Sterke punten
- Bijzonder efficiënt
- Als hybride, plug-in hybride en volledig elektrisch model
- Conventioneler dan een Prius
Zwakke punten
- Ruimte achterin
- Zicht naar achteren
- Rijbereik elektrische versie
Hyundai IONIQ Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Hyundai IONIQ, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Hyundai Ioniq
-
Hyundai IONIQ 28 kWh EV AT Style + GPS + ACC + CAM + LED
€ 16.995,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 41.285 km
- 03/2020
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8830 Hooglede (+18 andere DEX Stores) -
Hyundai IONIQ E-Ioniq 28 kWh PREMIUM / CAMERA / APPLE CARPLAY
€ 14.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 58.666 km
- 06/2017
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8970 Poperinge -
Hyundai IONIQ Plug-in-Hybrid 1.6 GDI
€ 19.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 71.821 km
- 03/2021
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
120 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8560 Wevelgem -
Hyundai IONIQ EXECUTIVE
€ 12.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 129.602 km
- 07/2017
- 104 kW (141 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
83 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal -
Hyundai IONIQ Hybrid 1.6 facelift
€ 13.800,-Geen informatie- 72.000 km
- 10/2022
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-2845 niel -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi AUTO. / HYBRID / 95.108 KM ! 2020 ! FULL !
€ 15.950,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 95.108 km
- 07/2020
- 109 kW (148 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
85 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1840 Londerzeel -
Hyundai IONIQ Hybrid 1.6 GDI Shin fuloption
€ 17.990,-Hele goede prijs- 54.500 km
- 01/2020
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, BE-8500 Kortrijk -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi PHEV Feel (BlueLink) DCT
€ 15.125,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 111.224 km
- 11/2020
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,1 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
104 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8200 Brugge -
Hyundai IONIQ E-Ioniq 28 kWh Premium
€ 12.550,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Hele goede prijs- 97.734 km
- 11/2018
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1600 Sint-Pieters-Leeuw -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi Comfort - Plus | Navi | ECC | Cam | PDC |
€ 17.999,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 43.777 km
- 06/2020
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
104 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-2100 Deurne -
Hyundai IONIQ E-Ioniq 28 kWh Premium
€ 10.999,-Hele goede prijs- 102.500 km
- 01/2017
- 88 kW (120 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-4601 Argenteau -
Hyundai IONIQ Hybrid 1.6 GDI Style
€ 14.000,-Goede prijs- 86.000 km
- 02/2017
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1200 Brussels -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi AUTO. // HYBRID // 32.920 KM !! 2020 !!
€ 18.450,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 32.920 km
- 09/2020
- 109 kW (148 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,6 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
83 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-1840 Londerzeel -
Hyundai IONIQ Hybrid 1.6 GDI Premium
€ 18.350,-Goede prijs- 52.000 km
- 04/2020
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
-
4,2 kWh/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-9100 Saint-Nicolas -
Hyundai IONIQ IONIQ Hybrid 1.6 GDI Trend
€ 14.250,-Goede prijs- 98.100 km
- 05/2017
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,2 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-3530 Houthalen-Helechteren -
Hyundai IONIQ PHEV executive full option
€ 17.500,-BTW verrekenbaar Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 50.631 km
- 05/2018
- 104 kW (141 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
1,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
26 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-9220 Hamme -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi HYBRIDE Premium ISG DCT
€ 13.900,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 103.430 km
- 10/2016
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
3,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
92 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-8800 Roeselare -
Hyundai IONIQ 1.6 GDi hybride automaat 2018 GARANTIE 27000km
€ 18.950,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 27.000 km
- 08/2018
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-2660 Antwerpen -
Hyundai IONIQ PREMIUM
€ 14.490,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Correcte prijs- 71.803 km
- 12/2016
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
5 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal -
Hyundai IONIQ FEEL PLUG-IN HYBRID
€ 19.290,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Goede prijs- 60.520 km
- 03/2021
- 77 kW (105 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
- - (l/100 km)
-
123 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-4040 Herstal
Interesse in een Hyundai Ioniq
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Test: Hyundai Ioniq Hybrid – Na Duitsland is Japan aan de beurt
Test: Hyundai Ioniq Plug-in – De uitzondering die de regel bevestigt
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid: de logische keuze
Hyundai Bayon: grijze muis
Test: Hyundai i30 – De nieuwe auto van het volk?
Test: Hyundai Nexo – Hyundai en waterstof, deel 2
Alternatieve modellen
Goede redenen
De Hyundai Ioniq heeft drie verschillende aandrijflijnen: een zelfladende hybride, een plug-in hybride en een volledig elektrische. Alle drie de versies zijn zeer zuinig voor hun klasse.
Net als de Prius, heeft de Ioniq een benzinemotor met een thermisch rendement van meer dan 40%. In tegenstelling tot de Prius, heeft de Ioniq echter een ‘normale’ robotbak met dubbele koppeling.
Dankzij een bijzonder uitgekiende stroomlijn, is de luchtweerstandscoëfficiënt van de Ioniq bijzonder laag: slechts 0,24, vergelijkbaar met de Prius. Ook het gewicht is vrij beperkt, met 1.360 kilo voor de hybride versie.
In 2019 kreeg het model een facelift, dat niet enkel het uiterlijk wat moderniseerde, maar ook de elektrische versie een hoognodige upgrade gaf qua rijbereik dankzij een grotere batterij.
Alle belangrijke gegevens over de Hyundai Ioniq
Motoren
De basis van het hybride gamma van de Hyundai Ioniq is de Kappa-benzinemotor van 1,6 liter, die volgens de efficiëntere Atkinson-cyclus draait en 104 pk levert, met een thermisch rendement van meer dan 40%.
In de Ioniq Hybrid wordt die benzinemotor bijgestaan door een 43 pk sterke elektromotor, voor een systeemvermogen van 140 pk en 264 Nm. Het vermogen wordt naar de voorwielen gestuurd middels een gerobotiseerde zesbak met dubbele koppeling. De batterij is 1,56 kWh groot en de Ioniq Hybrid had een WLTP-normverbruik van 4,5 l/100 km - iets hoger dan zijn grote rivaal van Toyota.
De Ioniq Plug-in Hybrid kreeg een iets krachtigere elektromotor, 60 pk sterk, om het volledig elektrisch rijden iets te vergemakkelijken. Het systeemvermogen bleef wel identiek. Dankzij de 8,9 kWh grote batterij beweert Hyundai een elektrische range van 63 km, in de praktijk is 40 km eerder haalbaar. Zijn CO2-uitstoot van amper 26 g/km maakte hem ook fiscaal interessant.
Tenslotte was er nog de Ioniq Electric, die aanvankelijk een 120 pk sterke elektromotor had, gekoppeld aan een 28 kWh grote batterij met een NEDC-rijbereik van 280 km. Dat was echter zeer optimistisch, want in de praktijk keek je eerder tegen 200 km aan. Met de facelift van 2019 werd die batterijcapaciteit dan ook verhoogd tot 38,3 kWh, en kreeg de elektromotor een boost tot 136 pk. Resultaat: een realistischer WLTP-rijbereik van 310 km.
Afmetingen
De Hyundai Ioniq was 4,47 meter lang, 1,82 meter breed en 1,45 meter hoog. Aan boord waren er 5 zitplaatsen, maar de achterbank was niet zo ruim. De koffer was wel best praktisch, met een volume van 443 tot 1.505 liter in de HEV, 341 tot 1.401 liter in de PHEV en 462 tot 1.417 liter in de Electric. Een aanhangwagen trekken was niet mogelijk met de Ioniq. Het gewicht van de wagen schommelt tussen de 1.350 kilo voor de HEV en 1.500 kilo voor de Electric.
Uitvoeringen
Het gamma van de Hyundai Ioniq bestond in België uit drie uitvoeringen: Inspire, Feel en Shine. De Inspire was enkel als Hybrid te bestellen en had een standaarduitrusting die bestond uit automatische koplampen met LED-dagrijverlichting, automatische airco, een stoffen interieur, een 8-duims infotainmentscherm, een achteruitrijcamera, parkeersensoren achteraan, een noodremhulp en een rijstrookassistent.
De Feel had daarenboven 17-duims lichtmetalen velgen, LED-koplampen en -achterlichten, elektrisch inklapbare buitenspiegels, een regensensor, keyless entry & go, een premium audiosysteem met 8 luidsprekers, een 10,25-duims infotainmentscherm met navigatie, een grootlichtassistent en adaptive cruise control.
De Shine kreeg ook nog een verwarmd stuurwiel, een lederen interieur, verwarmde en geventileerde zetels vooraan, verwarmde zetels achteraan, een inductielader voor smartphones, een dodehoekmonitor en parkeersensoren vooraan. Losse opties waren er niet, op een metaalkleur en een warmtepomp voor de Electric na.
Nieuw- en tweedehandsprijzen
De Hyundai Ioniq is intussen uit productie, zijn rol als pionier is uitgespeeld nu Hyundai een uitgebreider hybride en elektrisch aanbod heeft, dat nu gegroepeerd zit onder het Ioniq-submerk. De naam leeft dus voort. De nieuwprijzen in België bedroegen voor zijn pensioen 26.749 euro voor de Hybrid, 36.999 euro voor de Plug-in Hybrid en 40.099 euro voor de Electric, al werden die laatste twee standaard uitgerust met het Feel-niveau.
Op de tweedehandsmarkt is de Ioniq te vinden vanaf 14.500 euro, al moet je 17.000 euro rekenen voor een exemplaar met een lagere kilometerstand. De PHEV is te vinden vanaf 18.000 euro, de elektrische versie met de grotere batterij vanaf 25.000 euro.
Design-highlights en interieur
Het is duidelijk waar de Hyundai Ioniq zijn inspiratie heeft gehaald: net als de Toyota Prius heeft het koetswerk een druppelvorm die gunstig is voor de aerodynamische efficiëntie. In tegenstelling tot de Prius, heeft de Ioniq echter een meer conventionele neus, die past binnen de rest van het gamma. De achterzijde valt iets meer op, met zijn spoiler die de achterruit splitst. Ook de velgen zijn vrij klein en aerodynamisch gemaakt, ten goede van de efficiëntie. De Ioniq Electric onderscheidt zich van zijn hybride broers met zijn dichtgemaakte grille.
Gestroomlijnd uiterlijk, traditioneel interieur
Aan boord is de Ioniq herkenbaar als Hyundai, het Koreaanse merk heeft hier dan ook niet veel moeite gedaan om het model te onderscheiden van de rest van het gamma. Het dashboard is overzichtelijk, al is het ouderwetse pedaal voor de handrem een vreemde toevoeging. Eentje die gelukkig weer verdween met de facelift van 2019, waarbij ook de rest van het dashboard werd gedigitaliseerd dankzij een nieuw tellerscherm en een tot 10,25 duim groot infotainmentscherm met Apple CarPlay, Android Auto en internetconnectiviteit.
Rijhulp en veiligheid
De Hyundai Ioniq werd in 2016 getest door Euro NCAP en kreeg toen de maximale 5 sterren, met goede scores voor elk onderdeel. Na de facelift waren een rijstrookassistent, noodremhulp en een vermoeidheidsdetectie standaard, net als 7 airbags. Optioneel had je nog adaptive cruise control, een grootlichtassistent, een dodehoekmonitor en een actieve rijstrookassistent met stuurhulp.
Alternatieven
De grootste concurrent van de Hyundai Ioniq was de Toyota Prius, die ook als zelfladende en plug-in hybride op de markt was en zeer vergelijkbare verbruikscijfers kon voorleggen. De Prius was wel een stukje duurder. Voor de rest kwam de concurrentie zowel intern als extern van de meer traditioneel getekende modellen met een hybride aandrijflijn, zoals de Hyundai Kona, de Kia Niro, de Toyota Corolla Hybrid enzovoort.