Sterke punten
- Veel comfort
- Over het geheel genomen een krachtig pakket
- Exclusieve SUV
Zwakke punten
- Hoog verbruik
- Hoge onderhoudskosten
- Zeer groot voertuig
Infiniti FX Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti FX, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Infiniti FX
-
Infiniti FX 3.0 D V6 S Premium
€ 12.000,-Geen informatie- 154.000 km
- 08/2011
- 175 kW (238 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
9,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6001 Marcinelle -
Infiniti FX 3.0 D V6 S
€ 11.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 215.000 km
- 09/2010
- 175 kW (238 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
9,0 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
238 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon
Interesse in een Infiniti FX
Alle artikelen
Test: Infiniti Q60S 3.0t AWD – Verrassende outsider
Test: Infiniti Q30 1.5d – GLA in vermomming
Test: Infiniti QX30 – Op niveau
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Exclusiviteit in het interieur en het ontwerp.
- Heeft vierwielaandrijving.
- Heeft voldoende pk's.
Gegevens
Motoren
Vijftien jaar, twee generaties en veel vermogen in elk model. Dit weerspiegelt de ontwikkeling van de FX. De eerste generatie was niet leverbaar in Europa en werd beperkt tot slechts twee modellen. In 2008 besloot de fabrikant een tweede generatie te bouwen en die ook in Europa te verkopen. Alle gegevens over de motor van de eerste generatie FX modellen vind je in de volgende tabel:
Modelnaam | FX35 | FX45 |
---|---|---|
Type motor | V6-benzinemotor | V8-benzinemotor |
Cilinderinhoud | 3,5 l | 4,5 l |
Vermogen | 280 pk | 320 pk |
Transmissie | Automatische 5 versnellingsbak | Automatische 5 versnellingsbak |
Topsnelheid | 222 km/u | 233 km/u |
Acceleratie 0-100 km/u | 6,8 s | 6,4 s |
Afmetingen
De afmetingen van de Infiniti FX zijn net zo groot als de auto eruitziet. Met 4,9 meter lang, 2 meter breed en 1,7 meter hoog heeft de auto zeer grote afmetingen. Alleen al de wielbasis is bijna 2,9 meter lang. Ook de bagageruimte is enorm, met een inhoud van 410 liter en een totaal laadvolume van 1.305 liter.
Varianten
Gedurende de 15-jarige productieperiode werden in totaal twee generaties van het voertuig gebouwd. In de eerste generatie was er de Infiniti FX35 en de Infiniti FX45, die beide waren uitgerust met vierwielaandrijving en automatische transmissie. Alleen de tweede generatie werd vanaf najaar 2008 ook in Europa verkocht.
Er waren in totaal vijf modellen in de tweede generatie, waarvan de Infiniti FX50 Vettel Edition een heel bijzondere is. Deze speciale editie werd in 2012 uitgebracht, beperkt tot 50 stuks, ter ere van de toenmalige 2-voudig Formule 1-wereldkampioen Sebastian Vettel.
Voor alle andere modellen werd in elk volgend model een grotere motor ingebouwd en werd gezorgd voor nog meer vermogen.
Prijs
Als occasion auto kunnen klanten de Infiniti FX tegen relatief lage prijzen kopen. Oudere modellen, zoals die gebouwd tot 2005, zijn te koop vanaf ongeveer 6000 euro. Wie echter een nieuwer exemplaar met lage kilometerstand wil kopen, moet tot 30.000 euro en meer uitgeven. Met een leeggewicht van net geen 1,9 ton is de Infiniti FX een van de zwaardere en grotere auto's op de markt. Dat zorgt voor hoge onderhoudskosten, zoals bijvoorbeeld blijkt uit de wegenbelasting. Vooral voor modellen met een dieselmotor moet meer dan 2000 euro per jaar worden betaald. Benzineauto's zijn goedkoper met ongeveer 1500 euro per jaar, maar ze zijn nog steeds erg duur in onderhoud in vergelijking met lichtere voertuigen.
Design
Exterieur
De carrosserie van de SUV suggereert een grote, snelle en krachtige auto door en door. De zwaar oplopende voorruit met zijn korte overhangen en smalle zijruiten geven de FX de eerste trekken van een sportwagen. Bovendien heeft de auto een iets langere motorkap met reliëf en afgeronde zijpanelen. Al deze attributen geven de Infiniti FX het passende exterieur voor een auto met vermogen.
Interieur
Ook het interieur van de sportwagen herinnert aan waar de Infiniti FX voor staat: exclusieve kracht. Uitgerust met ergonomisch zwart lederen stoelen, een sportief klein multifunctioneel stuurwiel en elektronisch bediende stoelen, spiegels en ramen zijn high-end voorzieningen standaard op de Infiniti FX. Ook standaard is airconditioning en een ingebouwd Bose-geluidssysteem dat met in totaal 13 luidsprekers zorgt voor een optimale audio-ervaring.
Veiligheid
In 2009 behaalde de Infiniti FX een glossy rating van vijf volledige sterren in de officiële veiligheidsbeoordeling van NCAP. De ingebouwde veiligheidssystemen behaalden zelfs een score van bijna 100 procent. Ook de interieuruitrusting en de veiligheid van de inzittenden scoorden goed. Alleen de bescherming van voetgangers werd slecht beoordeeld in de test van de auto en behaalde slechts een waardering van 44 procent.
Alternatieven
Een even luxueus en krachtig alternatief is de Porsche Cayenne. Hier moet je iets dieper in de portemonnee tasten dan bij de Infiniti FX. De prijzen beginnen bij een forse 90.000 euro en klimmen op tot 200.000 euro bij de Porsche Cayenne Turbo GT. Toch verschillen de Infiniti FX en het basismodel van de Porsche Cayenne niet veel van elkaar. Natuurlijk is de Porsche Cayenne ook te koop op de occasionmarkt. Goed onderhouden voertuigen kosten hier rond de 10.000 euro, als het een ouder generatiemodel mag zijn.