Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
infiniti-g-l-01.jpg

Infiniti G

1 / 4
infiniti-g-l-01.jpg
infiniti-g-l-02.jpg
infiniti-g-l-03.jpg
infiniti-g-l-04.jpg

Infiniti G37 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti G37, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

van 0 tot 100 km/u:5.8 - 6.4s
Maximumsnelheid:240 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):246 - 275 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):10.4 - 11.9 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4660 x 1770 x 1395 mm
Portieren:2 - 4
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:222 - 511 kg

In 1991 verschijnt de eerste Infiniti G op de Amerikaanse markt

De Japanse autofabrikant Nissan volgde eind jaren Â'80 het voorbeeld van concurrent Toyota door met Infiniti een eigen premiummerk te creëren. Aanvankelijk moest de Noord-Amerikaanse markt bewijzen of de consumenten naast de succesvolle volumevoertuigen ook modellen uit Azië uit een hoger prijssegment zouden accepteren. Lees meer

Interesse in een Infiniti G

Infiniti G tweedehands auto
Infiniti G dealeraanbiedingen

Alle artikelen

In 1991 verschijnt de eerste Infiniti G op de Amerikaanse markt


De Japanse autofabrikant Nissan volgde eind jaren ’80 het voorbeeld van concurrent Toyota door met Infiniti een eigen premiummerk te creëren. Aanvankelijk moest de Noord-Amerikaanse markt bewijzen of de consumenten naast de succesvolle volumevoertuigen ook modellen uit Azië uit een hoger prijssegment zouden accepteren. Het premiummerk van Nissan ging in 1990 in de Verenigde Staten van start met de grote sedan Infiniti Q45. Kort daarna volgde de coupé Infiniti M. Vervolgens werd de collectie in 1991 uitgebreid met een instapmodel dat Nissan presenteerde onder de naam Infiniti G. De eerste twee generaties van de Infiniti G werden tot 2002 geproduceerd en waren gebaseerd op de Nissan Primera. Ze kregen echter naast een hoogwaardiger interieur en een gewijzigd design ook een krachtigere motor. De derde generatie van de Infiniti G verscheen in 2003 en werd door Nissan geherpositioneerd.


De Infiniti G als sedan


De Infiniti G hield weliswaar zijn rol als instapmodel van het premiummerk uit Japan, maar het model zou in de derde generatie vanaf 2003 compleet nieuw vormgegeven en vergroot worden. Zijn platform deelde de Infiniti G voortaan met het klassieke sportmodel van de Japanse fabrikant, de Nissan Skyline die al sinds de jaren ’70 in de collectie was opgenomen. Terwijl de eerste generatie van de Infiniti G met een wielbasis van zo’n 2,50 meter bijna de afmetingen van een model uit de compacte middenklasse had, groeide de sedan in de derde generatie duidelijk in de lengte. De wielbasis werd vergroot naar 2,85 meter en de totale lengte groeide van 4,50 meter naar 4,73 meter. Ook bij de komst van de vierde generatie van de Infiniti G sedan veranderde er niks aan het concept van een grote sedan als instapmodel. Deze generatie verscheen in 2006.


De Infiniti G als coupé en cabriolet


Sinds 2003 bood Nissan de Infiniti G voor het eerst ook in andere carrosserievarianten aan. Als eerste verscheen er in 2003 een coupé met een V6-motor. Deze motor had een prestatievermogen van 210 kW (286 pk). Met de komst van de volgende generatie in 2006 verscheen de coupé ook in Europa. In 2009 werd er tegelijkertijd met de herziene versies van de sedans en coupés voor het eerst een coupé van de Infiniti G gepresenteerd, die net als de andere G-modellen met een V6-motor met een prestatievermogen van 235 kW (320 pk) was uitgerust.