Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
infiniti-q50-l-01.jpg

Infiniti Q50

1 / 4
infiniti-q50-l-01.jpg
infiniti-q50-l-02.jpg
infiniti-q50-l-03.jpg
infiniti-q50-l-04.jpg

Infiniti Q50 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti Q50, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.1 - 8.9s
Maximumsnelheid:230 - 250 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):114 - 206 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):4.3 - 9.1 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4790 x 1820 x 1430 mm
Portieren:4
Kofferruimte:400 - 500 liter
Aanhangergewicht:314 - 635 kg

Infiniti Q50

Het Japanse automerk Infiniti heeft - zeker op de Europese markt - nog wat onvoldoende bekendheid en imago, maar dat maakt de Infiniti Q50 tegelijkertijd een interessante tweedehands auto. Met de techniek zit het wel goed, want achter het merk gaat Nissan schuil en dat staat borg voor beproefde techniek. Lees meer

Interesse in een Infiniti Q50

Infiniti Q50 tweedehands auto
Infiniti Q50 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

De Infiniti Q50 is wat Lexus is voor Toyota: een apart merk dat het luxe topsegment moet bedienen.[\p]

De Q50 als opvolger van de Q45

Infiniti begon al in 1989 vanuit Nissan de Amerikaanse automarkt te bewerken. Dat was in de jaren dat iconische Amerikaanse merken als Cadillac of Lincoln het volledig aflegden tegenover de technisch veel betere en qua marketing veel slimmere Europese merken als BMW en Mercedes-Benz. Maar de Amerikaanse merken hadden in die jaren ook geen antwoord op de immens populaire Toyota Camry die een prijssegment lager lag. Net als Toyota werd Nissan in die periode door de Amerikanen gezien als een leuke en goedkope tweede auto of een auto voor de kinderen, maar niet als statusauto, zoals een Mercedes of Cadillac.

De voorloper van de Q50 was de Q45, die in die tijd opviel door een krachtige motor, een boterzachte vering en veel luxe gadgets in de auto. In 2002 werd de Q45 volledig vernieuwd, maar de Infiniti Q50 nam een jaar later definitief het stokje over.

Bijzondere uitvoeringen: strak en sportief

Het ontwerp van de auto is gebaseerd op het Infiniti Essence concept, dat specifiek Amerikaanse kenmerken vertoont. De schuin teruglopende C-stijl achter de achterdeuren roept herinneringen op aan de dagen dat de Amerikaanse auto-industrie nog kon imponeren met opmerkelijk design. Ook het interieur was Amerikaanser dan Amerikaans: veel chroom, veel details in de stoffering en veel ruimte. Het Japanse merk, dat thans samenwerkt met het Europese Renault, is er veel aan gelegen de Amerikaanse markt te veroveren. En niet alleen daar, want de Q50 is inmiddels ook een veel geziene gast op de wegen in groeimarkten als China, Rusland en Afrika.

In 2014 kwamen er enkele bijzondere uitvoeringen van de auto op de markt, die door modeontwerpers Zac Posen en Thom Browne waren aangepast. In dat jaar werd ook het huidige, strakkere model geïntroduceerd. De lijnen van het nieuwste model zijn een stuk strakker en ogen duidelijk Europeser. Invloeden van de laatste BMW 5-serie of de Mercedes-Benz C-klasse zijn duidelijk zichtbaar. Het maakt de auto sportiever, dat extra werd benadrukt met de introductie van de Q50 Eau Rouge die door aerodynamische aanpassingen, steviger motoren en het gebruik van carbon in carrosserie-elementen een stuk sportiever oogt en rijdt.

Breed motorengamma

Het motorengamma van de Q50 is bijna net zo onuitputtelijk als het aantal auto's dat de Nissan-Renault groep produceert. In Amerika werd en wordt de auto het meest verkocht met de 3.7 liter V6-benzinemotor die 328 pk levert. In Canada en Europa is de 4-cilinder motor (van Mercedes-Benz) populair die 211 pk levert. Opmerkelijk is dat de Infiniti Q50 ook in een dieseluitvoering verkrijgbaar is. Een type motor dat in dit segment niet echt voet aan wal krijgt. Ook deze motor komt van Mercedes-Benz en levert een vermogen van 170 pk die de auto meer het karakter van een comfortabele reisauto of van een handgeschakelde taxi geeft. Ook opmerkelijk is dat de Infiniti Q50 direct vanaf 2013 leverbaar was met een hybride aandrijving. Deze zuinige aandrijving sluit prachtig aan op de strenge milieuregels in Amerika en Europa.

Q50 volledig op Nissan-techniek gebaseerd

In Europa heeft Infiniti als merk een achterstand in te lopen. De introductie van het merk begon pas in 2008 in Parijs en de merknaam sijpelde voorzichtig door naar Nederland, waar twee Infiniti-centra in Amsterdam en Rotterdam te vinden zijn. Hoewel de Q50 vrijwel volledig op Nissan-techniek is gebaseerd, wil de marketingafdeling van het merk de twee verschillende doelgroepen liever niet bij elkaar over de vloer bij de dealers hebben. Dit zorgt er voor dat de Infiniti Q50 in ons land als tweedehands auto nauwelijks wordt aangeboden. Het model is nog te jong om de prijzen lager te laten worden, maar uiteindelijk zullen er zeker auto's van dit model op de markt verschijnen. Wie er nu al één weet te bemachtigen, weet zeker dat hij of zij een bijzondere auto te pakken heeft. Men hoeft niet bang te zijn voor een kat in de zak: daar staat het merk Nissan borg voor.

Beoordelingen voor Infiniti Q50

1 Beoordelingen

5,0