Infiniti QX50 Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti QX50, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Infiniti QX50
-
Infiniti QX50 3.0d GT
€ 13.990,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 116.244 km
- 08/2016
- 178 kW (242 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
224 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon -
Infiniti QX50 4X4 2.5 GT AUT. PANO CUIR
€ 15.000,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. Geen informatie- 75.000 km
- 04/2014
- 163 kW (222 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Handelaar, BE-6700 Arlon
Interesse in een Infiniti QX50
Alle artikelen
Test: Infiniti Q60S 3.0t AWD – Verrassende outsider
Test: Infiniti Q30 1.5d – GLA in vermomming
Test: Infiniti QX30 – Op niveau
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Alternatieve modellen
Infiniti QX50 - Compacte & luxe crossover
De Infiniti QX50 is een compacte, luxe, 5-deurs crossover SUV van Infiniti die in 2013 werd onthuld tijdens de Nanjing Auto Show. De eerste generatie QX50 is een eigenlijk een update van het model van de Infiniti EX. Toen Infiniti in 2013 alle namen wijzigde in QX namen, kreeg deze auto de naam QX50. De tweede generatie QX50 ging in november 2017 in productie in de Nissan fabriek in Japan. De Infiniti QX50 wordt pas vanaf 2019 in Nederland geleverd.
Het ontwerp van de compleet nieuwe QX50 is 1,9 meter breed, 4,69 meter lang en 1,68 meter hoog en dat is 10 cm hoger en breder dan het voorgaande model. Volgens de makers is het platform van de QX50 zo’n 23% stijver dan de basis van de vorige QX50. Volgens Infiniti is dit de meest geavanceerde auto ooit. Dat blijkt uit de nieuwe ProPilot, een semi-autonoom systeem dat ook al in diverse Nissan modellen te vinden is.
Infiniti heeft voor de QX50 gekozen voor een 2,0-liter viercilinder turbomotor van 272 pk met een koppel van 380 Nm. Op zich geen bijzondere motor maar de motortechniek is dat wel. De nieuwe QX50 is namelijk de eerste productieauto ter wereld die een motorblok heeft met een variabele compressieverhouding. Dit zorgt dat de verhouding tussen het slagvolume en de inhoud van de verbrandingskamers, die normaal vast is, automatisch aangepast wordt aan de actuele situatie.
De vierwielaangedreven QX50 rijdt in 6,4 tellen naar een snelheid van 100 km/u. De voorwielaangedreven versie doet er 6,7 seconden over. Het brandstofverbruik ligt gemiddeld rond 9,0 l/100 km voor het model met vierwielaandrijving. Het verbruik van de voorwielaangedreven versie ligt op 8,7 l/100 km. Volgens Infiniti is de auto met deze krachtbron zo'n 35 procent zuiniger dan zijn met een V6 uitgeruste voorganger. Een nieuwe Infiniti QX50 is verkrijgbaar vanaf € 96.626.
Modelwijzigingen in de afgelopen jaren
Het model voor 2015 lijkt sterk op het model uit 2014. De enige wijziging is de Bluetooth handsfree telefoon die standaard wordt aangeboden bij de basismodellen.
In 2016 maakte Infiniti de QX50 langer zodat er ook achterin meer ruimte ontstond om passagiers mee te nemen. De coupéstijl is nog terug te zien in het dak, maar het model gaat door de extra lengte toch meer de “utility”-kant op. Voor 2016 is de QX50-reeks verdeeld in twee basismodellen: één met achterwielaandrijving, één met vierwielaandrijving. Alle QX50s worden geleverd met cruise control, automatische klimaatregeling, satellietradio, Bluetooth en lederen bekleding. Het jaar erna wijzigt er weinig. De QX50 krijgt een pakket met 19 inch wielen en dat is alles.
De nieuwe QX50 voor 2019 is gebouwd op een geheel nieuw platform en heeft een veelzijdige binnenkant. De auto heeft nu de ProPILOT Assist en het is de eerste crossover waar Direct Adaptive Steering wordt toegepast met voorwielaandrijving. Andere nieuwe technologieën die vooral gericht zijn op veiligheid en de ondersteuning van de chauffeur zijn Distance Control Assist, Back-up Collision Intervention, Predictive Forward Collision Warning, Blind Spot Warning en Intervention, Lane Departure Warning en Prevention and Forward Emergency Braking met voetgangersdetectie. De motor in deze QX50 is een 2.0-liter VC-Turbo motor van 268 pk.
De QX50 is een van de grootste auto’s uit het Nederlandse assortiment van Infiniti.
Audi Q5 en de Infiniti QX50
De Q5 2.0 turbo 4 cil. produceert 8 Nm meer koppel dan de 3.7 DOHC V6 van de QX50. De motor van de Q5 levert 252 pk bij 5000 tpm en de QX50 heeft 16 pk meer, namelijk 268 pk bij 5600 tpm. Beide modellen hebben een automatische versnellingsbak. De Q5 heeft de Quattro vierwielaandrijving en de QX50 heeft alleen voorwielaandrijving. De Audi rijdt op de snelweg 1 op 11,4 en de Infiniti rijdt 1 op 13,1. Dat maakt de Infiniti minder zuinig dan de Audi.
Het nieuwe platform met voorwielaandrijving zorgt voor meer binnenruimte in de QX50. De auto heeft een maximale laadruimte van 1843 liter. Dat houdt in dit geval ook in dat de kofferbak van de QX50 veel groter is dan die van de Audi Q5. Die van de QX50 heeft namelijk 889 liter inhoud en de Audi heeft ‘slechts’ 758 liter.
Als het gaat om passagiersruimte dan biedt de Infiniti meer ruimte. In vergelijking met de Audi heeft de Infiniti 0, 5 cm meer schouderruimte voorin en 2,3 cm extra beenruimte achterin. De QX50 heeft een betere motor, meer vermogen, meer ruimte en een lager brandstofverbruik dan de Audi Q5. De Audi is dan weer zuiniger op de snelweg en heeft een krachtige aandrijflijn.
Motoren
De QX50 uit 2018 is voorzien van een 2.0L VC-Turbo I4-cilindermotor met een variabele compressieturbine. De motor heeft een dubbele bovenliggende nokkenas en 4 kleppen per cilinder. De kleppen worden geregeld met een elektrisch kleptimingcontrolesysteem. De motor levert 2698 pk bij 5.600 tpm en heeft een koppel van 380 Nm bij 4.800 tpm.
Het gemiddelde brandstofverbruik is 11,8 liter/100 km in de stad en 9 l/100 km op de snelweg. Ondanks dat je bij een auto van deze omvang een redelijk hoog verbruik mag verwachten, ligt het brandstofverbruik toch best aan de hoge kant. Zo gebruikt de Audi Q5 gemiddeld 9,3 l/100 km.
Uitrusting en opties
Tot de standaarduitrusting van de Infinity QX50 horen de volgende dingen:
- ABS
- Alu. interieur afwerking
- Audio installatie premium
- Bestuurdersairbag
- Bi-xenon koplampen
- Binnensp. aut. dimmend
- Bluetooth telefoonvoorb.
- Buitensp. elektr. + verw.
- Cruise control adaptief
- Dimlichten aut.
- Dodehoek detectie
- El. verstelb. stuurkolom
- El.verst. pass.stoel
- El.verst.best.stoel+geh.
- Elek.ramen voor en achter
- Elektr.glaz.sch./kant.dak
- Extra getint glas
- Hoofd airbag(s) a.
- Hoofd airbag(s) v.
- Hoofdsteunen actief
- Keyless entry
- Koplampen adaptief
- Koplampreiniging
- LED achterlichten
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lederen versnellingspook
- Lendesteunen (verstelb.)
- Lichtmetalen velgen 19"
- Mistlampen voor
- Multifunctioneel stuur
- Multimedia-voorbereiding
- Parkeersensor v en a
- Passagiersairbag
- Regensensor
- Rijstrooksensor
- Rondomzicht camera
- Snelheidsafh. stuurbekr.
- Spraakbediening
- Startblokkering
- Verwarmde voorstoelen
- Zij airbag(s) v.
Optioneel
Connectivity-pakket
- Achteruitrijcamera
- Audio-nav. full map + hdd
- DVD speler
- Parkeersensor v en a
- Spraakbediening
Praktisch en luxe
Deze sportieve SUV is geschikt voor bestuurders die graag een SUV willen van een apart model met een eigen karakter. Dankzij de verstelbare stoelen op de achterbank, is deze auto nu ook geschikt om te gebruiken als gezinsauto.