvoering diezelfde sprint in slechts 6,1 seconden doet. De topsnelheid is voor beide uitvoeringen begrensd op 250 km/u. Je kunt bij beide uitvoeringen kiezen voor een handgeschakelde 6-versnellingsbak of een 8-traps automaat.

Uitrusting en opties

De Hyundai i30 N wordt geleverd in 1 uitvoering. De basisuitrusting van deze uitvoering bestaat o.a. uit:

  • 18 inch gesmede velgen
  • "N" Body kit
  • Bi-LED koplampen (dim- en grote lichten)
  • BCW (Blind-spot Collision Warning), dodehoekwaarschuwing
  • FCA (Front Collision avoidance Assist), autonoom remsysteem met voetganger- en hindernisdetectie
  • Automatische airconditioning en ontwaseming

Optioneel kun je ook kiezen voor het 30 N Performance Pack. Dit levert niet alleen extra vermogen, maar is ook voorzien van 19-inch wielen (i.p.v. 18-inch), rode N-remklauwen, Pirelli P-Zero-banden, grotere remschijven en het Electronic Limited Slip Differential (E-LSD).

De Hyundai i30 N is perfect voor hot hatch liefhebbers

Een gebruikte Hyundai i30 N is heel geschikt voor liefhebbers van de hot hatch. De Performance versie heeft een motor van 275 pk en techniek die uit de racewereld komt. Daarmee rij je snel en soepel in deze auto die ook nog eens een heel sportief uiterlijk heeft.

Beoordelingen voor Hyundai i30

124 Beoordelingen

4,6